Naujas pėsčiųjų tiltas - nežinioje

Spalio 9 d. uostamiestyje įvyko naujo geležinkelio stoties pėsčiųjų tilto statybos darbų pradžios ceremonija. Naujas statinys turėtų iškilto vietoj XIX a. pab. - XX a. pr. statyto senojo pėsčiųjų tilto, kuris antradienį (spalio 21 d.) paskelbtas nekilnojamąja kultūros vertybe. Toks statusas neleidžia sunaikinti senojo tilto, bet palieka galimybę jį perkelti į kitą vietą. 

"Statytojai, norintys perkelti šią kultūros vertybę turėtų gauti leidimą iš Kultūros paveldo departamento, tačiau tokie leidimai lengva ranka nedalinami. Paskelbus senąjį tiltą nekilnojama kultūros vertybe, jo negalima sunaikinti, kaip norėta padaryti anksčiau",- portalui sakė Kultūros paveldo departamento atstovė Rita Mosiejienė. 

Tuo metu Klaipėdos geležinkelio infrastruktūros direktorius Aleksandras Dolomanovas teigia, jog senasis tiltas nebus niekur iškeltas, o bus demontuotas. 

"Naują tiltą mes statysime senojo vietoje. Taip yra numatyta projekte. Mes jį gražiai supjaustysime ir sandėliuosime. Į metalo laužą jo tikrai neatiduosime. Kai bus aišku, ką su juo daryti, tada jį bus galima atstatyti tam numatytoje vietoje", - tvirtino A.Dolomanovas. 

Rita Mosiejienė sako, jog geležinkelininkams nebus leista pjaustyti tilto. 

"Mes jiems neišduosime tokio leidimo. Jeigu jie nepatenkinti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos sprendimu, paskelbti tiltą kultūros vertybe, tuomet gali skųstis teismui. Statinį paskelbti kultūros vertybe mes galime ir be jo savininko leidimo," - sakė Rita Mosiejienė.

Regioninio reikšmingumo senasis Klaipėdos geležinkelio stoties pėsčiųjų tiltas buvo pastatytas vokiečių iniciatyva Šilutės geležinkelio stotyje. XX a. 3-4 dešimtmečiuose buvo perkeltas į Klaipėdos geležinkelio stotį. Vertingosiomis savybėmis pripažintos tilto konstrukcijos, laiptų maršai su metalinėmis laiptasijomis, metaliniais turėklais ir atramomis, medinių laiptų pakopų tipas, medinių lentų tilto pakloto tipas. 

Beje, šilutiškiai tikisi, jog į jų miestą galėtų vėl sugrįžti šis technikos paminklas. 

Anot R.Mosiejienės, senasis tiltas turėtų likti savo dabartinėje vietoje, o naujasis pėsčiųjų tiltas iškilti greta senojo.

Naujasis statinys bus daugiau nei 300 m ilgio ir 3,5 m pločio pakabinamas tiltas. Jis net tris kartus ilgesnis už senąjį ir drieksis ne tik per geležinkelį, bet ir virš Priestočio gatvės. Dėl nedidelio nuolydžio jis bus žymiai patogesnis ratukuose sėdintiems neįgaliesiems, mamytėms su vežimėliais, vyresnio amžiaus žmonėms, dviratininkams.

Tilto pagrindinės nešančiosios konstrukcijos bus pagamintos iš klijuotos medienos, jis bus gerai apšviestas, turės šildomą pagrindą, todėl žiemą neužšals. Ateityje planuojama įrengti ir vaizdo stebėjimo kameras.

Naujojo tilto statyba kainuos per 13 mln. litų. Pinigai skirti iš Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir AB „Lietuvos geležinkeliai" lėšų.


Šiame straipsnyje: pėsčiųjų tiltas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių