Klaipėdos uosto investicinius projektus stabdo ir lėti teismai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto investicijų programa šiemet turėjo siekti 206 mln. litų, tačiau dabar kalbama tik apie 100 mln. litų panaudojimą.

Viena iš vėluojančių investicijų priežasčių yra konkursų skundimai bei vilkinamas ieškinių nagrinėjimas teismuose.

Ilgai užsitęsus teismams yra grėsmės, kad gali brangti statybų kainos, o galimi laimėtojai atsisakys dirbti už pačių siūlytą kainą. Uosto konkursų metu yra reikalaujama, kad rangovai, siūlydami kainas, įsipareigotų, jog jos galios apie 90 dienų, pirmadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

"Praeina tas terminas ir mes prašome pratęsti pasiūlytų kainų galiojimą. Paskui praeina dar 3 mėnesiai ir jie sako, kad nebesutinka daryti už tokią kainą. Tada mes turėtume pradėti iš naujo visas procedūras, kurios vėl truktų apie pusę metų", - teigė uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Dar rugpjūčio pradžioje buvo sudarytos preliminarios eilės rangovų dėl Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) nuomojamų dviejų krantinių rekonstrukcijos, kur darbų skaičiuota vertė buvo apie 30 mm. litų, ir dėl maždaug 20 mln. litų vertės krantinės statybos ties Klaipėdos konteinerių terminalu.

Abu šiuos konkursus apskundė iš jų pašalintos, reikalavimų neatitikusios įmonės. Dėl vieno ieškinio parengiamasis teismo posėdis skirtas šią savaitę, o kitu atveju dėl 8-9 krantinių rekonstrukcijos, pritrūkus dokumentų, posėdis nukeltas į lapkričio pabaigą.

Viešųjų pirkimų įstatymas numato, kad tokie ieškiniai turėtų būti išnagrinėjami per 45 dienas, tačiau šio termino nesilaikoma.

"Privalėjo viską išspręsti iki spalio 5 dienos, o dabar atidėlioja posėdžius ir, kai prasidės nagrinėjimas, bus suėjusios 98 dienos Taip daro mūsų teisėjai, o mes turime atsakyti, kodėl nepanaudojame pinigų, tam tikrais atvejais ir ES pinigų. Chaosas teismo sistemoje", - teigė E.Gentvilas.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių