Kliūtis krovinių terminalui - krantinių gylis

Klaipėdos uoste, „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje, pradeda veikti naujas specializuotas skystųjų krovinių terminalas. Jį pastačiusios įmonės atstovai sako esantys pasirengę investuoti ir dar labiau didinti krovos apimtis, tačiau verslininkų planams kol kas kelią užkerta itin maži gyliai prie krantinių.

Naujojo skystųjų krovinių terminalo talpyklos dar apjuostos pastolių. Visiškai veikti terminalas turėtų pradėti kitų metų pradžioje. Tačiau bandomieji krovos darbai jau pradedami.

Terminale įrengta garo katilinė, nes jis pritaikytas krauti skystus krovinius, kuriuos prieš tai būtina pašildyti. Krauti galima ne tik į laivus ir traukinius, bet ir į jūrinius konteinerius ar autocisternas. Pagal sutartis su tiekėjais iš Vokietijos, artimiausius 6 metus čia bus kraunamas vienintelis krovinys.

„Kraunamas specifinis krovinys – melasa, ko nekrauna kitos stividorinės kompanijos. Terminalo pajėgumai siekia 120 tūkstančių tonų per metus“, – tvirtina UAB „Vakarų krova“ direktorius Gediminas Rimkus.

Klampus skystis – melasa – naudojamas spirito, kosmetikos gamyboje, tekstilės pramonėje, gaunamas iš runkelių ar cukranendrių gaminant cukrų. Teigiama, kad įmonės apyvartą naujasis terminalas leis padidinti mažiausia dešimtadaliu. Įvairius skystus krovinius uoste krauna dar kelios bendrovės. Ši šiemet į infrastruktūros plėtrą investavo daugiau nei 10 milijonų litų, kitąmet planuoja 15 milijonų.

Įmonės atstovai teigia, kad investicijų sumos galėtų būti ir dar didesnės, tačiau plėtrą stabdo tik 9 metrų gylis prie krantinių. O prie kai kurių laivų švartuoti išvis neįmanoma, nes gylis tesiekia 3 metrus.

„Mes esam šiandien pasiruošę investuoti, specializuotis ir vystyti veiklą, bet tai turi būti daroma tolygiai kartu su uosto direkcija, nes pagrindinis klausimas yra gyliai – investicija į naujas krantines“, – tikina G. Rimkus.

Uosto direkcijos atstovai sako, kad gilinimo darbams čia trukdo prie krantinių susikaupęs užterštas gruntas.

„Patys žinot, kaip sekėsi mums su valymo rangovo parinkimu: berods buvo renkama 3–4 kartus viešojo konkurso būdu – negavom nė vieno pasiūlymo. Artimiausiu metu bus skelbiamas naujas konkursas valymo darbų rangovo parinkimui“, – teigia l. e. p. Klaipėdos uosto gen. direktorė Roma Mušeckienė.

Valyti užteršto grunto niekas nepanoro greičiausia todėl, kad jo nėra kur dėti – jūroje skandinti negalima, o specialios aikštelės jam sandėliuoti taip pat nėra. Tačiau, pasak R. Mušeckienės, leidimas tokią statyti jau yra gautas ir darbai turėtų prasidėti dar šiemet.



NAUJAUSI KOMENTARAI

GENTVILO PALIKIMAS

GENTVILO PALIKIMAS portretas
Niekis terminalai, kroviniai. Svarbiausia kad gentvilas labai labai laimingas žaisdamas policininkus. Juk uostas tam ir yra kad žaisti (pagal gentvilą?).

