Uoste pristatyta unikali navigacinė sistema

Pirmadienį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje vyko navigacinio modelio, naudojamo minimaliai vandens gylio atsargai (po laivo kyliu) nustatyti, pristatymas. Šį navigacinį modelį pristatė Australijos kompanijos „OMC International" vyriausiasis inžinierius Laurence Benn.

Viena svarbiausių uosto konkurencingumo savybių - galimybė priimti į uostą ir pakrauti kuo didesnės gramzdos laivus, nesukeliant pavojaus laivybos saugumui. Leistina minimali laivo gramzda gali svyruoti priklausomai nuo laivų tipų, meteorologinių sąlygų ir pan. Todėl minimalios vandens gylio atsargos nustatymas yra ypač svarbus uostui, nes jis leidžia, remiantis esamomis meteorologinėmis sąlygomis ir laivo tipu, nustatyti laivo gramzdą, t.y. kiek galima pakrauti laivą.

Šiuo metu Klaipėdos uoste minimali vandens gylio atsarga yra nustatoma statiniu būdu. Tačiau šiuo metu pasaulyje jau yra sukurta navigacinė sistema (programinė ir techninė įranga), leidžianti nustatyti minimalią vandens gylio atsargą dinaminiu būdu.

Viena iš įmonių, turinčių patirties šioje srityje, yra Australijos kompanija „OMC International". Jau 15 metų šios kompanijos sukurta unikali DUKC sistema ženkliai pagerino ją įdiegusių uostų (ypač priimančių didelius laivus) saugumą ir efektyvumą.

DUCK - navigacinė sistema, skirta bangų, potvynių, srovių ir laivo dinamikai apskaičiuoti realiame laike ir užtikrinti saugiausią ir efektyviausią didelių laivų įplaukimą/išplaukimą į/iš uosto, esant sekliems ar riboto gylio vandens keliams.

Naudojant DUKC (dinaminio „klirenso" apskaičiavimo) sistemą, laivo padėtis yra fiksuojama trimatėje erdvėje, todėl turint tikslius laivo ir h/m parametrus bei hidrometeorologinę informaciją, dinaminiu būdu yra apskaičiuojamas „klirensas" (t.y. nustatoma faktinė minimali vandens gylio atsarga po laivo kyliu) laivo plaukiojimo akvatorijoje metu arba prieš jam įplaukiant/išplaukiant.

Naudojantis šia sistema galima nustatyti tikslią maksimalią leistiną laivo grimzlę kiekvienam laivų tipui atskirai, nesudarant pavojaus laivybos saugumui.

Atsižvelgdama į akivaizdžią šio navigacinio modelio naudą, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ieškos būdų ir galimybių, kaip jį įsigyti.


Šiame straipsnyje: uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių