Klaipėdos uostas nenori savarankiškos Šventosios

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija investuoja į parengiamuosius Šventosios uosto statybos darbus, tačiau realiai ji neturėtų būti būsimojo objekto valdytoja.

Abejojama, ar Šventosios uostas pajėgtų išsilaikyti savarankiškai, tad siūloma atlikti analizę, kiek kamuotų valstybei dar viena valstybės įmonė, rašo "Verslo žinios".

Uosto įstatymas numato, kad pastačius Šventosios uostą turėtų būti įkurta savarankiška direkcija. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas abejojo reikalingumu dar vienos valstybės įmonės, kurioje tektų įsteigti apie 30 etatų.

"Tai nėra kokia nors konkurencijos baimė, bet nelabai racionalu turėti dvi atskiras direkcijas. Kiek uostelis pritrauks rinkliavų, tiek jų nueis darbuotojų aparatui išlaikyti. Darbo per metus Šventojoje bus tik 8 mėnesius, o žiemą dirbs vienas žmogus, bet visus reikės išlaikyti ištisus metus", - teigė E.Gentvilas.

Jis siūlė atlikti analizę, kiek kainuotų savarankiška uosto direkcija ir padalinys esamoje įmonėje, o tada inicijuoti įstatymo pataisą numatant, kad nebus steigiama atskira administracija.

"Uostelio statybai gausime ES finansavimą, bet dar apie 50 mln. litų turės investuoti uosto direkcija. Būsime numelžiami, tad norime politinio aiškumo dėl dar vienos uosto direkcijos",- sakė E.Gentvilas.

Susisiekimo viceministras Arūnas Štaras pažymėjo, kad Šventosios uostą valdant esamai direkcijai galimas interesų konfliktas, kai ši direkcija turės išlaikyti naują objektą.

"Gal reikėtų pagalvoti apie privataus verslo pritraukimą ateityje į dalį uosto teritorijos,kuri numatyta komercinei veiklai", - sakė A.Štaras.

Statybų pradžia numatoma 2013 metais, tačiau į uostą įsiterpiantis sklypas, kuriame yra iškilę dar nebaigti statyti gyvenamieji namai, gali tapti rimta kliūtimi statybų darbams, nes greta nebūtų galimas gilinimas.


Šiame straipsnyje: Šventosios uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių