Klaipėdos uostas aiškinsis galimybes statyti giliavandenį uostą

Klaipėdos jūrų uostas penktadienį paskelbė išorinio giliavandenio uosto galimybių studijos ir poveikio aplinkai vertinimo konkursą.

Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas sakė, kad konkursas skelbiamas jau ne pirmą kartą. Pernai rudenį gautų pasiūlymų kaina - apie 3 mln. litų - buvo per didelė.

Be to, anot jo, reikėjo pakeisti techninę užduotį, nes Vyriausybė uosto direkciją įpareigojo rengti "Baltmax" tipo krantines, pritaikytas krauti suskystintas dujas ir kitus naftos produktus.

E.Gentvilo teigimu, nors su galimybių studijos konkursu ir uždelsta, tačiau per tą laiką gavus Europos Sąjungos (ES) paramos atsirado galimybė sutaupyti.

Išorinio uosto galimybių studijai pernai gruodį Europos Komisija skyrė 0,5 mln. eurų (1,726 mln. litų) ES paramos.

Konkurso laimėtojas turės pagrįsti uosto statybos poreikį, pateikti projektinius pasiūlymus dėl jo infrastruktūros, inžinerinių tinklų bei susisiekimo komunikacijų įrengimo bei atlikti finansinę ekonominę analizę ir aplinkos tyrimus, pranešė "Valstybės žinios".

Pasiūlymų dalyvauti konkurse laukiama iki liepos 20 dienos, o studiją planuojama atlikti iki 2011 metų lapkričio pabaigos.

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūros specialistų anksčiau atliktoje Klaipėdos uosto plėtros iki 2015 metų galimybių studijoje naują giliavandenį uostą siūloma statyti Klaipėdoje, ties Melnrage.

Tam reikėtų atviroje jūroje supilti 1500 metrų ilgio ir 700 metrų pločio dirbtinę salą, kuri geležinkeliais ir automobilių keliais būtų sujungta su dabar veikiančiu uostu. Tačiau šis siūlymas sulaukė gyventojų ir aplinkosaugininkų prieštaravimų.

2009 metų pabaigoje skelbta, kad, preliminariais skaičiavimais, naujas giliavandenis uostas dirbtinėje saloje galėtų kainuoti apie 2,3 mlrd. litų.

"Tai gera idėja ir pagrindas tolimesniems pamąstymams, tačiau pagal tai uosto dar negalėtumėme pastatyti", - teigė E.Gentvilas.

Anot jo, šioje studijoje nebuvo įvertinti kai kurie techniniai ir kaštų klausimai.

Uosto internetiniame puslapyje skelbiama, kad Klaipėdos uosto plėtrą skatina greitas krovinių srautų augimas bei didesnio tonažo laivams reikalingas didesnis gylis.

Be to, suintensyvėjusiam didesnių laivų judėjimui uosto kanale būtina didesnė erdvė uosto akvatorijoje, todėl, siekiant užtikrinti saugesnę ir sklandesnę laivybą, laivas turėtų būti nukreipiamas į išorinį-giliavandenį uostą.

Dėl istoriškai susiklosčiusių aplinkybių Klaipėdos miesto ribos neleidžia uostui plėstis sausumoje, todėl yra analizuojamos kitos uosto plėtros galimybės.

Giliavandenio uosto viziją galite pažiūrėti čia.


Šiame straipsnyje: giliavandenis uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Įsigaliojo draudimas lipti ant Kuršių marių ledo
    Įsigaliojo draudimas lipti ant Kuršių marių ledo

    Priimtas Neringos savivaldybės administracijos direktorius įsakymas, kuriuo draudžiama lipti ant Kuršių marių ledo. Draudimas įsigalioja šiandien, sausio 23-iają, nuo 15 val. ...

    2
  • Aukcioną ministras norėtų privatizuoti
    Aukcioną ministras norėtų privatizuoti

    Gavęs ES paramą Klaipėdos žuvininkystės produktų aukcionas atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje – jo ekonominė padėtis ne gerėja, o blogėja. ...

  • Herkaus Manto gatvė susiaurės
    Herkaus Manto gatvė susiaurės

    Netrukus naujomis spalvomis nušvisiantis geležinkelio viadukas virš Herkaus Manto gatvės bus atnaujintas ir viršuje, ir apačioje. Remonto darbai pareikalaus klaipėdiečių kantrybės, mat dėl jų teks apriboti eismą po juo esančia p...

    3
  • Uostamiesčiui – aplinkos ministro dėmesys
    Uostamiesčiui – aplinkos ministro dėmesys

    Klaipėdoje išrinkto Seimo nario Dainiaus Kepenio iniciatyva penktadienį uostamiestyje viešėjęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas domėjosi uostamiestyje veikiančių įmonių darbu, numatoma jų plėtra. Tarp gausybės ministro ir klaip...

  • Narų laivą Klaipėdai statys estai
    Narų laivą Klaipėdai statys estai

    Uosto direkcija užsakė pastatyti naują narų laivą, nes dabar naudojamas vienas iš laivų jau yra moraliai pasenęs. ...

    1
  • Gelbės skęstančias Lėbartų kapines
    Gelbės skęstančias Lėbartų kapines

    Dėl atlydžio pažliugęs gruntas ir nesiliaujantis lietus į paniką varo mirusiuosius laidojančius klaipėdiečius. Kapines apžiūrėję miesto vadovai konstatavo, kad susidariusią padėtį reikia taisyti ir pažadėjo, kad iki pavasario kapinėse bus im...

    3
  • Klaipėdiečiai traukė į „Uodo“ šeimos turgelį
    Klaipėdiečiai traukė į „Uodo“ šeimos turgelį

    Sekmadienį į pajūrį atkeliavo turgus, kvietęs gyventojus pirkti, parduoti, mainyti savo šeimos turtus, bendrauti ir pramogauti. Nemenko susidomėjimo sulaukęs renginys žmonėms tapo puikia proga atsikratyti nebenaudojamais, namuose pernelyg ilgai...

    2
  • Perspėja: Kuršių marių ledas vietomis nesaugus
    Perspėja: Kuršių marių ledas vietomis nesaugus

    Sinoptikai sako, kad Kuršių marių ledas vietomis yra plonas ir juo vaikščioti nėra saugu. ...

    1
  • Kelyje Šilutė-Rusnė vanduo toliau kyla
    Kelyje Šilutė-Rusnė vanduo toliau kyla

    Vandens gylis kelio Šilutė–Rusnė apsemtame ruože sekmadienį pakilo iki 35 centimetrų. ...

  • Senoji uostamiesčio elektrinė taps menų erdve?
    Senoji uostamiesčio elektrinė taps menų erdve?

    Senoji uostamiesčio elektrinė, pradėjusi veikti beveik prieš 90 metų, vis dar gamina dalį miestiečiams tiekiamos šilumos. Planuojama, kad ateityje gamyba čia turi būti nutraukta, o teritorija pritaikyta kitoms reikmėms. ...

    8
Daugiau straipsnių