Klaipėdos uostas nori peržiūrėti rinkliavų sistemą

Klaipėdos uosto direkcija svarsto galimybę peržiūrėti uosto rinkliavas, kad proporcingai didėjančiam krovinių srautui didėtų ir jos.

Uosto operatoriai ir laivų savininkai kol kas nelinkę vertinti tokių ketinimų, tačiau tikisi, kad sprendimai bus "protingi" ir nedarys įtakos krovinių apyvartai uoste, rašo dienraštis "Verslo žinios".

"Reikės peržiūrėti rinkliavų tvarką, labiau orientuojantis į tonažą. Mes investuojame, kad būtų didesni laivai, kai tuo tarpu nuo tonažo priklauso tik trečdalis mūsų gaunamų rinkliavų", - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ekonomikos ir finansų direktorius Martynas Armonaitis.

Anot jo, šiemet vienai tonai surenkama maždaug 0,5 lito mažiau rinkliavų nei pernai, tačiau tikinama, kad lėšų investiciniams projektams turima pakankamai. Uosto direkcija ketina atlikti skaičiavimus, kaip būtų tikslinga keisti rinkliavų struktūrą, ir jei bus pakeitimams pritarta, jos galėtų įsigalioti kitų metų pradžioje.

"Vienas iš uosto patrauklumo elementų yra rinkliavos, tad turi būti labai pamatuota ir pagrįsta ekonomiškai, atsižvelgta į klientą. Pagrindinė dedamoji logistinėje grandinėje vis tiek yra geležinkelių tarifai. Čia naujas dalykas, dar negaliu vertinti", - teigė koncerno "Achemos grupė" valdomos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") generalinis direktorius Audrius Pauža.

Praėjusį mėnesį Klaipėdos uostas surinko 10,2 mln. litų rinkliavų, arba šiek tiek mažiau nei pernai tuo pat metu, nors 2009 metais krovinių apyvarta tuo metu buvo mažesnė. Taip yra dėl to, kad didžioji dalis rinkliavų struktūros dalis yra susieta su laivų skaičiumi, o ne su tonažu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių