Norvegai Palangoje dalinsis patirtimi apie SGD panaudojimo galimybes

Kokią naudą Lietuvai, jos gyventojams ir verslininkams duos Klaipėdoje statomas suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas? Apie tai bus diskutuojama šį ketvirtadienį Palangoje įvyksiančiame seminare „SGD verslo galimybės“. Savo patirtimi seminare pasidalins Europoje pagal SGD gamybą pirmaujančios Norvegijos specialistai.

Vykdydama Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategiją, Lietuvos Respublikos Vyriausybė įgyvendina SGD terminalo projektą Klaipėdoje.

Pasak Energetikos ministro Arvydo Sekmoko, SGD terminalas yra prioritetinis projektas, iš esmės pakeisiantis padėtį Lietuvos dujų sektoriuje: jo dėka sumažės priklausomybė nuo vienintelio tiekėjo ir sukurta konkurencinga dujų rinka.

„Innovation Norway“ atstovė Lietuvoje Rita Bogužaitė teigė, kad Norvegija, per metus patiekianti apie 3 mln. tonų SGD, tapo šio sektoriaus flagmanu. Norvegija turi tiek didelius, tiek mažus gamybos telkinius, didelį platinimo tinklą, modernų regioninį ir vietinį parką, leidžiantį dujas teikti krovininiais automobiliais, geležinkelio transportu ir dujotiekiais. Be to, Norvegija savo laivynu SGD gali tiekti į bet kurį pasaulio tašką.

Pasak R. Bogužaitės, bendradarbiaudama su Norvegija Lietuva gali aktyviai išnaudoti SGD teikiamas galimybes ne tik didindama savo energetinį saugumą, bet ir kurdama papildomas galimybes lietuvių verslininkams.

Teigiama, kad ateityje SGD potencialas didės dėl šios energetinės kuro rūšies panaudojimo laivyboje. Nuo 2015 m. įsigalios naujasis ES Emisijos kontrolės reglamentavimas dėl leidžiamos laivų taršos. SGD taps vienas iš nedaugelio sprendimų, leisiančių laivų savininkams prisitaikyti prie naujųjų ES reikalavimų.

„15 proc. pasaulio laivais gabenamų krovinių keliauja Baltijos jūra. Per pastarąjį dešimtmetį transportavimo apimtys Baltijos jūra augo 50 proc. ir planuojama, kad iki 2020 m. jos augs dar 65 proc. Todėl galima prognozuoti, kad augs ir SGD varomų laivų skaičius. Augs poreikius renovuoti senus ir statyti naujus laivus, kurti naująją infrastruktūrą. Čia nemažai galimybių atsiras ir Klaipėdos uostui bei Lietuvos įmonėms, kurios galės išnaudoti SGD verslo teikiamą potencialą“, – sako R. Bogužaitė.

Seminarą „SGD verslo galimybės“ organizuoja „Innovation Norway“, Norvegijos Karalystės ambasada Lietuvoje, Lietuvos energetikos ministerija ir kompanija „Det Norske Veritas“. Seminare dalyvaus energetikos ministras Arvydas Sekmokas, Norvegijos ambasadorius Lietuvoje Leif Arne Ulland, Norvegijos SGD ekspertai, „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto atstovai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

     portretas
Aišku,kad dujos brangs...

666

666 portretas
palangiškiai paklauskit pas novegus : sgd terminalas statomas ltu verslininkams bet ne gyventojams ? lietuvos pinigai sgd statybai naudojami mafijos naudai ? Lietuvos vyriausybė daro didelę žalą šaliai kai investuoja į elektros jungtis bet ne į 500 - 1000 vėjo jėgainių kurios vienos galingumas 3 mw ? o padariuosios jungtis pirks elektrą iš švedų kurie ją išgauną iš vėjo jėgainių - taigi mes jiems atpirkinėsim jų investicijas o patys nieko neturėsim , nors su tokiomis investicijomis šalis galėtu šildytis dykai ir tai duotu labai stiprų piostumį Lietuvos ekonomikoje iki to kad per 5-6 metus išvestu Lietuvą iš skolų ir neliktu bedarbystės .

Aras

Aras portretas
Kodėl Palangoje, o ne Klaipėdoje? Terminalas tai bus Klaipėdoje statomas.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių