Klaipėdos uostas nepanaudojo Pasaulio banko paramos

Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko Jono Šimėno surengto pasitarimo metu  paaiškėjo, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai pagal 2000 m. rugpjūčio 3 d. paskolos sutartį su Pasaulio banku užteršto grunto aikštelės įrengimui buvo skirta 7 mln. JAV dolerių, iš kurių 0,9 mln. JAV dolerių - projekto parengimui ir 6,1 - statybai.

Įvykdžius tarptautinius konkursus buvo sudarytos dvi sutartys - dėl statybos pagrindimo bei detalaus teritorijos planavimo su Belgijos įmone „Ecorem" ir dėl poveikio aplinkai vertinimo su Belgijos įmone „Ecolas". 2002 m. rugsėjo 30 d. parengtas užteršto grunto aikštelės statinio statybos pagrindimas, o 2003 m. kovo 13 d. atliktas poveikio aplinkai vertinimas, kuriam pritarė Aplinkos ministerija.

Bendrovė „Pramprojektas" parengė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorijos į pietus nuo Senosios Smiltelės gatvės detalųjį planą, kuriame buvo nurodyta aikštelės statybos vieta. Šiam planui pritarė Klaipėdos miesto taryba. 2006 m. gegužės 31 d.

Vyriausybės nutarimu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai perduotas žemės sklypas, skirtas užteršto grunto sandėliavimo aikštelei įrengti ir eksploatuoti, o Klaipėdos miesto savivaldybės administracija išdavė aikštelės projektavimo techninių sąlygų sąvadą. 2006 m. rugsėjo30 d. turėjo baigtis Pasaulio banko paskolos sutarties terminas, kuris buvo pratęstas iki 2008 m. gruodžio 31 d.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos teigimu, pernai žymiai padidėjus uoste kraunamų krovinių kiekiams, įrenginėti užteršto grunto sandėliavimo aikštelę uosto teritorijoje tapo netikslinga, todėl buvo pasiūlyta aikštelę įrengti bendrovės „Toksika" teritorijoje Klaipėdos rajone, Dumpių kaime. Užterštą gruntą iki šios aikštelės (atstumas - 9 km) reikėtų vežti sunkvežimiais arba transportuoti vamzdynu.

Šiam pasiūlymui pritarta Susisiekimo ministerijoje 2008 m. kovo 3 d. surengtame pasitarime bei nutarta kreiptis į Aplinkos ministeriją ir prašyti išnagrinėti aikštelės įrengimo „Toksikos" teritorijoje galimybes, pagreitinti poveikio aplinkai vertinimo ir kitų procedūrų atlikimą.

Pakeitus projekto vykdymo principinę koncepciją nenaudoti uosto teritorijos užteršto grunto sandėliavimo aikštelės įrengimui, nauji gamtosauginio vertinimo, projektavimo bei statybos darbai 2008 metais nebuvo pradėti  ir Pasaulio banko paskolos lėšos nebuvo įsisavintos.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija per 8 metus nesugebėjo įrengti užteršto grunto saugojimo aikštelės bei nesugebėjo tam panaudoti Pasaulio banko skirto finansavimo. Tai privertė laivų statybos ir remonto pramonės įmones imtis priemonių dėl užteršto dumblo šalinimo jūroje. Dėka operatyvios informacijos bei aplinkosaugininkų veiksmų ši jūros aplinkai pavojinga veikla buvo sustabdyta.


Šiame straipsnyje: uostasnepanaudota parama

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių