Kliūtis krovinių terminalui - krantinių gylis

Klaipėdos uoste, „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje, pradeda veikti naujas specializuotas skystųjų krovinių terminalas. Jį pastačiusios įmonės atstovai sako esantys pasirengę investuoti ir dar labiau didinti krovos apimtis, tačiau verslininkų planams kol kas kelią užkerta itin maži gyliai prie krantinių.

Naujojo skystųjų krovinių terminalo talpyklos dar apjuostos pastolių. Visiškai veikti terminalas turėtų pradėti kitų metų pradžioje. Tačiau bandomieji krovos darbai jau pradedami.

Terminale įrengta garo katilinė, nes jis pritaikytas krauti skystus krovinius, kuriuos prieš tai būtina pašildyti. Krauti galima ne tik į laivus ir traukinius, bet ir į jūrinius konteinerius ar autocisternas. Pagal sutartis su tiekėjais iš Vokietijos, artimiausius 6 metus čia bus kraunamas vienintelis krovinys.

„Kraunamas specifinis krovinys – melasa, ko nekrauna kitos stividorinės kompanijos. Terminalo pajėgumai siekia 120 tūkstančių tonų per metus“, – tvirtina UAB „Vakarų krova“ direktorius Gediminas Rimkus.

Klampus skystis – melasa – naudojamas spirito, kosmetikos gamyboje, tekstilės pramonėje, gaunamas iš runkelių ar cukranendrių gaminant cukrų. Teigiama, kad įmonės apyvartą naujasis terminalas leis padidinti mažiausia dešimtadaliu. Įvairius skystus krovinius uoste krauna dar kelios bendrovės. Ši šiemet į infrastruktūros plėtrą investavo daugiau nei 10 milijonų litų, kitąmet planuoja 15 milijonų.

Įmonės atstovai teigia, kad investicijų sumos galėtų būti ir dar didesnės, tačiau plėtrą stabdo tik 9 metrų gylis prie krantinių. O prie kai kurių laivų švartuoti išvis neįmanoma, nes gylis tesiekia 3 metrus.

„Mes esam šiandien pasiruošę investuoti, specializuotis ir vystyti veiklą, bet tai turi būti daroma tolygiai kartu su uosto direkcija, nes pagrindinis klausimas yra gyliai – investicija į naujas krantines“, – tikina G. Rimkus.

Uosto direkcijos atstovai sako, kad gilinimo darbams čia trukdo prie krantinių susikaupęs užterštas gruntas.

„Patys žinot, kaip sekėsi mums su valymo rangovo parinkimu: berods buvo renkama 3–4 kartus viešojo konkurso būdu – negavom nė vieno pasiūlymo. Artimiausiu metu bus skelbiamas naujas konkursas valymo darbų rangovo parinkimui“, – teigia l. e. p. Klaipėdos uosto gen. direktorė Roma Mušeckienė.

Valyti užteršto grunto niekas nepanoro greičiausia todėl, kad jo nėra kur dėti – jūroje skandinti negalima, o specialios aikštelės jam sandėliuoti taip pat nėra. Tačiau, pasak R. Mušeckienės, leidimas tokią statyti jau yra gautas ir darbai turėtų prasidėti dar šiemet.



NAUJAUSI KOMENTARAI

GENTVILO PALIKIMAS

GENTVILO PALIKIMAS portretas
Niekis terminalai, kroviniai. Svarbiausia kad gentvilas labai labai laimingas žaisdamas policininkus. Juk uostas tam ir yra kad žaisti (pagal gentvilą?).

Uostas

Uostas portretas
Jau 11 metŲ KVJUD sprendžia užteršto grunto problemą ir niekaip jos neišsprendžia. Vertinu tai kaip neatsakingą valstybės turto panaudojimą pagal; jo tiesioginę paskirtį. Malkų įlankoje 2 kartus per metus uosto kapitonas lengva ranka mažina ir mažina projektinius gylius. Su tokiu valstybės požiuriu greitai čia varlės veisis, o Lietuva praras savo kaip jūrinės valstybės statusą Baltijos uostuose. Šaunuolė Roma Mušeckienė, taip ir toliau. juk Jums nuo to nei šilta nei šalta, svarbu kad iš šiltos vietos niekas nepastumtu...
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėda išlieka fiskalinės drausmės pavyzdžiu
    Klaipėda išlieka fiskalinės drausmės pavyzdžiu

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

    1
  • Ryškus uostų krovos šuolis ir kritimas
    Ryškus uostų krovos šuolis ir kritimas

    Pirmieji metų mėnesiai, anot posakio – gera pradžia pusė darbo, suformuoja tendenciją, kaip vienas ar kitas uostas veiks visus metus. ...

  • Ar išliks Klaipėdoje jūrinis mokslas?
    Ar išliks Klaipėdoje jūrinis mokslas?

    Susiklosčius nepalankiai demografinei situacijai, dėl emigracijos vis mažėjant jaunų žmonių, Lietuvoje vyksta kova dėl studentų, mokymo programų. Iš Klaipėdos gali būti „iškrapštomos“ netgi jūrinės specialybės. ...

    8
  • Baltijos jūroje bus hibridinis laivas
    Baltijos jūroje bus hibridinis laivas

    Po poros metų Baltijos jūroje pasirodys pirmasis keleivinis jūrų keltas, kuris bus varomas vėjo energija. ...

  • Į ledines Baltijos bangas paniro ir ministras
    Į ledines Baltijos bangas paniro ir ministras

    Minia drąsuolių savaitgalį išsimaudė ledinėje jūroje. Stebimi masės žiūrovų, tradicinėje grūdinimosi šventėje „Palangos ruoniai - 2017“ jūroje maudėsi ir vaikai, ir suaugusieji. ...

    4
  • Gyventojai renkasi etapinę renovaciją
    Gyventojai renkasi etapinę renovaciją

    Stringant valstybinei daugiabučių namų renovacijos programai, vis daugiau gyventojų atnaujinti pastatus apsisprendžia etapais – patys savo lėšomis. Įgyvendinami reikalingiausi darbai, kurie padeda sumažinti sąskaitas už šildymą. ...

    5
  • Prisiekė būsimi Lietuvos karininkai
    Prisiekė būsimi Lietuvos karininkai

    Sekmadienį Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje vyko Lietuvos kariuomenės jaunesniųjų karininkų vadų mokymų (JKVM) klausytojų priesaikos ceremonija, kurios metu priesaikos žodžius ištarė 80 Lietuvos karo akademijoje ir Lietuvos ...

    2
  • Aktorius G. Savickas: Klaipėdos kraštas man – mieliausias
    Aktorius G. Savickas: Klaipėdos kraštas man – mieliausias

    Aktorius, LRT laidų vedėjas Giedrius Savickas tvirtina, kad nėra nieko malonesnio už nuovargį, kurį patiri būdamas gamtoje, o ir čia jaučiamos laisvės mieste, kuriame tiek daug apribojimų, aptikti negali. Vis dėlto aktorius nori gyventi mieste &nda...

    3
  • A. Baroti – spalvingo gyvenimo kūrėja
    A. Baroti – spalvingo gyvenimo kūrėja

    Baroti galerijai jau ketvirtį amžiaus vadovaujanti Andželika Baroti kuria spalvingą ne tik savo pačios, savo šeimos, bet ir visos Klaipėdos kultūrinį gyvenimą. Tarp gausybės darbų garsinant galerijos ir Klaipėdos vardus Lietuvoje bei užsien...

    1
  • Neįtikėtinas įžūlumas: parama maistu – į šiukšlių dėžę
    Neįtikėtinas įžūlumas: parama maistu – į šiukšlių dėžę

    Keturis vaikus auginanti klaipėdietė nutarė nesivarginti nešdama gautą paramą maisto produktais namo. Dalį jų ji vidury dienos išmetė į čia pat esančios autobusų stotelės šiukšlių dėžę. Toks moters elgesys šo...

    37
Daugiau straipsnių