Su mažesniais pinigais – uoste daugiau darbų

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ypatingas dėmesys skiriamas investiciniams projektams. Skelbdama tarptautinius konkursus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija sutaupė 113 mln. litų.

Padėkos už uosto valymą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas už uosto valymo darbus padėkos raštus įteikė direkcijos eksploatavimo skyriaus vyriausiajai projektų vadovei Audronei Banionytei, gilinimo ir valymo darbų specialistui Gerdenui Matuliui, hidrotechnikui Artūrui Kazlauskui, Uosto hidrografijos skyriaus viršininkui Raimondui Daukšai, Infrastruktūros departamento vadovui Vidmantui Paukštei bei Infrastruktūros ir plėtros direktoriui Vidui Karoliui.

Padėkos įteiktos už tai, kad uosto valymo nuo sąnašų dvejų metų programa buvo įvykdyta per aštuonis mėnesius. Per tą laiką iš uosto akvatorijos išsiurbta beveik 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Nuo 2008 m. birželio iki 2009 m. spalio uosto akvatorija iš viso nebuvo valoma.

„Jei per trumpą laiką uostą išvalėme forsuodami, tai ateityje tuos darbus galėsime atlikti dainuodami“, - juokavo E.Gentvilas.

Netrukus Uosto direkcija skelbs naują konkurso uosto valymo darbams. Pagal konkursą numatytas 2009-2010 metų valymo kiekis jau panaudotas.

Išvalius uostą, o taip pat baigus rinkti jame po gilinimo likusius akmenis, birželio pabaigoje iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos buvo išleistas laivas su 13 metrų gramzda. Iki didžiausios leistinos gramzdos pakrautą laivą tikimasi išleisti ir liepos 15 dieną.

Koreguos investicijų programą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ne tik baigė valyti nuo sąnašų uostą, bet ir birželį priimta pastatyta 144 krantinė.

Uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktorius Vidas Karolis teigė, kad pusmečio investicijų programa buvo vykdoma taip kaip numatyta pagal planą. Tačiau metinę programą teks peržiūrėti. Teismui buvo apskųstas Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo krantinių ir pirso statybos konkursas. Nors Uosto direkcija teismo procesą laimėjo ir, anot E.Gentvilo, įrodė, kad konkursų sąlygos ruošiamos tinkamai, didžiausio uosto statybos objekto įsisavinimas atsidėjo trims mėnesiams. Todėl, anot E.Gentvilo, teks peržiūrėti šių metų investicijų programą.

Didžiausi uosto vystymo darbai numatomi šių metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirčius. Pagal pinigus investicijų programa nebus įvykdyta, nes ir kai kurių medžiagų, pagrinde įlaidų, pirkimai, persikels į 2011 metus. Tačiau daugiau nei planuota šiemet bus vykdoma atskirų objektų. Planuojama tiesti geležinkelio atšaką į „Mabre LPC“ bendrovės teritoriją, bus pradėti užteršto grunto tvarkymai, 143 krantinės statyba, vyks dalis remontų, kurie anksčiau nebuvo įtraukti į investicijų programą.

„Padarome viską ką planavome, bet sutaupydami pinigus tarsi atrodytų, kad neįvykdome investicijų programos“,- patikslino E.Gentvilas.

Konkursuose taupo pinigus

Per įvairius viešuosius konkursus, kurių vertė buvo 316 mln. litų, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija sutaupė 113 mln. litų.

Didžiausia dalis pinigų buvo sutaupyta Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos konkurso metu. Vietoje numatytų objekto statybai išleisti 172,6 mln. litų, latvių kompanija „Latvijas tilti“ darbus pasisiūlė atlikti už 112 mln. litų.

Jau atplėšti 7-8, 66-67, 143a ir kitų konkursų vokai, kur pasiūlymų kainos, palyginti su skaičiuojamosiomis vertėmis, yra įspūdingai mažos. Pinigų taupymas, anot E.Gentvilo, pasiektas kviečiant į konkursus daugiau rangovų. Netgi mažesniuose konkursuose dalyvauja 5-6 dalyviai.

Objektuose, kur anksčiau konkursus buvo laimėjusi „Klaipėdos hidrotechnika“, bet darbų nevykdė ir sutartys su ja buvo nutrauktos, taip pat pavyko sutaupyti. 26 krantinėje toliau darbus vykdys „Hidrostatybos“ bendrovė. Ji tai darys puse milijono litų pigiau. Vakarų laivų gamyklos 135-136 pirsų palo rekonstrukciją, kur buvo numatyta 5,3 mln. litų, latvių kompanija „Latvijas tilti“ atliks 900 tūkst. litų pigiau.

E.Gentvilas prisipažino, kad sulaukęs Lietuvos statybininkų asociacijos vadovo Adakro Šeštakausko priekaištų, kad konkursuose nelaimi lietuviškos įmonės.

„Ar Uosto direkcija ne lietuviška įmonė? Kodėl ji turi gelbėti Lietuvos statybos įmones? Taip nebus. Turime taupyti valstybės pinigus“, - tikino E.Gentvilas.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių