- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
-
„Omnitel 1000 km lenktynės“: „drag“ lenktynėse - naujas rekordas
Intensyvią „Omnitel 1000 km lenktynių“ ketvirtadienio programą prieš pat vidurnaktį vainikavo greičio mėgėjų itin mėgiamos, šalies automobilių „drag“ (traukos) lenktynių čempionato trečiojo etapo varžybos.
38 jų dalyviai „sukryžiavo ietis“ klasikinėje vieno ketvirčio mylios (402,366 metro) asfalto danga besidriekiančioje distancijoje.
Itin nuožmi kova, nepalikusi abejingų šios sporto šakos gerbėjų, vyko dėl teisės patekti į varžybų pusfinalį, o paskui ir į visą renginį vainikavusį finalą. Varžybų lyderiai finišuodami išvystydavo per 200 km/val. greitį, o tai trumpoje distancijoje atrodo itin įspūdingai. Ypač – jau sutemus, vakaro prieblandoje iš automobilių išmetimo vamzdžių pilantis ugnies pliūpsniams.
Žiūrovai net po finišo negalėjo atsistebėti nepaliaujamu arklio galių antplūdžiu, būdingu specialiai „drag“ lenktynėms parengtiems bolidams. Jei dar prieš porą metų juos stebino po variklio dangčiu žvengianti 500 arklių kaimenė, tai šiandien – ir 800 jau ne riba.
Prieš tai vykusiame „drag“ čempionato antrajame etape, varžydamasis toje pačioje distancijoje, „Arajonė“ autoserviso vadovas Aivaras Štikelis, vairavęs specialios konstrukcijos BMW automobilį, kurio variklis išvysto per 850 arklio galių pajėgumą, pateikė naujus orientyrus, į kuriuos bandė lygiuotis ir trečiojo etapo lenktynių Palangoje dalyviai. ¼ mylios distanciją tada Aivaras įveikė per 9,92 sek., o lenktynininko greitis finišuojant siekė 238 km/val.
Šis rezultatas tapo ne tik trasos, bet ir galiniais ratais varomų automobilių Lietuvos rekordu.
Gausiai varžybas stebėję žiūrovai iš šio sportininko laukė naujų pasiekimų. Ir neapsiriko. Paskutiniajame važiavime A. Štikelis trasą įveikė per 9, 80 sek. ir pagerino savo paties vos mėnesį išsilaikiusį pasiekimą.
Vos elektroniniame tablo sušvito naują greičio rekordą fiksuojantys skaičiai, žiūrovai jo autorių pasitiko gausiais aplodismentais.
„Visa kova netrunko nė dešimties sekundžių, o rengtis jai teko mėnesius,“ – išlipęs iš savo specialios konstrukcijos automobilio kalbėjo naujasis šalies rekordininkas A. Štikelis.
Savajam BMW 325 S38B36 variklį Aivaras pasiskolino iš 1990 metų laidos BMW M5. Ieškodamas papildomų galios rezervų jis perrinko visą variklį, sumontavo titaninius vožtuvus, specialias spyruokles, „Holset pro52“ turbiną, perdarė tepimo bei aušinimo sistemas, perprogramavo KMS variklio valdymo bloką ir pilnai modifikavo tik 3 laipsnių pavarų dėžę.
Tačiau, pasak naujojo rekordininko, didžiausias galios rezervas - N2O (azoto suboksido) sistema. N2O - tai papildoma automobilio galia, pasak sportininkų – „tada, kada jos labiausiai reikia“.
Labai gaila, kad naują greičio rekordą pasiekęs A. Štikelis važiuodamas naktį kliudė greičio matuoklio daviklį ir todėl liko neužfiksuotas lenktynininko greitis finišuojant, kuris buvo tikrai įspūdingas.
Naujas rekordas, žinoma, kiekvienų varžybų puošmena, tačiau prieš jį nenublanko ir kitų lenktynininkų pasirodymas „drag“ trasoje.
Šios sporto šakos atstovai Palangoje varžėsi net šešiose klasėse. Pavydėtinus rezultatus demonstravo ir Edmund Savicki – jo 666 AG variklį turinti „Audi 90“ distanciją atrankos varžybose įveikė per 10,04 sek. ir sugebėjo pasiekti 230,63 km/val. greitį. Tačiau finale Edmundas pergalę atidavė varžovui.
A klasėje pergalę šventė Valdas Vindžigalskis (BMW 540), B – Aldas Srėbalius („Mitsubishi Lancer“), C – Zenonas Stanius (BMW 3), D – Ovidijus Tylenis („Audi Coupe Quattro“), „Sport Compact“ – Mindaugas Beniušis („Audi Coupe“), o specialios konstrukcijos automobilių OW klasėje – A. Štikelis.
Komandinę įskaitą surinkę 36 taškus laimėjo „Scirocco“ klubo sportininkai, pranokę antroje vietoje likusius „ElektroBig-Žaibelio“ (15 t.) ir trečiuosius prizininkus „Opel klubo Racing Team“ sportininkus, trečiojo etapo lenktynėse iškovojusius 12 taškų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas2
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų22
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...