Naujas pėsčiųjų tiltas - nežinioje

Spalio 9 d. uostamiestyje įvyko naujo geležinkelio stoties pėsčiųjų tilto statybos darbų pradžios ceremonija. Naujas statinys turėtų iškilto vietoj XIX a. pab. - XX a. pr. statyto senojo pėsčiųjų tilto, kuris antradienį (spalio 21 d.) paskelbtas nekilnojamąja kultūros vertybe. Toks statusas neleidžia sunaikinti senojo tilto, bet palieka galimybę jį perkelti į kitą vietą. 

"Statytojai, norintys perkelti šią kultūros vertybę turėtų gauti leidimą iš Kultūros paveldo departamento, tačiau tokie leidimai lengva ranka nedalinami. Paskelbus senąjį tiltą nekilnojama kultūros vertybe, jo negalima sunaikinti, kaip norėta padaryti anksčiau",- portalui sakė Kultūros paveldo departamento atstovė Rita Mosiejienė. 

Tuo metu Klaipėdos geležinkelio infrastruktūros direktorius Aleksandras Dolomanovas teigia, jog senasis tiltas nebus niekur iškeltas, o bus demontuotas. 

"Naują tiltą mes statysime senojo vietoje. Taip yra numatyta projekte. Mes jį gražiai supjaustysime ir sandėliuosime. Į metalo laužą jo tikrai neatiduosime. Kai bus aišku, ką su juo daryti, tada jį bus galima atstatyti tam numatytoje vietoje", - tvirtino A.Dolomanovas. 

Rita Mosiejienė sako, jog geležinkelininkams nebus leista pjaustyti tilto. 

"Mes jiems neišduosime tokio leidimo. Jeigu jie nepatenkinti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos sprendimu, paskelbti tiltą kultūros vertybe, tuomet gali skųstis teismui. Statinį paskelbti kultūros vertybe mes galime ir be jo savininko leidimo," - sakė Rita Mosiejienė.

Regioninio reikšmingumo senasis Klaipėdos geležinkelio stoties pėsčiųjų tiltas buvo pastatytas vokiečių iniciatyva Šilutės geležinkelio stotyje. XX a. 3-4 dešimtmečiuose buvo perkeltas į Klaipėdos geležinkelio stotį. Vertingosiomis savybėmis pripažintos tilto konstrukcijos, laiptų maršai su metalinėmis laiptasijomis, metaliniais turėklais ir atramomis, medinių laiptų pakopų tipas, medinių lentų tilto pakloto tipas. 

Beje, šilutiškiai tikisi, jog į jų miestą galėtų vėl sugrįžti šis technikos paminklas. 

Anot R.Mosiejienės, senasis tiltas turėtų likti savo dabartinėje vietoje, o naujasis pėsčiųjų tiltas iškilti greta senojo.

Naujasis statinys bus daugiau nei 300 m ilgio ir 3,5 m pločio pakabinamas tiltas. Jis net tris kartus ilgesnis už senąjį ir drieksis ne tik per geležinkelį, bet ir virš Priestočio gatvės. Dėl nedidelio nuolydžio jis bus žymiai patogesnis ratukuose sėdintiems neįgaliesiems, mamytėms su vežimėliais, vyresnio amžiaus žmonėms, dviratininkams.

Tilto pagrindinės nešančiosios konstrukcijos bus pagamintos iš klijuotos medienos, jis bus gerai apšviestas, turės šildomą pagrindą, todėl žiemą neužšals. Ateityje planuojama įrengti ir vaizdo stebėjimo kameras.

Naujojo tilto statyba kainuos per 13 mln. litų. Pinigai skirti iš Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir AB „Lietuvos geležinkeliai" lėšų.


Šiame straipsnyje: pėsčiųjų tiltas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai
    Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai

    Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras kviečia visus klaipėdiečius daugiau sužinoti apie savo miestą, jo istoriją ir kultūrą. Visi Pasaulinės turizmo dienos renginiai ir ekskursijos – nemokami. ...

    1
  • Dėl vandens dviračių Danėje – mįslės
    Dėl vandens dviračių Danėje – mįslės

    Ilgapirščiui užkliuvo Danės upėje stovintys vandens dviračiai. Spėjama, kad sutemus chuliganas specialiai atsuka kamštukus, kuriuos atlaisvinus dviračiai su žmonėmis po truputį ima skęsti. Aiškinamasi, kas krečia šias &q...

    1
  • Uosto statybose dominuoja ne lietuviai
    Uosto statybose dominuoja ne lietuviai

    Svarbiausia Uosto direkcijos funkcija yra uosto infrastruktūros statyba. Tam skiriama ir daugiausiai pinigų. Išskirtinė uosto investicijų savybė yra greitas jų atsipirkimas – vidutiniškai per 2,5 metų.  ...

  • Medžiai: „kirsti negalima saugoti“
    Medžiai: „kirsti negalima saugoti“

    Ūmai kilęs ažiotažas dėl medžių kirtimo mieste klaipėdiečius suskaldė į priešingas stovyklas. Vieni puolė aršiai ginti "miesto plaučių", kiti įrodinėja, kad žaliųjų Klaipėdos plotų atnaujinimas būtinas, tačiau tai...

    8
  • Gargžduose šunys nurungė kates
    Gargžduose šunys nurungė kates

    Nors pasaulinė gyvūnų diena visame pasaulyje bus minima spalio 4 d., gyvūnų mylėtojai Lietuvoje tradiciškai ją paminėjo paskutinį rugsėjo savaitgalį. Į jau aštuntą kartą surengtą šventę Gargžduose kartu su savo augintiniai...

  • Klaipėdos baseino statybos – finišo tiesiojoje
    Klaipėdos baseino statybos – finišo tiesiojoje

    Geros naujienos visiems, laukiantiems tarptautinius standartus atitiksiančio baseino (50 m) su sveikatingumo centru Klaipėdoje – jau atlikta du trečdaliai statybų darbų. Šiuo metu baigtos montuoti gelžbetonio ir metalo konstrukcijos, sumontu...

    8
  • Dėl liūčių ekstremalią padėtį paskelbė ir Kretinga
    Dėl liūčių ekstremalią padėtį paskelbė ir Kretinga

    Stiprioms liūtims naikinant derlių, ekstremalią situaciją paskelbė ir Kretingos rajonas. Tai jau šešta savivaldybė, paskelbusi ekstremalią padėtį. ...

    2
  • Biržos tiltui vėl reikia remonto
    Biržos tiltui vėl reikia remonto

    Biržos tilto pakėlimo mechanizmams reikia remonto. Tiek fiziškai, tiek morališkai paseno ir susidėvėjo variklis, kuris naudojamas jau pusšimtį metų. ...

    12
  • Narų laivas bus su papildoma įranga
    Narų laivas bus su papildoma įranga

    Iki šių metų gruodžio Uosto direkcijai bus perduotas pastatytas narų laivas, kuris jau turi pavadinimą „Naras“. ...

  • Lietuvos kariams – kiniškas šlamštas?
    Lietuvos kariams – kiniškas šlamštas?

    Kariškių amunicijos viešuosiuose pirkimuose – dar vienas skandalas. Vos nutilus "auksinių" šaukštų triukšmui, eiliniai kariai subruzdo dėl šlamštu vadinamų gaminių, kurie turėtų gelbėti ...

    30
Daugiau straipsnių