Klaipėdos valdžia nusileido maršrutinių taksi vežėjams

Uostamiesčio valdžia po ilgų diskusijų nusileido maršrutinių taksi vežėjams dėl sutarčių pakeitimų. Priešingu atveju vežėjai buvo pasiryžę nuo rugsėjo neaptarnauti numatytų maršrutų.

Prašė koreguoti sutartį

Klaipėdos savivaldybės ir maršrutinių taksi vežėjų sutartys baigsis rugpjūčio 31-ąją. Uostamiesčio valdžia jas vylėsi pratęsti iki rugsėjo 1-osios, tačiau tai galėjo ir neįvykti.

Maršrutinių taksi vežėjų netenkino keli sutarties punktai. Jie prašė miesto valdžios panaikinti priedą, kuriame numatoma, kad mašinos, kuriomis aptarnaujami maršrutai, būtų ne senesnės kaip 10 metų.

Nesant galimybės to padaryti, pakoreguoti šį priedo reikalavimą – kad maršrutai būtų aptarnaujami ne senesnėmis kaip 15 metų transporto priemonėmis iki sutarties pabaigos.

Siekdami apginti savo interesus, vežėjai įstojo į Klaipėdos apskrities verslininkų asociaciją.

Organizacijos pirmininkė Nijolė Hansen pasakojo, jog miesto valdžia pirmadienį vykusio susitikimo metu pažadėjo įgyvendinti šiuos prašymus, tačiau antradienį dokumentų atėję pasirašyti maršrutinių taksi vežėjai rado sutartis nepakeistas.

„Sutinkame, kad sutartis su maršrutiniais taksi būtų patęsta dvejiems metams, nors norėtume penkeriems. Tačiau tuomet ji turi būti pakoreguota. Keista, kad tai liko tik pažadais“, – antradienį ryte prieš susitikimą su valdžios atstovais komentavo N.Hansen.

Tektų atsisakyti mašinų

Vežėjai tvirtino, jog, nepakoregavus sutarties, šiemet tektų keisti 6, kitąmet 7-8 transporto priemones.

„Kadangi sutartis pratęsiama ne penkeriems, o tik dvejiems metams, mums pirkti naujų mašinų neapsimoka. Neišsimokėsime. Keleivių ir taip mažai“, – guodėsi maršrutinių taksi atstovai.

Anot vežėjų, jei nebus atsižvelgta į prašymus, jie nepratęs sutarčių ir neaptarnaus numatytų maršrutų. Taip pat jie žadėjo surengti piketą.

„O ką mums daryti? Susidaro įspūdis, kad valdžia nori susidoroti su maršrutinių taksi vežėjais. Savivaldybės įmonė turi didžiuosius autobusus, o ne mažai keleivių naudojasi mūsų paslaugomis. Ar tai nėra interesų konfliktas?“, – klausė vežėjai.

Kompromisą rasti pavyko

Tačiau antradienį vykusio susitikimo metu, po ilgų diskusijų valdžia nusileido vežėjams. Jie nutarė pakoreguoti sutartį.

„Toks sprendimas tenkina ir vežėjus, ir asociaciją. Gaila, kad miesto valdžia nediskutuoja su vežėjais, o paruošia sprendimą ir jį numeta. Kadangi radome kompromisą, piketo nebus. Gaila, kad tiek ilgai reikėjo iki jo eiti“, – teigė N.Hansen.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Viačeslavas Karmanovas pabrėžė, jog pakoreguotos sutartys su vežėjais turėtų būti pasirašytos be jokių priekaištų.

„Sprendimas tenkina ir savivaldybę. Iš pradžių vežėjai norėjo, kad sutartis būtų pratęsta penkeriems, vėliau trejiems metams. Galiausiai sutarėme, kad dvejiems. Mes irgi esame derybininkai. Pagaliau maršrutinių taksi vežėjai suprato, kad miestui transporto koncepcija reikalinga. Juk kuriasi nauji kvartalai. Juos taip pat reikia aptarnauti“, – dėstė pavaduotojas.

Stebės Konkurencijos taryba

Į savivaldybės nesutarimus su maršrutinių taksi vežėjais įsikišo ir Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje Kristina Vintilaitė. Ji kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir prašė įvertinti, ar uostamiesčio tarybos sprendimo projektas, kuriuo ketinama maršrutinius taksi iškeldinti iš pagrindinių magistralių, paliekant aptarnauti maršrutus, kur nedideli keleivių srautai, neprieštarauja Konkurencijos įstatymo nuostatoms.

Konkurencijos taryba pripažino, kad savivaldybė turi užtikrinti sąžiningą konkurenciją ir įsipareigojo atkreipti savivaldybės dėmesį į tai, kad sprendžiant klausimą dėl maršrutinių taksi integravimo į bendrąją viešojo transporto sistemą, nesudarytų galimybių nepagrįstai riboti konkurenciją.

V.Karmanovo nuomone, Vyriausybės atstovė paskubėjo su kreipimusi į konkurencijos tarybą. Anot jo, rengiant koncepciją bus atkreiptas dėmesys į visus norminius aktus.

„Pasisakome už sveiką konkurenciją. Vyriausybės atstovė išgirdo tik vieną pusę, bet neišgirdo savivaldybės. Konkurencija nebus pažeista. Skelbsime konkursą. Bus atsižvelgta į gyventojų poreikius. Visi turi teisę į gerą susisiekimą. Laukia didžiulis darbas. Reikia apgalvoti visus variantus. Jei maršrutinių taksi paslauga, bus populiari, gali būti, kad sutartis su jais bus pratęsta ir po dvejų metų“, – teigė V.Karmanovas.


Šiame straipsnyje: maršrutiniai taksimikriukai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių