„Klaipėdos nafta“ nesulaukia daugiau degalų importuotojų laivais

Nors valstybės valdomos bendrovės "Klaipėdos nafta" vadovai metų pradžioje teigė besiderantys ne tik su bendrove "Lukoil Baltija", bet ir dar keliomis bendrovėmis, valdančiomis degalinių tinklus, ir tikėjosi, kad ir šios atsiplukdys benzino jūros keliu, kol kas tai daro vienintelė "Lukoil Baltija". "Statoil" tik nuo 2011 metų galbūt vertintų galimybes importuoti.

Pasak "Klaipėdos naftos" vadovo, su "Lukoil Baltija" sudarytos sutartys, jog kiekvieną mėnesį bus iškraunamas 7,5 tūkst. tonų tanklaivis su benzinu, planas vykdomas, tačiau bendrovė mielai bendradarbiautų ir su daugiau importuotojų, rašo "Verslo žinios".

"Kiti norėjo ir nori, tačiau visiems trukdė ta privaloma degalų saugojimo tvarka. Man sunku komentuoti, kiek ji taps palanki, kai bus pakeista, ir kiek atsiras importuotojų. Bet mes su malonumu laukiame, kad kas nors daugiau krautų", - teigė "Klaipėdos naftos" vadovas Rokas Masiulis.

Pasak "Lukoil Baltija" generalinio direktoriaus pavaduotojo tiekimui ir logistikai Raimundo Dabravalskio, "Lukoil Baltija" rizikuoja importuodama, ir mano, kad "Statoil" to nedaro dėl to, kad nenori rizikuoti ir neįgyvendinti reikalavimų dėl atsargų kaupimo.

"Jie neturi kur Lietuvoje laikyti valstybės rezervo. Mes irgi neturime reikiamam kiekiui, tačiau rizikuojame. Tikiuosi, kad pažadai pakeisti tvarką ir leisti ne Lietuvos teritorijoje saugoti iki 30 proc. bus įvykdyti", - sako R.Dabravalskis.

Anot jo, reikalavimų dėl atsargų kaupimo bendrovė laikosi.

Degalų rinkoje vertinama, kad "Lukoil Baltija" degalų įveža ir dėl to, kad dyzelino priedą gaminanti bendrovė "Rapsoila", o benzino priedą - "Kurana" siejamos su "Lukoil Baltija" vadovu Ivanu Paleičiku. O "Orlen Lietuva" degalų be priedų "Lukoil Baltija" nebeparduoda. Tačiau R.Dabravalskis tokius vertinimus atmeta.

"Spiritas, kurį maišome "Klaipėdos naftoje", yra ne iš I.Paleičiko įmonės, o perkamas iš Šilutės "Biofuture". Tai, kad I.Paleičikas ką nors turi, dar nereiškia, kad tai ima "Lukoil". Patikėkite, tokius dalykus mūsų akcininkai kontroliuoja. Kur kaina yra geresnė, iš ten ir perkame", - teigė R.Dabravalskis.

Anot jo, bendrovė šiuo metu planuoja ir 2011 metais importuoti nemažą kiekį benzino per "Klaipėdos naftą", o dyzeliną įvežti per "Klaipėdos naftą" sudėtinga - mažesnių kaip 30 tūkst. tonų tanklaivių dyzelinui nebūna, o "Klaipėdos nafta" neturi pakankamai talpyklų tokiam kiekiui. Tačiau bendrovė išnaudos galimybes įsivežti dyzelino geležinkeliu.

"Lukoil Baltija" iš Švedijos šiemet importuoja apie 70 proc. Lietuvoje parduodamo benzino.

R.Dabravalskio teigimu, ir kitąmet veikiausiai bus vienintelė degalų importuotoja per "Klaipėdos naftą". Jo vertinimu, "Statoil" ir toliau neimportuos tokiu keliu, nes Lietuvoje neturi kur laikyti degalų.

Pasak "Lietuva Statoil" pardavimų ir tiekimo departamento direktoriaus Giedriaus Bandzevičiaus, jei tik būtų ekonominės naudos, bendrovė imtųsi importo per "Klaipėdos naftą".

"Vienkartinio atvežimo kiekiai gana dideli, tačiau, jei ekonominiai skaičiavimai leistų daryti prielaidą, kad tai apsimoka, tikrai tai darytume", - sakė G.Bandzevičius.

Anot jo, bendrovė turi terminalą Vilniuje, jei prireiktų, taip pat galėtų išsinuomoti, dalį degalų iš karto būtų galima išvežioti ir į degalines Klaipėdos regione.

"Manau, importas, kaip viena iš alternatyvų, bus dar kartą įvertintas. Ar to imsimės 2011 metais, dabar labai sunku pasakyti", - sakė G.Bandzevičius.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos naftaLukoil Baltija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių