Klaipėdos uostas laivus vilios mažesnėmis rinkliavomis

Siekiant padidinti Klaipėdos uosto konkurencingumą kitų Baltijos uostų atžvilgiu, numatoma sudaryti palankesnes sąlygas į uostą atplaukiantiems kruiziniams bei trampiniams laivams.

Siūlymą dėl rinkliavų mažinimo Susisiekimo ministerija jau pateikė Vyriausybei. 

„Privalome lanksčiai reaguoti į rinkos pokyčius ir kaimyninių jūrų uostų kainų politiką, kad padidintume Klaipėdos uosto patrauklumą ir konkurencines galimybes. Neabejoju, kad sprendimas sumažinti rinkliavas padės pritraukti į Klaipėdą daugiau laivų ir duos ilgalaikį ekonominį efektą“, - sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. 

Siekiant pritraukti daugiau kruizinių laivų, siūloma anksčiau pradėti teikti nuolaidas pakartotinai per kalendorinius metus į Klaipėdą atplaukiantiems laivams. Numatoma, kad 20 proc. nuolaidą kruiziniai laivai turėtų gauti ne nuo trečio, o jau nuo antro įplaukimo į Klaipėdos uostą, o 50 proc. nuolaidą - ne nuo devinto, o nuo ketvirto įplaukimo. Atsižvelgiant į kaimyninių uostų patirtį, manoma, kad mažesnės rinkliavos gali paskatinti į Klaipėdą atplaukti dvigubai daugiau kruizinių laivų. 

Mažesnes rinkliavas taip pat numatoma taikyti trampiniams krovininiams (ro-ro) ir krovininiams-keleiviniams (ro-pax) laivams, pritaikytiems vežti ratines transporto priemones, bei trampiniams konteineriniams laivams. Tokie laivai aptarnauja vienkartines krovinių siuntas, dėl jų kaskart varžosi po keletą kaimyninių uostų. 

Siūloma rinkliavas krovininiams laivams (ro-ro), įplaukiantiems į Klaipėdos uostą ne mažiau kaip du kartus per savaitę, sumažinti iki dydžio, taikomo ro-pax laivams. Tada krovininiams laivams būtų taikomas toks pats rinkliavos dydis, kaip ir analogiškiems krovininiams-keleiviniams - tai sudarytų palankias sąlygas laivybos linijų plėtrai. 

Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, Klaipėdos uostas turi didžiulį potencialą aptarnauti daugiau krovininės laivybos linijų. Krovininėmis linijomis, gabenančiomis transporto priemones, Klaipėdos uostas galėtų būti sujungtas su Didžiosios Britanijos, Olandijos, Belgijos, Prancūzijos, Ispanijos uostais. Jau dabar ratinės transporto priemonės pagal krovos apimtis Klaipėdos uoste nusileidžia tik naftos produktams ir trąšoms. 

Kad ro-ro ir ro-pax laivais nebūtų nuostolinga gabenti palyginti mažus krovinių kiekius, siūloma perpus sumažinti tonažo rinkliavą, kai kroviniai užima mažiau nei pusę laivo talpos. Apskaičiuota, kad šis kiekis atitinka vidutiniškai 75 krovinines transporto priemones - treilerius, roltreilerius, konteinerius ant važiuoklės ar traukinio vagonus. Tais atvejais, kai į laivą ar iš laivo kraunamas krovinys yra mažesnis nei 75 krovininio transporto vienetai, numatoma rinkliavą už pakrautų ir iškrautų transporto priemonių skaičių sumažinti iki 50 proc.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių