„Orlen Lietuva“ pradėjo krauti ir per Krovinių terminalą

Bronislovo Lubio kontroliuojamos "Achemos grupės" valdomas Klaipėdos krovinių terminalas šiemet perkrovė didžiausio Lenkijos naftos koncerno "Orlen" valdomos Lietuvos naftos bendrovės "Orlen Lietuva" produktų. Kol kas perkrauta nedaug aviacinio kuro.

Krovinių terminalo konkurentė valstybės valdoma bendrovė "Klaipėdos nafta", per kurią pagal ilgalaikę sutartį "Orlen Lietuva" yra įsipareigojusi eksportuoti savo produkciją išskirtinėmis sąlygomis, jau įpareigota ieškoti naujų klientų.

"Kadangi "Klaipėdos nafta" talpyklas skyrė benzino importui, mes turėjome greitai reaguoti, todėl nusprendėme vieną tanklaivį perkrauti per Krovinių terminalą. Pasirašėme sutartį su Krovinių terminalu dėl bendradarbiavimo. Jeigu bus poreikis (krauti - BNS), galėsime kreiptis", - BNS sakė "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras.

Anot jo, sutartis yra be jokių įsipareigojimų, dirbama pagal pasiūlytas sąlygas.

Tuo tarpu "Achemos grupės" atstovė spaudai Virginija Dunauskienė BNS sakė, jog balandžio-birželio mėnesiais nedaug aviacinio kuro buvo perkrauta pagal "Orlen Lietuvos" sutartį su bendrove "Vitol", kuri nuo liepos nutraukė operatoriaus sutartį su Krovinių terminalu.

"Krovinių terminalas su "Orlen" susitarimo neturi, nedidelis kiekis produkcijos penkiais mažais laivais buvo krautas pagal "Vitol" ir "Orlen" susitarimą", - BNS sakė V.Dunauskienė.

Pasak J.Komaro, "Orlen Lietuva" šiemet eksportavo iš viso 90 tūkst. tonų šio kuro - 30 tūkst. tonų per Krovinių terminalą, 60 tūkst. tonų - per Rygos uostą.

Jo teigimu, dėl sezoniškumo aviacinis kuras kraunamas pavasarį ir vasarą.

"Kol kas nežinome, kada ir per kur jį krausime ateityje. Tai priklausys nuo to, kur bus siūlomos palankesnės sąlygos", - kalbėjo J.Komaras.

Neoficialiomis BNS žiniomis, Energetikos ministerija pasiūlė "Klaipėdos naftos" vadovams ieškoti naujų klientų, jei "Orlen Lietuva" sumažintų per terminalą eksportuojamos produkcijos apimtis. Praėjusią ir šią savaitę "Klaipėdos nafta" perkrovė pirmąjį tanklaivį su Venesuelos nafta, skirta Baltarusijai.

Lietuvos Vyriausybėje laikomasi pozicijos, kad "Orlen Lietuvai" taip pat būtų geriau turėti kelias alternatyvas ir perkrauti produktus per kelis uostus. Kita vertus, "Orlen Lietuva", kuri siekia iš "Klaipėdos naftos" išsiderėti teisę kuo pigiau krauti naftos produktus, pažeidė 2002 metais pasirašytą susitarimą vežti produktus per vienintelį Lietuvos terminalą - "Klaipėdos naftą".

"Orlen Lietuvos" ir "Klaipėdos naftos" derybos dėl tarifų jau prasidėjo ir turi būti baigtos iki lapkričio.

Pasak spaudos, "Orlen Lietuvos" atstovai liepos mėnesį pareikalavo krovos kainą sumažinti nuo 13,62 lito iki 8 litų už toną. "Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis teigė, kad Mažeikių įmonė taip siekia pagerinti savo finansinę padėtį, tačiau "Klaipėdos nafta" nesutiks su sąlygomis, kurios mažintų įmonės pelningumą.

Pagal 2002 metais tarp "Klaipėdos naftos" ir "Orlen Lietuvos" (tuometės "Mažeikių naftos") pasirašytą sutartį, ji automatiškai pratęsiama iki 2024 metų, tačiau kasmet vyksta derybos dėl krovos tarifų.

Pagal sutartį iki šiol prie ankstesnės kainos būdavo pridedama pusė pernykštės infliacijos, bet ne daugiau kaip 5 proc., todėl per pastaruosius penkerius metus "Orlen Lietuvai" krovos tarifas pakilo nuo 10,4 iki 13,62 lito už toną.

Pernai Lietuvoje užfiksuota 1,3 proc. infliacija, todėl krovos kaina 2010 metams turėjo padidėti 0,65 proc. - iki maždaug 13,7 lito. Tai vis dar gerokai mažiau, nei moka kiti naftos produktų tiekėjai. Jiems tarifas vasarą yra didesnis beveik 3 litais, o žiemą - beveik 5 litais.

