Laivo „Venta“ sulaikymas nepakenks vėliavos prestižui

Australijos Brisbano uoste buvo sulaikytas didžiausias Lietuvos jūrų laivininkystės laivas „Venta“. Šiame uoste jis prabuvo nuo rugpjūčio 1-osios iki 4-osios.

Bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ generalinis direktorius Arvydo Bogačionko tikino, kad problemų dėl laivo „Venta“ sulaikymo nėra. Jis nepatyręs prastovos. Pažeidimas pašalintas kol laivas buvo kraunamas.

Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus pavaduotojas Robertinas Tarasevičius aiškino, kad laive užfiksuoti priešgaisrinės apsaugos priemonių reikalavimų pažeidimai.

Jie numatyti vienoje seniausių SOLAS konvencijoje. Ji apima žmogaus gyvybės apsaugą jūroje ir buvo priimta po garsiojo „Titaniko“ katastrofos 2012 metais.

R.Tarasevičiaus teigimu, realiai „Venta“ nebuvo sulaikyta, nes pažeidimą įgula pašalino iki planinio išplaukimo. Formaliai tai vistiek traktuojama, kaip sulaikymas, nes nepašalinęs pažeidimo laivas nebūtų galėjęs išplaukti.

„Venta“ jau yra trečiasis valstybinės bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas, kuris šiemet užsienyje buvo sulaikytas, kaip neatitinkantis tarptautinių konvencijų reikalavimų. Pernai buvo sulaikyti du šios kompanijos laivai: balandį JAV – „Raguva“, spalį – Kanadoje „Audrė“.

Šiemet liepos 30 d. JAV uoste vėl sulaikytas Lietuvos jūrų laivininkystės  laivas „Raguva“. Jo įgula, kaip ir „Ventos“ atveju, pašalino pastebėtus trūkumus, todėl bendrovė nepatyrė nuostolių.

Kitaip buvo dėl šiemet balandžio 21 dieną Puerto Riko San Chuano uoste JAV pakrančių apsaugos tarnybos pareigūnų sulaikyto laivo „Deltuva“. Jame buvo nurodytos net devynios pastabos. San Chuano uoste „Deltuva“ stovėjo 33 paras. Laivui buvo leista išplaukti tik sumokėjus užstatą.

Nė vieno iš Lietuvos jūrų laivininkystės laivo sulaikymas nepakenks Paryžiaus memorandumo Baltąjame sąraše esančios Lietuvos prestižui. Nei JAV, nei Puerto Rikas, nei Australija nėra Paryžiaus susitarimo šalys.

Liepos 5 dieną Lietuvos laivas, bendrovei „Passat“ priklausantis „Stropus“, buvo sulaikytas Paryžiaus memorandumo šalies Ispanijos uoste. R.Tarasevičius tikino, kad „Stropus“ sulaikymo Ispanijoje faktas gali būti panaikintas. Laivo savininkui atsirado galimybė paneigti Ispanijos inspektorių iškeltą pažeidimą.

Nuo 2005 metų Lietuvos laivai užsienio uostuose buvo sulaikyti 29 kartus. Iš jų 14 kartų inspektoriams pakliuvo Lietuvos jūrų laivininkystės laivai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių