„Orlen Lietuva“ pradėjo krauti ir per Krovinių terminalą

Bronislovo Lubio kontroliuojamos "Achemos grupės" valdomas Klaipėdos krovinių terminalas šiemet perkrovė didžiausio Lenkijos naftos koncerno "Orlen" valdomos Lietuvos naftos bendrovės "Orlen Lietuva" produktų. Kol kas perkrauta nedaug aviacinio kuro.

Krovinių terminalo konkurentė valstybės valdoma bendrovė "Klaipėdos nafta", per kurią pagal ilgalaikę sutartį "Orlen Lietuva" yra įsipareigojusi eksportuoti savo produkciją išskirtinėmis sąlygomis, jau įpareigota ieškoti naujų klientų.

"Kadangi "Klaipėdos nafta" talpyklas skyrė benzino importui, mes turėjome greitai reaguoti, todėl nusprendėme vieną tanklaivį perkrauti per Krovinių terminalą. Pasirašėme sutartį su Krovinių terminalu dėl bendradarbiavimo. Jeigu bus poreikis (krauti - BNS), galėsime kreiptis", - BNS sakė "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras.

Anot jo, sutartis yra be jokių įsipareigojimų, dirbama pagal pasiūlytas sąlygas.

Tuo tarpu "Achemos grupės" atstovė spaudai Virginija Dunauskienė BNS sakė, jog balandžio-birželio mėnesiais nedaug aviacinio kuro buvo perkrauta pagal "Orlen Lietuvos" sutartį su bendrove "Vitol", kuri nuo liepos nutraukė operatoriaus sutartį su Krovinių terminalu.

"Krovinių terminalas su "Orlen" susitarimo neturi, nedidelis kiekis produkcijos penkiais mažais laivais buvo krautas pagal "Vitol" ir "Orlen" susitarimą", - BNS sakė V.Dunauskienė.

Pasak J.Komaro, "Orlen Lietuva" šiemet eksportavo iš viso 90 tūkst. tonų šio kuro - 30 tūkst. tonų per Krovinių terminalą, 60 tūkst. tonų - per Rygos uostą.

Jo teigimu, dėl sezoniškumo aviacinis kuras kraunamas pavasarį ir vasarą.

"Kol kas nežinome, kada ir per kur jį krausime ateityje. Tai priklausys nuo to, kur bus siūlomos palankesnės sąlygos", - kalbėjo J.Komaras.

Neoficialiomis BNS žiniomis, Energetikos ministerija pasiūlė "Klaipėdos naftos" vadovams ieškoti naujų klientų, jei "Orlen Lietuva" sumažintų per terminalą eksportuojamos produkcijos apimtis. Praėjusią ir šią savaitę "Klaipėdos nafta" perkrovė pirmąjį tanklaivį su Venesuelos nafta, skirta Baltarusijai.

Lietuvos Vyriausybėje laikomasi pozicijos, kad "Orlen Lietuvai" taip pat būtų geriau turėti kelias alternatyvas ir perkrauti produktus per kelis uostus. Kita vertus, "Orlen Lietuva", kuri siekia iš "Klaipėdos naftos" išsiderėti teisę kuo pigiau krauti naftos produktus, pažeidė 2002 metais pasirašytą susitarimą vežti produktus per vienintelį Lietuvos terminalą - "Klaipėdos naftą".

"Orlen Lietuvos" ir "Klaipėdos naftos" derybos dėl tarifų jau prasidėjo ir turi būti baigtos iki lapkričio.

Pasak spaudos, "Orlen Lietuvos" atstovai liepos mėnesį pareikalavo krovos kainą sumažinti nuo 13,62 lito iki 8 litų už toną. "Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis teigė, kad Mažeikių įmonė taip siekia pagerinti savo finansinę padėtį, tačiau "Klaipėdos nafta" nesutiks su sąlygomis, kurios mažintų įmonės pelningumą.

Pagal 2002 metais tarp "Klaipėdos naftos" ir "Orlen Lietuvos" (tuometės "Mažeikių naftos") pasirašytą sutartį, ji automatiškai pratęsiama iki 2024 metų, tačiau kasmet vyksta derybos dėl krovos tarifų.

Pagal sutartį iki šiol prie ankstesnės kainos būdavo pridedama pusė pernykštės infliacijos, bet ne daugiau kaip 5 proc., todėl per pastaruosius penkerius metus "Orlen Lietuvai" krovos tarifas pakilo nuo 10,4 iki 13,62 lito už toną.

Pernai Lietuvoje užfiksuota 1,3 proc. infliacija, todėl krovos kaina 2010 metams turėjo padidėti 0,65 proc. - iki maždaug 13,7 lito. Tai vis dar gerokai mažiau, nei moka kiti naftos produktų tiekėjai. Jiems tarifas vasarą yra didesnis beveik 3 litais, o žiemą - beveik 5 litais.

