Prie autobuso vairo – telefonu kalbantis vairuotojas (papildyta)

Dalis autobusų vairuotojų nevengia kalbėti telefonu, veždami keleivius. Klaipėdietė Ala Jefimova nufilmavo, kaip šį pažeidimą daro prie 2A maršruto autobusėlio vairo sėdintis vyras.

A. Jefimova vairuotoją, kuris veždamas keleivius kalbėjo telefonu, užfiksavo penktadienio rytą. Moteris važiavo 2A maršrutu aptarnaujančia transporto priemone.

Kaip vairuotojas daro pažeidimą, moteris užfiksavo mobiliojo ryšio telefono filmavimo kamera.

„Vairuotojas kalbėjo telefonu beveik visą maršrutą. Pokalbį nutraukė tik, kai pasiteiravau, ar taip jis nepažeidinėja Kelių eismo taisyklių, ar yra atsakingas už keleivių saugumą. Bandžiau išsiaiškinti vairuotojo vardą ir pavardę, bet jis prisistatyti nenorėjo“, – pasakojo moteris.

Vaizdo įraše užfiksuota, kad vairuotojas telefonu kalba darbo reikalais.

 

A. Jefimova džiaugėsi, kad ši kelionė baigėsi laimingai ir nė vienas keleivis jos metu nenukentėjo.

„Juk galėjo nutikti taip kaip vienai klaipėdietei, kuri po trumpos kelionės autobusu atsidūrė ligoninėje, nes vairuotojas greitai stabdė“, – tvirtino moteris.

A. Jefimova ne pirmą kartą užfiksuoja tokius pažeidimus. Pernai klaipėdietė nufilmavo, kaip telefonu vairuodamas kalba didžiojo autobuso vairuotojas.

„Kodėl nedaromos išvados? Negi keleivių saugumas ir jų vežimo kultūra nėra prioritetinis klausimas. Norėtųsi, kad būtų skiriama daugiau dėmesio vairuotojų atrankai, paruošimui, kvalifikacijos tobulinimui“, – dėstė klaipėdietė.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis aiškino, kad 2A maršrutą aptarnaujančia transporto priemone važiavo anksčiau maršrutinį taksi vairavęs asmuo.

„Ne paslaptis, kad pastarieji vežėjai mažai dėmesio skirdavo taisyklėms. Svarbiausia būdavo uždarbis. Dabar situacija pasikeitė: nereikia skaičiuoti grąžos, duoti bilietų, bet vairuotojų įgūdžiai ne. Reikia laiko, kad šios problemos išsispręstų. Prieš metus tokių problemų buvo kilę ir didžiuosiuose autobusuose. Dabar didžioji dalis vairuotojų turi laisvų rankų įrangą. Problemų nebėra“, – pabrėžė direktorius.

Pasak G. Neniškio, maršrutą aptarnaujančiai įmonei jau pranešta apie šį įvykį. Jos paprašyta imtis priemonių, kad tokie įvykiai nesikartotų. G. Neniškio teigimu, paprasčiausias problemos sprendimo būdas – vairuotojams nupirkti laisvų rankų įrangą.

Įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ iš keleivių sulaukia skundų ne tik vairuotojų kalbėjimo telefonu, bet ir rūkymo. Klaipėdiečiai pateikia ir nuotraukas.

„Tokie atvejai yra vienkartiniai. Situacija gerėja. Džiaugiamės, kad yra tokių aktyvių keleivių. Jie drausmina ir vairuotojus“, – pabrėžė G.Neniškis.

Papildyta:

Klaipėdos kelių policijos biuras autobusiuko vairuotojui, kuris kalbėjosi telefonu, veždamas keleivius, pagal A.Jefimovos užfiksuotą medžiagą skyrė nuobaudą už pažeidimą. 

Ramūnas Šideikis
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas

Problema dėl vairuotojų kalbėjimo telefonu yra. Kasdien į Klaipėdos gatves išvažiuoja ne viešo patruliavimo automobilis. Jis nustato 20-30 pažeidimų. Daugiausia yra pavojingo vairavimo atvejai. Pasitaiko ir kalbėjimų mobiliuoju telefonu. Vairuotojai taip elgiasi dažnai. Tačiau stengiamės, kad šio pažeidimo nebeliktų. Vairuoti transporto priemones ir tuo pat metu kalbėti telefonu be specialios įrangos draudžiama. Vairuotojas turi susikoncentruoti į vairavimą, stebėti situaciją kelyje, o kalbėjimas telefonu tam trukdo ir kelia grėsmę. Kalbėdamas telefonu, vairuotojas nėra susikaupęs, jis yra dėmesį nukreipęs kitur. Mintys nėra tik apie vairavimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gerai

Gerai portretas
kad Ala neragino balsuoti už konservatorius

Ala

Ala portretas
Nusiperku bilietą, atžymiu jį, reiškia sudarau su vežėju sutartį, kad aš apmoku už tai, kad jis mane nuveš nuo vienos stotelės iki kitos. O vežėjas pagal šią sutartį yra atsakingas už mano saugumą kol veža nuo vienos stotelės iki kitos.

turi buti tvarka

turi buti tvarka portretas
Nuo 2011 m. kovo 1-osios griežtinama vairuotojų atsakomybė už pažeidimus. Už kai kurių eismo taisyklių pažeidimą baudos didėja trigubai. Telefonu plepantys vairuotojai, pasak pareigūnų, tampa dažna autoįvykių priežastimi, kelia pavojų kitiems eismo dalyviams. „Nemato pėsčiųjų, sustojusios transporto priemonės ir tada staigiai bando išvengti susidūrimo. Šiais atvejais dažn iausiai aiškina: kalbėjausi telefonu arba nukrito telefonas, lenkiausi paimti“, – sako Alvydas Katkauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas. Kalbantiesiems telefonu vairuojant bauda siekdavo nuo 50 iki 150 Lt. Nuo kovo 1-osios ji didėja nuo 100 iki 300 Lt. Tačiau šiuo atveju griežtinamos dar ir taisyklės. „Jeigu automobilio vairuotojas šneka telefonu ir bando kažkur sustoti, bet neišjungia variklio, tai automobilis gali pajudėti. Todėl [taisyklė] yra sugriežtinta ir atsiranda sakinys, kad transporto priemonė turi būti būtent išjungtu varikliu. Tada galima naudotis telefonu“, – teigia A. Katkauskas. Pareigūnai sako, kad iki šiol gaišdavo laiką ieškodami pažeidėjo, kuris vairuodavo ne jam priklausančią transporto priemonę. Automobilio savininkai dažnai išsisukinėdavo, esą tik iš matymo pažįstantys žmogų, kuriam paskolino automobilį. Nuo antradienio pareigūnų darbas gerokai supaprastės, o už kelių eismo taisyklių pažeidimus atsakys automobilio savininkas. „Jeigu tai bus juridinis asmuo, tai pažeidimas bus nukreipiamas į įmonę ir į vadovą. Vadovas turės per tris dienas informuoti policijos padalinį, kas tuo metu naudojosi šita transporto priemone. Jeigu šito nepasakys, bus nukreiptas šitas pažeidimas į įmonės vadovą, kuris bus baudžiamas bauda nuo 300 iki 1000 Lt“, – sako A. Katkauskas. Griežtinama ir vairuotojų, vežančių keleivius, atsakomybė. Autobuso vairuotojui, nesustojusiam ir perėjoje nepraleidusiam pėsčiojo, gresia ne 50 ar 100 Lt bauda, kaip eiliniam vairuotojui, o net iki penkių kartų didesnė.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių