„Lietuvos jūrų laivininkystės“ privatizavimas atidedamas

Valstybė valdomos nuostolingos Klaipėdos trampinių laivų bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL), kurios gebėjimu tęsti veiklą suabejojo auditoriai, kontrolinio akcijų paketo privatizavimas atidedamas neribotam laikui.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pirmadienį po pasitarimo pas premjerą žurnalistams pranešė, kad dabar svarbu pagerinti LJL finansinę padėtį. Anot jo, tikimasi iš būsimo naujo jos vadovo gauti įmonės veiklos planą ir susitarti su banku dėl paskolos grąžinimo atidėjimo.

"LJL privatizavimas yra atidedamas. Tikrai reikia nedelsiant imtis veiksmų, kad įmonės rezultatai pagerėtų. Pirmadienį baigiasi laivininkystės generalinio direktoriaus konkursas ir laikas paduoti paraiškas. Tikimės, kad per artimiausią savaitę bus išrinktas naujas vadovas. Jam bus suformuluota užduotis per porą savaičių pateikti detalų įmonės finansinės veiklos planą. Tada toliau, matyt, reikėtų spręsti įmonės valdymo problemas", - sakė susisiekimo ministras.

Pasak E.Masiulio, į įmonės valdymą norima pritraukti daugiau profesionalių žmonių.

"Be abejonės, labai svarbus dalykas yra santykiai su banku. Mes pateiksime veiksmų planą, pagal kurį bankas turėtų apsispręsti, ką jis daro. Mes tikimės, kad priėmus teisingus sprendimus galima pagerinti įmonės veiklą", - sakė E.Masiulis.

Tikimasi, kad naujas LJL vadovas suvaldys finansinę įmonės situaciją ir su SEB banku jam pavyks sutarti dėl skolos mokėjimo atidėjimų.

"Paskolos mokėjimas kartą jau atidėtas ir kitas mokėjimas yra liepos 30 dieną. Mes tikrai tarsimės su banku, bet jeigu bankas pamatys, kad vyksta pokyčiai įmonės valdyme, naujai pateiktą realiai pagrįstą veiksmų planą, tai manau, kad bus lengviau kalbėtis su banku", - sakė E.Masiulis.

Šių metų pradžioje iš dviejų motorlaivių pardavimo laivininkystė jau patyrė 8 mln. litų nuostolių ir šiemet prognozuoja ne mažiau nuostolingus metus nei 2009-ieji.

Tarptautinė konsultacijų ir audito bendrovė "Moore Stephens" pareiškė, kad dėl 2009 metų pabaigoje trumpalaikį turtą 19,2 mln. litų viršijusių trumpalaikių įsipareigojimų atsiranda neapibrėžtumas, ir jis gali kelti abejonių dėl Klaipėdos įmonės sugebėjimo tęsti veiklą.

Laivininkystė pernai patyrė 28,875 mln. litų audituotų grynųjų nuostolių - 46,4 proc. daugiau nei 2008 metais, kai jie buvo 19,727 mln. litų. Įmonės apyvarta pernai smuko 32,4 proc. iki 59,214 mln. litų.

LJL 2009 metų atskaitomybėje nurodė, kad šiemet planuoja analogiškus pernykščiams rezultatus, atsižvelgdama į situaciją bei remdamasi atsargumo principu.

2009 metų pabaigoje LJL skolos bankams siekė 73,469 mln. litų. Iš jų 10,874 mln. litų įmonė turi grąžinti šiemet, 58,643 mln. litų - 2011-2014 metais, o 3,952 mln. litų - po 2014-ųjų.

LJL įsiskolinimai SEB bankui užtikrinti turtu: įkeisti 9 laivai, kurių balansinė vertė yra 211,731 mln. litų.

"Lietuvos jūrų laivininkystės" akcijos kotiruojamos biržos Papildomajame prekybos sąraše. Susisiekimo ministerija valdo 56,66 proc. įmonės akcijų ir siūlė iš viso jų privatizuoti 61,44 procento.


Šiame straipsnyje: Lietuvos jūrų laivininkystė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių