Naujas Karinių jūrų pajėgų laivas jau Klaipėdoje

Penktadienį naujas Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) patrulinis laivas P14 su 25 Lietuvos KJP karių įgula, vadovaujama kapitono leitenanto Jono Vyšniausko prisišvartavo  Karo ir kruizinių laivų terminale, Klaipėdoje.

Naujajį laivą pasitiko KJP vadas Jūrų kapitonas Olegas Mariničius ir  KJP karo laivų flotilės vadas komandoras Artūras Andriušaitis taip pat išrikiuota patrulinio laivo P11 įgula.

Laivas P14, tai jau trečias tokio tipo laivas priklausantis Lietuvos Kariuomenės Karinėms jūrų pajėgoms.

2007 m. balandžio mėnesį buvo pasirašyta sutartis tarp Lietuvos ir Danijos dėl trijų daugiafunkcinių "Flyvefisken" ("Žuvis skraiduolė"), arba "Standart Flex 300" klasei priklausančių patrulinių laivų pardavimo Lietuvai. Bendra projekto vertė - apie 30 milijonų litų.

Pirmieji du patruliniai šios klasės laivai P11 ”Žemaitis” ir P12 “Dzūkas” buvo perduoti Lietuvai atitinkamai 2008 m. gegužės 30 d., bei  2009 m. sausio 23 d. ir dabar sėkmingai vykdo jiems pavestas patruliavimo jūroje, paieškos ir gelbėjimo bei kitas užduotis.

Laivas P14 prieš perdavimą buvo remontuojamas doke Korsioro uoste (Danija), kur buvo sumontuoti nauji pagrindiniai varikliai ir atlikta pilna modernizacija.Visus šiuos darbus prižiūrėjo Lietuvos KJP kariai.

Sausio pradžioje visa laivo P14 Lietuvos KJP karių įgula atvyko į laivą, jo perėmimui. Kariai perėmė iš Danijos atstovų laivo, jo įrangos ir technikos aptarnavimo patirtį, taip pat panaudojimo galimybes. Kasdieną laivo įgulos pasiruošimas valdyti laivo techniką ir įrangą buvo tikrinamas atliekant įvairius laivo mokymus, tiek prie krantinės, tiek jūroje.

Laivas P14, sausio 27 d. oficialios ceremonijos metu Korsioro uoste buvo perduotas Lietuvai, o sausio 29 d. prisišvartavo Karo ir Kruizinių laivų terminale, Klaipėdoje.

Laivui P14 bus pavestos patruliavimo jūroje, paieškos bei gelbėjimo ir kitos užduotys.

Laivo P14 inauguracijos ir vardo suteikimo ceremonija planuojama š.m. kovo 12 d., Karo ir Kruizinių laivų terminale, Klaipėdoje.

Laivo P14 istorija ir techniniai duomenys:

Laivas P14 pastatytas Danijos laivų statykloje Danyard A/S Olborge. Tarnybą Danijos karinėse jūrų pajėgose pradėjo 1994 metais. Laivas pagamintas iš stiklo plasto (glass feeber) sluoksniuotos medžiagos.

Vandentalpa

450 t.

Laivo ilgis

54,00 m

Laivo plotis

9,00 m

Grimzlė

2,60 m

Įgula

20 - 30 žmonių, priklausomai nuo vykdomos užduoties

Pagrindiniai varikliai

2 vnt. MTU dyzeliniai varikliai 5.440 AJ

Ginkluotė

76 mm pabūklas

Greitis

18 mazgų


Šiame straipsnyje: KJP

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų
    Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų

    Šiuo metu Vyriausybėje derinamos Vidaus vandens transporto kodekso pataisos, kurios Lietuvoje iš esmės pakeis požiūrį į vėju varomus laivus. ...

    1
  • Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške
    Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške

    Jūrų kapitonas Juozas Liepuonius kolegoms iš Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos jau perdavinėja linkėjimus iš karštų taškų Viduržemio jūroje ir Afrikos pakrantėje. ...

  • Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo
    Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo

    Kylančios kuro kainos pradėjo koreguoti ir Baltijos jūros keltų kompanijų pajamų ir pelno rodiklius. ...

    2
  • V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai
    V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

    6
  • Naftininkų ginče – laikina atomazga
    Naftininkų ginče – laikina atomazga

    Pati šiauriausia uosto dalis yra tarsi karštas taškas, nes tarp bendrovių „Klaipėdos nafta“ ir Krovinių terminalas daugelį metų rusena ginčai. Į juos įtrauktas net dabartinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. ...

  • Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia
    Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia

    Krovos verslo sąlygų gerinimas Malkų įlankoje apims ir Klaipėdos konteinerių terminalo pirso pertvarkymą. ...

  • Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija
    Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija

    Elektromobilius Klaipėdoje bus galima įkrauti nemokamai. Tokiam siūlymui pritarę uostamiesčio politikai nuogąstavo, kad, norint pasinaudoti miestui priklausančiomis stotelėmis, reikės turėti savivaldybės išduotą kortelę. Tai esą bus nepato...

    3
  • Amatininkus atleido nuo rinkliavos
    Amatininkus atleido nuo rinkliavos

    Kruizinius laivus pasitiksiantiems bei Joninių ir tarptautinio nematerialaus kultūros paveldo festivalio "Lauksnos" mugėse prekiausiantiems amatininkams neteks mokėti vietinės rinkliavos. Viliamasi, kad tai padės į miestą pakviesti geriausius...

  • Pakeliui į pajūrį prireiks kantrybės
    Pakeliui į pajūrį prireiks kantrybės

    P.Lideikio gatvės gale, ties posūkiu į Pamario gatvę dirbantys kelininkai, vietos gyventojų manymu, pluša per lėtai. Transporto žiedą rengianti bendrovė ir jos darbą kontroliuojantys valdininkai įsitikinę – čia viskas gerai. ...

    4
  • Dėl laiptinės – į teismą
    Dėl laiptinės – į teismą

    I.Kanto gatvės name verda tylios kaimynų kovos. Nepatenkinti naujakurių sprendimu uždaryti nuo seno buvusį išėjimą į centrinę gatvę, gyventojai padavė kaimynus į teismą. Tačiau buto savininkai stebisi kaimynų įgeidžiu vaikščioti...

    28
Daugiau straipsnių