"Achemos grupei" priklausančio Krovinių terminalo pagrindinis ir vienintelis klientas tarptautinis koncernas "Vitol", per Klaipėdą daugiausia eksportavęs benziną iš Baltarusijos į Ameriką ir Afrikos šalis, nuo liepos nepratęsė ilgalaikės sutarties ir krovinius nukreipė į Latvijos Ventspilio uostą.

Krovinių terminalas, kuris pagal sutartį su "Vitol" anksčiau negalėjo dirbti su kitais klientais, nuo liepos jau pasirašė sutartį su "Achemos grupei" priklausančia įmone "Metoil".

Krovinių terminalas, pernai pasiekęs rekordinę metinę 1,74 mln. tonų krovą, per šių metų septynis mėnesius perkrovė apie 66 proc. mažiau krovinių nei pernai tuo pat laiku.

B.Lubys suinteresuotas suskystintų gamtinių dujų terminalo projektu, kurį vystys "Klaipėdos nafta". B.Lubiui priklausantis Krovinių terminalas yra šalia "Klaipėdos naftos".



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Palangoje bus švenčiama Baltų vienybės diena
    Palangoje bus švenčiama Baltų vienybės diena

    Baltų vienybės diena – tradicinė šventė, kurios tikslas yra populiarinti glaudžius latvių ir lietuvių tautų bei valstybių ryšius, rugsėjo 23 d. visus neabejingus baltų kalboms, kultūrai bei papročiams sukvies į Palangą. ...

  • Uoste lankysis net keturi kruiziniai laivai
    Uoste lankysis net keturi kruiziniai laivai

    Rugpjūčio 24-26 d. Klaipėdos uoste lankysis keturi kruiziniai laivai. ...

  • Pėsčiųjų žygio dalyviai ruošiasi unikaliam startui
    Pėsčiųjų žygio dalyviai ruošiasi unikaliam startui

    Lietuvoje vis populiarėjant ir artėjant pirmajam „Neringos žygiui“, kuris rugsėjo 16 d. kvies susipažinti su Kuršių nerijos legendomis, vis daugiau gyventojų kyla klausimas, kaip pasiruošti žygiui, kad į batus nepribirtų sm...

  • Siekiama sugrąžinti senąjį Nidos švyturio žibintą
    Siekiama sugrąžinti senąjį Nidos švyturio žibintą

    Beveik prieš metus užgesinus senąjį švytuoklinį Nidos švyturio žibintą, jo šviesos pasiilgę žmonės pasiryžo patys finansuoti naujos lempos pirkimą ir montavimą, rašo dienraštis „Lietuvos žinios&ldquo...

    1
  • Klaipėdos vicemeras A. Šulcas: mitas, kad gyvename skurde
    Klaipėdos vicemeras A. Šulcas: mitas, kad gyvename skurde

    Klaipėdoje, kaip ir visoje šalyje, minima Juodojo kaspino ir Baltijos kelio diena. Trečiadienio vakarą būrelis patriotiškai nusiteikusių žmonių susirinko prie paminklo vieningai Lietuvai „Arka“ ir kukliai paminėjo to meto įvy...

    17
  • Kelionės kaina – tarsi mįslė
    Kelionės kaina – tarsi mįslė

    Iš Klaipėdos į turistinę kelionę susiruošę žmonės kaskart patiria daugiau išlaidų negu tokį pat kelialapį įsigiję vilniečiai. Uostamiesčio gyventojams tenka pakloti bemaž 40 eurų dar ir už tai, kad būtų nuvežti į Kaun...

    12
  • Paplūdimio tualete nerado užrakto
    Paplūdimio tualete nerado užrakto

    Į konteinerinį tualetą, esantį Antrosios Melnragės paplūdimio prieigose arčiau mašinų stovėjimo aikštelės, užsukęs klaipėdietis nustėro. Durys buvo be rankenų, užsirakinti neįmanoma. ...

  • Daug žadanti nauja metų pradžia
    Daug žadanti nauja metų pradžia

    Šiuos mokslo metus Klaipėda pradės puse tūkstančio moksleivių daugiau nei pernai. Prognozuojama, kad jų daugės ir kitais metais. Iš viso šiais metais mokyklose laukiama beveik 20 tūkst. jaunųjų klaipėdiečių. ...

  • Atostogavo ir Klaipėdos miesto valdžia
    Atostogavo ir Klaipėdos miesto valdžia

    Baigiantis rugpjūčiui galimybe pailsėti pasinaudojo nemažai svarbių uostamiesčio valdžios atstovų. Tarp ką tik baigusių atostogauti – Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas. Tiesa, atit...

  • Uniformos – skiriamasis mokyklos ženklas
    Uniformos – skiriamasis mokyklos ženklas

    Įvairiaspalviai švarkai, languoti sarafanai, megztukai ar liemenės tapo skiriamuoju kiekvienos ugdymo įstaigos ženklu. Ir šiandien jau vargiai beišgirstume pasipiktinimą, kam reikalingos tos uniformos mokyklose. Priešingai, mok...

    5
Daugiau straipsnių