Klaipėdos uostas aiškinsis galimybes statyti giliavandenį uostą

Klaipėdos jūrų uostas penktadienį paskelbė išorinio giliavandenio uosto galimybių studijos ir poveikio aplinkai vertinimo konkursą.

Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas sakė, kad konkursas skelbiamas jau ne pirmą kartą. Pernai rudenį gautų pasiūlymų kaina - apie 3 mln. litų - buvo per didelė.

Be to, anot jo, reikėjo pakeisti techninę užduotį, nes Vyriausybė uosto direkciją įpareigojo rengti "Baltmax" tipo krantines, pritaikytas krauti suskystintas dujas ir kitus naftos produktus.

E.Gentvilo teigimu, nors su galimybių studijos konkursu ir uždelsta, tačiau per tą laiką gavus Europos Sąjungos (ES) paramos atsirado galimybė sutaupyti.

Išorinio uosto galimybių studijai pernai gruodį Europos Komisija skyrė 0,5 mln. eurų (1,726 mln. litų) ES paramos.

Konkurso laimėtojas turės pagrįsti uosto statybos poreikį, pateikti projektinius pasiūlymus dėl jo infrastruktūros, inžinerinių tinklų bei susisiekimo komunikacijų įrengimo bei atlikti finansinę ekonominę analizę ir aplinkos tyrimus, pranešė "Valstybės žinios".

Pasiūlymų dalyvauti konkurse laukiama iki liepos 20 dienos, o studiją planuojama atlikti iki 2011 metų lapkričio pabaigos.

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūros specialistų anksčiau atliktoje Klaipėdos uosto plėtros iki 2015 metų galimybių studijoje naują giliavandenį uostą siūloma statyti Klaipėdoje, ties Melnrage.

Tam reikėtų atviroje jūroje supilti 1500 metrų ilgio ir 700 metrų pločio dirbtinę salą, kuri geležinkeliais ir automobilių keliais būtų sujungta su dabar veikiančiu uostu. Tačiau šis siūlymas sulaukė gyventojų ir aplinkosaugininkų prieštaravimų.

2009 metų pabaigoje skelbta, kad, preliminariais skaičiavimais, naujas giliavandenis uostas dirbtinėje saloje galėtų kainuoti apie 2,3 mlrd. litų.

"Tai gera idėja ir pagrindas tolimesniems pamąstymams, tačiau pagal tai uosto dar negalėtumėme pastatyti", - teigė E.Gentvilas.

Anot jo, šioje studijoje nebuvo įvertinti kai kurie techniniai ir kaštų klausimai.

Uosto internetiniame puslapyje skelbiama, kad Klaipėdos uosto plėtrą skatina greitas krovinių srautų augimas bei didesnio tonažo laivams reikalingas didesnis gylis.

Be to, suintensyvėjusiam didesnių laivų judėjimui uosto kanale būtina didesnė erdvė uosto akvatorijoje, todėl, siekiant užtikrinti saugesnę ir sklandesnę laivybą, laivas turėtų būti nukreipiamas į išorinį-giliavandenį uostą.

Dėl istoriškai susiklosčiusių aplinkybių Klaipėdos miesto ribos neleidžia uostui plėstis sausumoje, todėl yra analizuojamos kitos uosto plėtros galimybės.

Giliavandenio uosto viziją galite pažiūrėti čia.


Šiame straipsnyje: giliavandenis uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Bažnyčios gelbėjimo ratas – kunigų vedybos?
    Bažnyčios gelbėjimo ratas – kunigų vedybos?

    Vedęs katalikų kunigas Lietuvoje kol kas – utopija. Šioms radikalioms permainoms šalies bažnyčia, regis, dar nepribrendo, nors apie celibato panaikinimą vis drąsiau kalbama Vatikane. Katalikų bažnyčia Lietuvoje kunigų vedybose kol...

    37
  • S. Skvernelis Klaipėdoje pasitiktas piketu
    S. Skvernelis Klaipėdoje pasitiktas piketu

    Ministro pirmininko vizitas pajūryje vainikuotas giliavandenio uosto statybomis įbsiauginusių melnragiškių piketu. Prieš uosto plėtrą nusiteikę vietos žmonės žėrė savo nuogąstavimus Vyriausybės vadovui ir jį lydėjusiems ministrams...

    18
  • S. Skvernelis: už neteisėtus pastatus institucijoms turi mažėti finansavimas
    S. Skvernelis: už neteisėtus pastatus institucijoms turi mažėti finansavimas

    Premjeras Saulius Skvernelis siūlo mažinti finansavimą institucijoms, kurios yra atsakingos už neteisėtai statiniams Nidoje ir Juodkrantėje išduotus leidimus. Anot jo, valstybė turės kompensuoti žalą už nugriautus pastatus, todėl ji privalo ...

    2
  • Į Klaipėdos gatves išriedėjo „kultūringi“ autobusai
    Į Klaipėdos gatves išriedėjo „kultūringi“ autobusai

    Lietuvos kultūros sostinė – Klaipėda – pristato spalvingą miesto kultūrinės bendruomenės iniciatyvą – susipažinkime. Dešimt miesto kūrėjus „vežančių“ autobusų jau rieda skirtingais Klaipėdos miesto vie&scaro...

  • Savanorių priesaika – 50-ąjį kartą
    Savanorių priesaika – 50-ąjį kartą

    Lietuvos didžiojo kunigaikščio Butigeidžio dragūnų batalione penktadienį iškilmingai prisiekė jubiliejinė 50-oji karių savanorių laida, sėkmingai įveikusi bazinio kario savanorio įgūdžių kursą. ...

  • Orai pajūryje išliks pavasariški
    Orai pajūryje išliks pavasariški

    Uostamiestyje toliau vyraus pavasariški, nors ir permainingi orai. Skaisčiai šviečiančią saulutę prigesins debesys, šilumą keis šaltukas, neišvengsime lietaus, susidarys plikledis. ...

  • Vaikų apklausoms – specialus kambarys
    Vaikų apklausoms – specialus kambarys

    Uostamiesčio policijos komisariate nepilnamečiai apklausiami specialiai tam įrengtame kambaryje. Kaip patalpa turi atrodyti, kad vaikams kiltų kuo mažiau streso, rūpinosi įstaigos psichologė. ...

  • Remontuoti duobes nori kuo greičiau
    Remontuoti duobes nori kuo greičiau

    Uostamiesčio vairuotojai toliau laviruoja, aplenkdami žiemą atsivėrusias duobes. Pastarosios išvagojo ne tik gatves, bet ir žiedines sankryžas. Vairuotojai nesulaukia, kada startos gatvių remonto sezonas. ...

    3
  • Ant šaligatvio nebeliks pelkės
    Ant šaligatvio nebeliks pelkės

    Pėstiesiems nebereikės braidyti po pelkę Statybininkų prospekte. Remontuojama šaligatvio dalis, kuri palijus nuolat būdavo apsemta. ...

  • Pramonininkai išrinko socialiai atsakingiausius
    Pramonininkai išrinko socialiai atsakingiausius

    Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį pagerbė socialiai atsakingas bendroves. Atsakingiausia 2016 m. KPA įmone tapo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Tarp keturių nominantų – ir socialinė įmonė. ...

    4
Daugiau straipsnių