Klaipėdos uoste padvelkė optimizmu

Uosto direkcijos specialistai piešia ypač optimistinę Klaipėdos uosto ateitį.

Pildosi eksportuotojų pažadai

Šiemet sausį Klaipėdos uoste krauta 2,530 mln tonų arba 14,1 proc. daugiau krovinių nei tą patį mėnesį prieš metus.

Sausis, kuris dažniausiai būdavo apytuštis, per pastaruosius 12 mėnesių yra trečias po praėjusių metų lapkričio ir gruodžio.

Palyginti su praėjusių metų sausiu, 50 proc. augo trąšų krova.

„Pildosi Baltarusijos trąšų eksportuotojų pažadai. Jie teigė, kad trąšų paklausa pasaulinėje rinkoje šiemet išaugs 50 procentų“, - tikino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.

21,7 proc. kilo generalinių kovinių krova. 40 proc., skaičiuojant tonomis, kilo jūrų keltais gabenamų krovinių kiekiai.

Tai, anot A.Drungilo, liudija apie atsigaunantį vartojimą Lietuvoje. Jis prisiminė, kad keltų kroviniai kaip tik buvo tas lakmuso popierėlis, kuris 2008 m. viduryje jau signalizavo apie artėjančią krizę.

Netgi tai, jog konteinerių krova 32 proc. augo, vertinant pagal tonažą, o 22 proc. krito, vertinant pagal TEU, byloja, kad gabenama mažiau tuščių ir daugiau užpildytų konteinerių.

Dėl 20 proc. kritusios naftos produktų krovos nedaroma tragedijos, o vertinama tik kaip šalčio rezultatas.

„Didelės minusinės temperatūros sulėtino tamsiųjų naftos produktų išpylimą iš cisternų. Jas tekdavo ilgiau šildyti“, - aiškino A.Drungilas.

Jis tikino, kad norinčiųjų krauti naftos produktus buvo ne mažiau nei anksčiau.

Prioritetinės kryptys

Klaipėdos uostas tarp rytinės Baltijos uostų, anot A.Drungilo, sėkmingai konkuruoja.

Sudaryta vadinamoji Bostono matrica įvertina, kaip kinta krovinių rinkos dalis. Klaipėdos uostas nekonkuruoja dėl anglių ir naftos, nes jų nekrauna.

Per laikotarpį nuo 2002 iki 2009 m. didėjo Klaipėdos uoste kraunamų trąšų, konteinerių, naftos produktų, grūdų, šaldytų produktų, medienos, metalo laužo, cukraus, jūrų keltais gabenamų krovinių dalis.

Tai, anot A.Drungilo reiškia, kad uostas vystėsi teisinga linkme.

Iš išvardintų krovinių Klaipėdos uostui tarp rytinės Baltijos uostų, įskaitant ir Sankt Peterburgo bei Kaliningrado uostus, priklauso didžiausia - net 80,7 proc. - cukraus krovos dalis.

Tačiau šis krovinys, kaip ir metalo laužas (Klaipėdai priklauso 14,9 proc. rytinės Baltijos dalies), mediena (10,08 proc.) regione yra mažėjantys kroviniai.

Trąšų (Klaipėdos uosto dalis 44,2 proc.), ro ro (41,4 proc.), šaldytų produktų (9,8 proc.) krova regione nebedidėja, bet ir nemažėja.

Tai, kad šių krovinių Klaipėdos uosto dalis pastaraisiais metais augo, reiškia, jog uostas sėkmingai konkuruoja pritraukdamas juos iš kitur.

„Būtina tą augimą išlaikyti, todėl ir investicijų strategiją turėtume koreguoti taip, kad tų krovinių neprarastume“, - svarstė A.Drungilas.

Perspektyviausi kroviniai regione yra grūdai ir pašarai (Klaipėdos uosto dalis regione 30,5 proc.), konteineriai (13,6 proc.), naftos produktai (12,1 proc.), anglys (0 proc.).

„Ne kartą esame atkreipę uosto krovos kompanijų dėmesį, kad didžiausią dalį investicijų skirtų naftos produktų, grūdų ir konteinerių krovai“, - tikino A.Drungilas.

Save pateikė gražiau

„Lietuvos geležinkelių“ bendrovės atstovai pareiškė, kad uostas nesugeba su jais žengti koja kojon.

Teigta, kad Rusija siūlo per Baltijos uostus krauti 10 mln. tonų grūdų.

Lietuvos geležinkeliečiai su mielu noru imtųsi tą kiekį atvežti, tačiau Klaipėdos uostas nepajėgtų jų krauti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas mano, kad geležinkeliečiai reklaminiame straipsnyje save pateikė gražiau, o uostą - prasčiau.

Jis pripažino, kad, jei uostas dirbtų kaip laikrodis, vis tiek tų 10 mln. tonų grūdų nepajėgtų krauti.

Problema esanti ne tik dėl grūdų terminalo pajėgumų trūkumo, bet ir dėl geležinkelio pralaidumo.

Šiuo metu uoste veikia 2 mln. tonų metinio pajėgumo KLASCO grūdų terminalas. Dar šiek tiek grūdų gali krauti „Vakarų krova“ ir „Bega“.

Geriausiu atveju per metus uostas krautų iki 4 mln. tonų grūdų.

Pajėgumai bus didinami. Grūdų terminalą planuoja praplėsti KLASCO, pajėgumus didins ir „Bega“.

Kritikos uostui kliuvo ir dėl to, jog nedidinami naftos produktų krovos pajėgumai, nesiimama priemonių, kad būtų kraunamos anglys, kurios kaimyniniame Rygos uoste tapo kroviniu "numeris vienas".

„Geležinkeliečiai iš dalies yra teisūs mus kaltindami. Dėl naftos produktų ir anglių iš dalies kalta ir Uosto direkcija. Jei būtų įrengtas išorinis uostas, šiandien galėtume krauti ir didesnius kiekius naftos produktų, ir anglis. Dėl grūdų krovos pajėgumų - ne Uosto direkcijos kaltė. Yra kur statyti grūdų terminalus, tačiau iki šiol nebuvo garantijų, kad jie bus užpildyti. Tie 10 mln. tonų grūdų atsirado netikėtai. Ir nesame užtikrinti, kad tas kiekis bus nuolat“, - svarstė A.Drungilas.

Išorinio uosto statybos perspektyvos tebėra neaiškios.

Dar šį mėnesį planuojama paskelbti naujos „Baltmax“ laivų krantinės statybos, pratęsiant šiaurinį molą, studijos konkursą.

„Be naujos krantinės, skirtos naftos produktams krauti, neišsiversime. Tai jau yra ne tik Uosto direkcijos, bet ir valstybės reikalas“, - tikino A.Drungilas.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • R. Masiulis: be miesto pritarimo uosto planas neįvyks
    R. Masiulis: be miesto pritarimo uosto planas neįvyks

    Klaipėdoje ir toliau verda aistros dėl šiuo metu rengiamo uosto bendrojo plano. Ketvirtadienį miesto tarybos posėdyje apsilankęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis politikams ir gyventojams tvirtino, jog nėra tikslo žūtbūt patvirtinti uosto b...

  • Savivaldybės kontrolierei skirs priedą
    Savivaldybės kontrolierei skirs priedą

    Uostamiesčio savivaldybės kontrolierei Daivai Čeporiūtei ketinama skirti vienkartinį priedą. Tai siūloma padaryti įvertinus jos tarnybinę veiklą. Šį siūlymą miesto politikai palaiko. ...

    3
  • Kormoranams vėl ateina sunkios dienos
    Kormoranams vėl ateina sunkios dienos

    Kormoranai Neringoje vėl bus baidomi petardomis, tradiciškai dėmesys sutelktas į Juodkrantę, rašo „Lietuvos žinios“. ...

    1
  • V. Grubliauskas: mums sėkmė nenusišypsojo, sveikinu Kauną
    V. Grubliauskas: mums sėkmė nenusišypsojo, sveikinu Kauną

    Trečiadienio vakarą Kultūros ministerijoje paskelbtas Europos kultūros sostinės 2022 atrankos konkurso, kurio antrame etape rungėsi Klaipėda ir Kaunas, nugalėtojas. Nuo uostamiesčio laimė nusisuko – 2022-aisiais garbingu titulu pasipuoš ...

    16
  • Miestas nori rajono žemių
    Miestas nori rajono žemių

    Klaipėdos priemiesčių gyventojai nori, kad jų gyvenvietės taptų miesto teritorija. Tokį prašymą jau pateikė Žaliojo Slėnio atstovai. Apie tai kalba ir Kalotės, Purmalių gyventojai. Žmonių nuomone, gyvenviečių prijungimas prie miesto pad...

    23
  • Klaipėdoje iškils nauja biblioteka
    Klaipėdoje iškils nauja biblioteka

    Uostamiestyje ketinama imtis modernaus bendruomenės centro-bibliotekos projektuotojų paieškų. Nuspręsta skelbti architektūrinio projekto konkursą, todėl, renkant geriausią idėją, kuri bus įgyvendinta, savo nuomonę galės pareikšti ir ...

    2
  • Brėš pilies atkūrimo kontūrus
    Brėš pilies atkūrimo kontūrus

    Pilies atkūrimo darbus jau pradėjęs uostamiestis apsukų nemažina ir žvelgia į ateitį. Kiek vėliau žadama atnaujinti ir pietinę bei vakarinę kurtinas. Kaip atsirasiančius istorinius objektus būtų galima pritaikyti, ketinama aiškintis speci...

    2
  • Kviečia įvertinti kelio atnaujinimo projektą
    Kviečia įvertinti kelio atnaujinimo projektą

    Klaipėdiečiai kviečiami į viešą susitikimą su projektuotojais, kurie rengia Smiltynėje esančio kelio, vedančio nuo Naujosios perkėlos iki valstybinės rajoninio kelio į Nidą, techninį darbo projektą. Bus pristatyti parengti projektiniai pa...

    1
  • Narystę NATO pažymėjo bėgimu
    Narystę NATO pažymėjo bėgimu

    Uostamiestyje gausybės karių bėgimu paminėta 13 metų Lietuvos narystė NATO. Klaipėdos gatvėmis judėjusi kelių šimtų karių kolona nestokojo gyventojų dėmesio. Uostamiestyje bėgimu Lietuvos narystė NATO minima jau ne pirmą kartą. ...

    1
  • Gyventojus kviečia švarinti miestą
    Gyventojus kviečia švarinti miestą

    Šiais metais Klaipėdos miesto savivaldybė pavasarines miesto švarinimo talkas organizuoja nuo balandžio 1 d. iki gegužės 14 d. Klaipėdiečiai kviečiami aktyviai dalyvauti ir registruotis Miesto tvarkymo skyriuje (tel. 39 60 87, mob. 8 687 ...

    3
Daugiau straipsnių