"Achemos grupei" priklausančio Krovinių terminalo pagrindinis ir vienintelis klientas tarptautinis koncernas "Vitol", per Klaipėdą daugiausia eksportavęs benziną iš Baltarusijos į Ameriką ir Afrikos šalis, nuo liepos nepratęsė ilgalaikės sutarties ir krovinius nukreipė į Latvijos Ventspilio uostą.

Krovinių terminalas, kuris pagal sutartį su "Vitol" anksčiau negalėjo dirbti su kitais klientais, nuo liepos jau pasirašė sutartį su "Achemos grupei" priklausančia įmone "Metoil".

Krovinių terminalas, pernai pasiekęs rekordinę metinę 1,74 mln. tonų krovą, per šių metų septynis mėnesius perkrovė apie 66 proc. mažiau krovinių nei pernai tuo pat laiku.

B.Lubys suinteresuotas suskystintų gamtinių dujų terminalo projektu, kurį vystys "Klaipėdos nafta". B.Lubiui priklausantis Krovinių terminalas yra šalia "Klaipėdos naftos".



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Reprezentaciniams festivaliams – daugiau lėšų
    Reprezentaciniams festivaliams – daugiau lėšų

    Nuo šiol reprezentaciniai miesto festivaliai galės pretenduoti į pastebimai didesnį finansavimą. Tikimasi, kad tai padės gerinti festivalių kokybę ir jų žinomumą. ...

  • Medžiai vėl kėlė aistras
    Medžiai vėl kėlė aistras

    Diskusijos dėl miesto gatvėse, viešose erdvėse augančių medžių, jų priežiūros, šalinimo nesibaigia. Pabrėžiama, kad Klaipėdai reikia vieningos programos, kurioje būtų numatyta, kaip reikia rūpintis želdiniais. ...

    3
  • Nakvynės namams sieks europinių pinigų
    Nakvynės namams sieks europinių pinigų

    Uostamiesčio nakvynės namų laukia atsinaujinimas. Nuspręsta siekti Europos Sąjungos finansavimo ir už gautus pinigus iš Šilutės pl. esančios įstaigos iškelti laikino apnakvindinimo paslaugas. Iškart po to Nakvynės namai su...

  • Tarnybos nerado gamtos teršėjų
    Tarnybos nerado gamtos teršėjų

    Žolynų gatvės gyventojai sunerimo ant dviračių tako šlapios dangos aptikę teršalų dėmes. Tačiau ant kojų sukeltos įvairios tarnybos nerado gamtos niokotojų. ...

    1
  • „Dragūnui“ – Klaipėdos mero padėka
    „Dragūnui“ – Klaipėdos mero padėka

    Lietuvos rankinio taurę iškovoję uostamiesčio „Dragūno“ klubo žaidėjai ir treneriai penktadienį buvo pagerbti merijoje. ...

    1
  • Uostamiesčio planuose – nauja poliklinika
    Uostamiesčio planuose – nauja poliklinika

    Klaipėdos stomatologijos poliklinikos laukia reorganizavimas. Ji bus prijungta prie Jūrininkų sveikatos priežiūros centro. Svarstoma, ar po pertvarkų įstaigai nereikėtų statyti naujo pastato, kur ši galėtų įsikurti. ...

    6
  • L. Vitkevičienė: vaikai – mūsų viltys
    L. Vitkevičienė: vaikai – mūsų viltys

    Loreta Vitkevičienė – laisvalaikio klubo "Aerobikos uostas" direktorė ir trenerė. Pašnekovė neslepia, kad idėja įkurti tokį klubą buvo sena jos svajonė ir tikslas. Be to, moteris organizuoja nemokamus renginius vaikams: Mero &s...

    6
  • Mirė karikatūristas A. Deltuva
    Mirė karikatūristas A. Deltuva

    Vėlų ketvirtadienio vakarą pribloškė netikėtas karikatūristo Andriaus Deltuvos sūnaus Lino skambutis. "Nebėra tėvuko, prieš valandą mirė", – liūdną žinią pranešė sūnus. ...

    1
  • Nacionalinis diktantas klaipėdiečių nesudomino?
    Nacionalinis diktantas klaipėdiečių nesudomino?

    Uostamiesčio gyventojai rinkosi rašyti Nacionalinio diktanto. Šiemet į Klaipėdos savivaldybę atskubėjo kur kas mažiau lietuvių kalbos žinias pasitikrinti nusprendusių klaipėdiečių nei pernai. Mažiau žmonių susirinko ir Klaipėdos a...

    1
  • Malūno parko laukia atgimimas
    Malūno parko laukia atgimimas

    Miesto valdžia ne tik sugrąžino Trinyčių tvenkiniui istorinį pavadinimą – Malūno, bet ir planuoja šalia esančio parko atnaujinimą. Po kelerių metų vaizdas šioje teritorijoje turėtų pasikeisti iš esmės. ...

    9
Daugiau straipsnių