Klaipėdos uostas aiškinsis galimybes statyti giliavandenį uostą

Klaipėdos jūrų uostas penktadienį paskelbė išorinio giliavandenio uosto galimybių studijos ir poveikio aplinkai vertinimo konkursą.

Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas sakė, kad konkursas skelbiamas jau ne pirmą kartą. Pernai rudenį gautų pasiūlymų kaina - apie 3 mln. litų - buvo per didelė.

Be to, anot jo, reikėjo pakeisti techninę užduotį, nes Vyriausybė uosto direkciją įpareigojo rengti "Baltmax" tipo krantines, pritaikytas krauti suskystintas dujas ir kitus naftos produktus.

E.Gentvilo teigimu, nors su galimybių studijos konkursu ir uždelsta, tačiau per tą laiką gavus Europos Sąjungos (ES) paramos atsirado galimybė sutaupyti.

Išorinio uosto galimybių studijai pernai gruodį Europos Komisija skyrė 0,5 mln. eurų (1,726 mln. litų) ES paramos.

Konkurso laimėtojas turės pagrįsti uosto statybos poreikį, pateikti projektinius pasiūlymus dėl jo infrastruktūros, inžinerinių tinklų bei susisiekimo komunikacijų įrengimo bei atlikti finansinę ekonominę analizę ir aplinkos tyrimus, pranešė "Valstybės žinios".

Pasiūlymų dalyvauti konkurse laukiama iki liepos 20 dienos, o studiją planuojama atlikti iki 2011 metų lapkričio pabaigos.

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūros specialistų anksčiau atliktoje Klaipėdos uosto plėtros iki 2015 metų galimybių studijoje naują giliavandenį uostą siūloma statyti Klaipėdoje, ties Melnrage.

Tam reikėtų atviroje jūroje supilti 1500 metrų ilgio ir 700 metrų pločio dirbtinę salą, kuri geležinkeliais ir automobilių keliais būtų sujungta su dabar veikiančiu uostu. Tačiau šis siūlymas sulaukė gyventojų ir aplinkosaugininkų prieštaravimų.

2009 metų pabaigoje skelbta, kad, preliminariais skaičiavimais, naujas giliavandenis uostas dirbtinėje saloje galėtų kainuoti apie 2,3 mlrd. litų.

"Tai gera idėja ir pagrindas tolimesniems pamąstymams, tačiau pagal tai uosto dar negalėtumėme pastatyti", - teigė E.Gentvilas.

Anot jo, šioje studijoje nebuvo įvertinti kai kurie techniniai ir kaštų klausimai.

Uosto internetiniame puslapyje skelbiama, kad Klaipėdos uosto plėtrą skatina greitas krovinių srautų augimas bei didesnio tonažo laivams reikalingas didesnis gylis.

Be to, suintensyvėjusiam didesnių laivų judėjimui uosto kanale būtina didesnė erdvė uosto akvatorijoje, todėl, siekiant užtikrinti saugesnę ir sklandesnę laivybą, laivas turėtų būti nukreipiamas į išorinį-giliavandenį uostą.

Dėl istoriškai susiklosčiusių aplinkybių Klaipėdos miesto ribos neleidžia uostui plėstis sausumoje, todėl yra analizuojamos kitos uosto plėtros galimybės.

Giliavandenio uosto viziją galite pažiūrėti čia.


Šiame straipsnyje: giliavandenis uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • VRK tenkino D. Palucko atsistatydinimo prašymą dėl nenurodyto teistumo
    VRK tenkino D. Palucko atsistatydinimo prašymą dėl nenurodyto teistumo

    Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį panaikino teistumo nenurodžiusio socialdemokrato Dano Palucko mandatą Palangos savivaldybės taryboje jo paties prašymu. ...

  • Lengvata galios ir Smiltynės verslininkams
    Lengvata galios ir Smiltynės verslininkams

    Nuo šiol kiek lengviau atsipūs ir Smiltynės verslininkai. Miesto taryba pritarė siūlymui nekilnojamojo turto mokesčio lengvatą suteikti ne tik miesto istorinėje dalyje, bet ir Smiltynėje. Tiesa, ja negalės pasinaudoti skolininkai ir apleistų p...

  • E. Kvederis direktoriaus kitur
    E. Kvederis direktoriaus kitur

    Penktadienis paskutinė diena, kai "Smeltės" progimnazijai vadovaus Edmundas Kvederis. Netrukus jis perims Klaipėdos laivininkų mokyklos vairą. ...

  • Dalyje uostamiesčio bendrijų tvyro chaosas
    Dalyje uostamiesčio bendrijų tvyro chaosas

    Kai kuriose daugiabučių namų savininkų bendrijose vyrauja visiška netvarka. Tie patys pirmininkai vadovauja dešimtmetį ir daugiau, nuostatai neatitinka reikalavimų, įtarimų kelia ir darbų pirkimai. ...

    5
  • Prasideda rinkimų karštinė
    Prasideda rinkimų karštinė

    Nors iki savivaldos ir merų rinkimų dar lygiai metai, Klaipėdoje jau prasidėjo politinių jėgų sujudimas. Būsimoms permainoms ruošiasi ne tik partijos, bet jau formuojasi ir visuomeniniai komitetai, kurie rinkėjų simpatijas mėgins patraukti li...

    9
  • Prie Svijanės ežero išdygs kavinė
    Prie Svijanės ežero išdygs kavinė

    Prie Svijanės ežero, kuris pastaraisiais metais tapo ypač populiaria poilsio vieta tarp miestiečių, bus atidaryta kavinė. Įstaiga veiks laikiname statinyje, ant kurio stogo bus įrengta terasa. ...

  • V. Kochanskytės misija – nešti žinią
    V. Kochanskytės misija – nešti žinią

    Iš Kauno kilusią, bet ketvirtą dešimtmetį Klaipėdoje gyvenančią aktorę Virginiją Kochanskytę klaipėdiečiai jau seniai laiko sava. Ir ne tik todėl, kad Klaipėdos dramos teatro mėgėjai mato ją scenoje. Miestiečiai ne pirmą kartą ...

    2
  • Per senamiestį – naujas dviračių takas
    Per senamiestį – naujas dviračių takas

    Klaipėdos senamiestyje kovą turėtų startuoti naujo dviračių tako tiesimo darbai. Įgyvendinus šį projektą, atsiras dviračių ir pėsčiųjų tako ruožas, sujungsiantis pietinėje miesto dalyje nutiestą dviračių taką su centrine miesto dali...

    9
  • Ištveria ir arktinį speigą
    Ištveria ir arktinį speigą

    Gamtininkai atkreipia dėmesį į mažai lietuviams pažįstamą gyvį, kuris gali nustebinti savo išskirtinėmis savybėmis. ...

    1
  • Dėl remonto ribojamas eismas
    Dėl remonto ribojamas eismas

    Jau kuris laikas vairuotojai turi aplenkti šalia Senojo turgaus esančios žiedinės sankryžos ir toliau vykstančią vandentiekio tinklų rekonstrukciją. Darbininkai kasinėja keliose vietose ir dar užtruks apie tris savaites. ...

    2
Daugiau straipsnių