Naujas pėsčiųjų tiltas - nežinioje

Spalio 9 d. uostamiestyje įvyko naujo geležinkelio stoties pėsčiųjų tilto statybos darbų pradžios ceremonija. Naujas statinys turėtų iškilto vietoj XIX a. pab. - XX a. pr. statyto senojo pėsčiųjų tilto, kuris antradienį (spalio 21 d.) paskelbtas nekilnojamąja kultūros vertybe. Toks statusas neleidžia sunaikinti senojo tilto, bet palieka galimybę jį perkelti į kitą vietą. 

"Statytojai, norintys perkelti šią kultūros vertybę turėtų gauti leidimą iš Kultūros paveldo departamento, tačiau tokie leidimai lengva ranka nedalinami. Paskelbus senąjį tiltą nekilnojama kultūros vertybe, jo negalima sunaikinti, kaip norėta padaryti anksčiau",- portalui sakė Kultūros paveldo departamento atstovė Rita Mosiejienė. 

Tuo metu Klaipėdos geležinkelio infrastruktūros direktorius Aleksandras Dolomanovas teigia, jog senasis tiltas nebus niekur iškeltas, o bus demontuotas. 

"Naują tiltą mes statysime senojo vietoje. Taip yra numatyta projekte. Mes jį gražiai supjaustysime ir sandėliuosime. Į metalo laužą jo tikrai neatiduosime. Kai bus aišku, ką su juo daryti, tada jį bus galima atstatyti tam numatytoje vietoje", - tvirtino A.Dolomanovas. 

Rita Mosiejienė sako, jog geležinkelininkams nebus leista pjaustyti tilto. 

"Mes jiems neišduosime tokio leidimo. Jeigu jie nepatenkinti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos sprendimu, paskelbti tiltą kultūros vertybe, tuomet gali skųstis teismui. Statinį paskelbti kultūros vertybe mes galime ir be jo savininko leidimo," - sakė Rita Mosiejienė.

Regioninio reikšmingumo senasis Klaipėdos geležinkelio stoties pėsčiųjų tiltas buvo pastatytas vokiečių iniciatyva Šilutės geležinkelio stotyje. XX a. 3-4 dešimtmečiuose buvo perkeltas į Klaipėdos geležinkelio stotį. Vertingosiomis savybėmis pripažintos tilto konstrukcijos, laiptų maršai su metalinėmis laiptasijomis, metaliniais turėklais ir atramomis, medinių laiptų pakopų tipas, medinių lentų tilto pakloto tipas. 

Beje, šilutiškiai tikisi, jog į jų miestą galėtų vėl sugrįžti šis technikos paminklas. 

Anot R.Mosiejienės, senasis tiltas turėtų likti savo dabartinėje vietoje, o naujasis pėsčiųjų tiltas iškilti greta senojo.

Naujasis statinys bus daugiau nei 300 m ilgio ir 3,5 m pločio pakabinamas tiltas. Jis net tris kartus ilgesnis už senąjį ir drieksis ne tik per geležinkelį, bet ir virš Priestočio gatvės. Dėl nedidelio nuolydžio jis bus žymiai patogesnis ratukuose sėdintiems neįgaliesiems, mamytėms su vežimėliais, vyresnio amžiaus žmonėms, dviratininkams.

Tilto pagrindinės nešančiosios konstrukcijos bus pagamintos iš klijuotos medienos, jis bus gerai apšviestas, turės šildomą pagrindą, todėl žiemą neužšals. Ateityje planuojama įrengti ir vaizdo stebėjimo kameras.

Naujojo tilto statyba kainuos per 13 mln. litų. Pinigai skirti iš Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir AB „Lietuvos geležinkeliai" lėšų.


Šiame straipsnyje: pėsčiųjų tiltas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų
    Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų

    Šiuo metu Vyriausybėje derinamos Vidaus vandens transporto kodekso pataisos, kurios Lietuvoje iš esmės pakeis požiūrį į vėju varomus laivus. ...

  • Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške
    Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške

    Jūrų kapitonas Juozas Liepuonius kolegoms iš Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos jau perdavinėja linkėjimus iš karštų taškų Viduržemio jūroje ir Afrikos pakrantėje. ...

  • Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo
    Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo

    Kylančios kuro kainos pradėjo koreguoti ir Baltijos jūros keltų kompanijų pajamų ir pelno rodiklius. ...

    2
  • V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai
    V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

    5
  • Naftininkų ginče – laikina atomazga
    Naftininkų ginče – laikina atomazga

    Pati šiauriausia uosto dalis yra tarsi karštas taškas, nes tarp bendrovių „Klaipėdos nafta“ ir Krovinių terminalas daugelį metų rusena ginčai. Į juos įtrauktas net dabartinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. ...

  • Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia
    Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia

    Krovos verslo sąlygų gerinimas Malkų įlankoje apims ir Klaipėdos konteinerių terminalo pirso pertvarkymą. ...

  • Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija
    Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija

    Elektromobilius Klaipėdoje bus galima įkrauti nemokamai. Tokiam siūlymui pritarę uostamiesčio politikai nuogąstavo, kad, norint pasinaudoti miestui priklausančiomis stotelėmis, reikės turėti savivaldybės išduotą kortelę. Tai esą bus nepato...

    3
  • Amatininkus atleido nuo rinkliavos
    Amatininkus atleido nuo rinkliavos

    Kruizinius laivus pasitiksiantiems bei Joninių ir tarptautinio nematerialaus kultūros paveldo festivalio "Lauksnos" mugėse prekiausiantiems amatininkams neteks mokėti vietinės rinkliavos. Viliamasi, kad tai padės į miestą pakviesti geriausius...

  • Pakeliui į pajūrį prireiks kantrybės
    Pakeliui į pajūrį prireiks kantrybės

    P.Lideikio gatvės gale, ties posūkiu į Pamario gatvę dirbantys kelininkai, vietos gyventojų manymu, pluša per lėtai. Transporto žiedą rengianti bendrovė ir jos darbą kontroliuojantys valdininkai įsitikinę – čia viskas gerai. ...

    4
  • Dėl laiptinės – į teismą
    Dėl laiptinės – į teismą

    I.Kanto gatvės name verda tylios kaimynų kovos. Nepatenkinti naujakurių sprendimu uždaryti nuo seno buvusį išėjimą į centrinę gatvę, gyventojai padavė kaimynus į teismą. Tačiau buto savininkai stebisi kaimynų įgeidžiu vaikščioti...

    25
Daugiau straipsnių