Uostas

Uostas portretas
Jau 11 metŲ KVJUD sprendžia užteršto grunto problemą ir niekaip jos neišsprendžia. Vertinu tai kaip neatsakingą valstybės turto panaudojimą pagal; jo tiesioginę paskirtį. Malkų įlankoje 2 kartus per metus uosto kapitonas lengva ranka mažina ir mažina projektinius gylius. Su tokiu valstybės požiuriu greitai čia varlės veisis, o Lietuva praras savo kaip jūrinės valstybės statusą Baltijos uostuose. Šaunuolė Roma Mušeckienė, taip ir toliau. juk Jums nuo to nei šilta nei šalta, svarbu kad iš šiltos vietos niekas nepastumtu...
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Vairuotojai nustebę: Kretingos gatvėje – ženklinimo painiava
    Vairuotojai nustebę: Kretingos gatvėje – ženklinimo painiava

    Uostamiesčio Kretingos gatvėje vairuotojai pastebėjo atnaujintas gatvės žymėjimo linijas. Trijose tos pačios gatvės vietose jos apstulbino vairuojančiuosius. ...

    1
  • Klaipėdos LEZ investuotojus vilios greitu įsikūrimu
    Klaipėdos LEZ investuotojus vilios greitu įsikūrimu

    Klaipėdos laisvoji ekonominė zona (LEZ) savo teritorijoje investuoja į gamybinio pastato statybas, kurį ketina nuomoti investuotojams, rašo „Verslo žinios“. ...

  • Emigrantų nuotykiai keltuose: į restoraną – vienais apatiniais
    Emigrantų nuotykiai keltuose: į restoraną – vienais apatiniais

    Užsienyje uždarbiaujantys mūsų tautiečiai girtų linksmybių neatsisako net jūroje. Laivuose padauginę lietuviai taip įsisiautėja, kad praranda sveiką protą. Panašiai atsitiko ir klaipėdiečiui, kurį kelte esą suviliojo ir apšvarino...

    4
  • Miesto centre kremuos velionius?
    Miesto centre kremuos velionius?

    Įstatymai atrišo rankas verslininkams, planuojantiems statyti krematoriumą Klaipėdoje. Paaiškėjo, kad jiems nebereikės atlikti poveikio aplinkai vertinimo. O tai reiškia, kad jie galės nebekreipti dėmesio į gyventojų protestus. ...

    13
  • Uosto planuose – ir naujas kruizinis terminalas
    Uosto planuose – ir naujas kruizinis terminalas

    Pastaraisiais metais kruizinius laivus sunkiai besutalpinantis Klaipėdos uostas planuoja naują krantinę kruiziniams laineriams. Tendencijos šiame segmente aiškios – laivai didėja, daugėja jūrų turistų. ...

    7
  • Kultūrai reikės dešimčių milijonų
    Kultūrai reikės dešimčių milijonų

    Miesto kultūros ilgalaikės strategijos priemonių planui įgyvendinti, preliminariais skaičiavimais, reikėtų per 60 mln. eurų. Didžiąją dalį lėšų numatyta išleisti naujiems objektams įkurti. ...

    9
  • Klaipėdiečiai nori švenčių
    Klaipėdiečiai nori švenčių

    Kultūros sostinės kadencija Klaipėdai artėja prie pabaigos. Didžioji dalis suplanuotų renginių jau įvyko. Ruduo į uostamiestį atnešė ramybę. Vienintelis masinis renginys, dar laukiantis klaipėdiečių, – kalėdinės eglutės įžiebim...

    3
  • Medaus kainos nenudžiugins
    Medaus kainos nenudžiugins

    Pajūrio krašto bitininkai guodžiasi, jog šiemet medaus aruodai nedžiugina, o kitų metų pavasarį medaus kainos gali gerokai šoktelėti. ...

  • Padaugės vaikų teisių sergėtojų
    Padaugės vaikų teisių sergėtojų

    Valstybė stiprina vaikų teisių sergėtojų gretas. Siekiama, kad tokius specialistus prireikus būtų galima išsikviesti ir naktimis. Tad bus organizuojami budėjimai. ...

    3
  • Kokybiški degalai – mažesnės sąnaudos, sklandesnis darbas
    Kokybiški degalai – mažesnės sąnaudos, sklandesnis darbas

    Verslo sėkmę lemia nepertraukiamas veiklos procesas, mažesnės sąnaudos bei naudojamos technikos ilgaamžiškumas. Būtent tuo jau ne vienerius metus rūpinasi kokybiškus ir patikimus degalus verslininkams tiekianti bendrovė „Apoil&ldqu...

Daugiau straipsnių