Meno gerbėjus vėl kviečia „Erozija“

Penktadienį Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius pristato tarptautinę fotografijos ir paralelinių meno formų bienalę „Erozija 2008". Trijose pajūrio ekspozicinėse erdvėse išsiskleisiančios parodos pristato istorinius fotografijos meno lūžio aspektus Rytų Europoje bei šiuolaikines fotografijos ir videomeno praktikas iš viso pasaulio. 

Istorinius fotografijos meno kaitos etapus galima stebėti Baltarusijos menininko Igorio Savčenko parodoje, grupinėje parodoje Klaipėdos dailės parodų rūmuose. Igorio Savčenko radikalūs regimybės pašalinimai artimi Gintauto Trimako fotografiniams tarpukadriams. Gintaro Zinkevičiaus eksponavimo strategijos atnešusios akcionizmo principus į fotografijos meno praktiką. Vytauto Michelkevičiaus ir Akvilės Anglickaitės videofilmas "Pokalbiai apie istoriją ir fotografiją" jau iš tam tikros distancijos nagrinėja praeitį bei bando užčiuopti esamą situaciją. 

Didelė dalis šiandienių autorių, eksponuojamų Klaipėdos dailės parodų rūmuose, atsisako reprezentatyvaus atvaizdo ir nūdienos situaciją siekia nusakyti per sau artimą kasdienę patirtį. Toks darbo metodas, išpopuliarėjęs praėjusio amžiaus paskutiniame dešimtmetyje, vis dar lieka geru būdu tyrinėti dabarties situaciją. Joana Deltuvaitė, Claudia Reinhardt, Vesna Rohaček, Jaroslava Snajberkova vienaip ar kitaip pasitelkia dienoraštines praktikas. 

Kitaip elgiasi Rokas Pralgauskas - jis dienoraštį dar ir rekonstruoja į savitas metaforiškas situacijas. Sluoksniuoti išplėstinės realybės paveikslai jau neatspindi šiandienos esamų situacijų, bet pateikia išgrynintą autoriaus požiūrį į esamą realybę. 

Na, o videomenininkai Shelly Renan-Kuris ir  Konstantinos-Antonios Goutos fiksuoja savo buvimą miesto erdvėje. Pirmoji, judėdama architektūriniais elementais, kuria videošokio performansą, tuo tarpu Goutos fiksuoja pasyvų savo paliekamo šviesos pėdsako atvaizdą.

Dar kitaip elgiasi George Drivas, fotografuodamas surežisuotas situacijas ir po to sukurdamas fotokadrų seką. Šio menininko darbe jau aiškiai išsikiriamas spekuliatyvūs fotografijos principai bei nubrėžiama paralelė tarp kino ir fotografijos.

Ted Hiebert ir Thorsten Fleisch darbams svarbi galimybė techniškai manipuliuojant sukurti atvaizdą. Ted Hiebert, jau keleta metų kuriantis autoportretus, pasitelkia specialų apšvietimą ir iškelia klausimą, ar taip galima sukurti daugiau tapatybių.  Thorsten Fleisch, pasitelkęs televizinį principą, fotopopierių atatuoja aukštos įtampos srove, taip sukurdamas pirmapradžius vaizdinius.

„Erozijos" projekto rengėjai siekia žiūrovams pateikti kuo platesnę paletę šiandien kuriamų atvaizdų strateginių principų, todėl parodoje skirtingais būdais aktualizuojama šiandienė kūrybinė ir analitinė meno situacija.


Šiame straipsnyje: parodaerozijafotografija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių