KU siūlo idėjas Lietuvos geležinkeliams

Dar pernai išsikėlę tikslą sukurti, realias traukinių eismo situacijas atspindintį intelektualios techninės-informacinės sistemos stendą, kuriame užduodami traukinių maršrutai būtų programuojami vadovaujantis esamomis traukinių eismo taisyklėmis Klaipėdos universiteto informatikos inžinerijos ketvirtakursiai Tomas Jankauskas ir Tomas Eglynas parengė savo projektą „Traukinys“.

Su šiuo projektu jaunuoliai rengiasi dalyvauti gegužės 11 d. vyksiančioje tarptautinėje technikos parodoje, kurioje dalyvauja Lietuvos ir užsienio kompanijų gamintojai bei Lietuvos mokymo įstaigų studentai demonstruojantys stendinius projektus. Pernai vaikinai dalyvavo parodoje BALTECHNIKA 2009, kurios metu susilaukė didelio žiūrovų dėmesio ir įvairiausių nuomonių. Šioje parodoje Klaipėdos universiteto studentai pristatė savo projektą „Power Cells mini Test Center“. Tai buvo pačių sukurtas baterijų testavimo, tikrinimo aparatas.

T.Eglyno teigimu, dalyvavimas 2009 metų parodoje buvo svarbi patirtis rengiant naują jų projektą. „Kadangi pirmasis mūsų projektas buvo įgyvendintas sėkmingai, mes nusprendėme nesustoti ir ieškojome idėjų kitam mūsų darbui. Po apsilankymo Lietuvos geležinkelyje, bei susipažinus su traukinio valdymo ir maršrutų sudarymo principu, nusprendėme įgyvendinti dabartinio projekto idėją ir sukūrėme realų modelį. Analogiškų projektų Lietuvoje pagal turimus šaltinius nėra. Iki šiol projektuojamuose modeliuose buvo naudojamas tik rankinis valdymas. Mūsų kuriamoje sistemoje bus įdiegtas automatinis programuojamas valdymas, kuris atspindės realiai galiojančias geležinkelyje eismo taisykles. Tuo šitas projektas yra unikalus, nes vaizduoja realų traukinių maršrutų sudarymo ir eismo valdymo procesą“, - dalinosi projekto idėja T.Eglynas.

Projekte „Intelligent Train Control System" („Traukinys") naudojamas Girulių kelyno išplanavimas ir traukinių eismo valdymas laikantis geležinkelio signalizacijos ir automatikos įrenginių taisyklių. Taip pat pateikta keletas išgalvotų stočių su nepamirštamą įspūdį paliekančiais tiltais, bei kitomis nepakartojamą kraštovaizdį sukuriančiomis detalėmis.

Traukinių ir geležinkelio komponenčių valdymui, t.y. atskirų maršrutų sudarymui, iešmų perjungimui, šviesoforų signalams ir pervažoms reguliavimui pasitelkti programuojami loginiai valdikliai. Aprašytos taisyklės įtrauktos į sukurtą duomenų bazę ir panaudotos sistemos valdymo programai, kurią realiu laiku galima koreguoti ir valdyti nuotoliniu būdu (t.y.: užduoti/keisti maršrutus, stebėti ir kontroliuoti ruožų užimtumą bei atskirų traukinių judėjimą/stovėjimą).

Klaipėdos universiteto studentų teigimu, sukurti gerą projektą reikalingas tiek teorinis, tiek praktinis pasiruošimas. Būtina žinoti, įrangos parinkimo subtilybes, atlikti techninius skaičiavimus, įgalinančius pasiekti sistemų efektyvų valdymą ir didesnį funkcionalumą. Tuo pačiu reikalingi socialiniai partneriai, kurie galėtų įvertinti diegiamus techninius sprendimus. Kad projektas būtų realiai įgyvendintas būtina sukurti komandą žmonių, turinčių ne tik teorinius, bet ir praktinius pagrindus bei mokančių planuoti savo veiklą atliekant komandinį darbą.

Tiems, kurie norėtų sekti šių jaunuolių pėdomis vaikinai šmaikščiai linki entuziazmo ir ištvermės atliekant darbą iki galo, nes jų teigimu, projekto vykdymo metu atsirandančios kliūtys dažnai nuvilia projekto dalyvius. Būsimi inžinieriai kviečia prisijungti entuziastus ir prie jų kolektyvo įgyvendinant dideles ir perspektyvias idėjas.


Šiame straipsnyje: KUBaltTechnika

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių