Klaipėdoje statys didžiausią pasaulyje dujinį keltą

Nuo 2015 metų Baltijos ir Šiaurės jūrose įsigalėsiantys itin griežti laivų kuro kokybės ir išmetalų reikalavimai, jau dabar verčia mąstyti apie naujos kartos laivus.

Klaipėdos uostas gali būti vienas iš lyderių statant naujoviškus dujomis varomus keltus.

Internetinis tinklalapis  „MarineLog“ pranešė, kad Norvegijos keltų operatorė „Fjord1“ pasirašė kontraktą su Norvegijos kompanija „Fisker Strand BLRT AS“ dėl didžiausio pasaulyje kelto, kuris bus varomas suskystintomis dujomis, projektavimo ir statybos.

Šio laivo korpusas ir kai kuri įranga bus statoma ir montuojama Klaipėdos uoste. Tai bus daroma Vakarų laivų gamykloje. Ji kartu Norvegijos kompanija „Fiskerstrand Verft AS“ valdo po 50 proc. 2007 m. įkurtos kompanijos „Fiskerstrand BLRT AS“ akcijų. „Fiskerstrand BLRT AS“ užsiima laivų statyba ir atsinaujinančių energijos projektų vystymu.

Skandinavų kelto statybos darbai Vakarų laivų gamykloje prasidės 2010 m. rugsėjį ir truks iki 2011 m. gruodžio. Tai vienas stambiausių laivų statybos projektų Lietuvoje, kurio bendra vertė – 163,6 mln. litų.

Pirmasis dujomis varomas Klaipėdoje planuojamas statyti keltas bus 129 metrų ilgio, 18,8 metrų pločio, 4,9 metrų gramzdos. Jo greitis sieks 20 mazgų. Keltas galės priimti 242 automobilius ir 600 keleivių. Jis plaukios Norvegijoje Mortaviko – Arsvorgeno linijoje, o taip pat tarp Norvegijos Bergeno ir Stavangerio uostų.

Jau dabar keltas pristatomas kaip naujo tipo „žaliasis“ projektas. Dujomis varomų laivų anglies dioksido išmetimai yra 20 proc. mažesni palyginti su dyzeliniu kuru ir beveik 100 proc. mažesni sieros oksido išmetimai.

Europos Sąjunga jau įvedė 0,1 proc. kuro sieringumą, kuris leistinas uostuose stovintiems laivams. Nuo 2015 metų toks kuro sieringumas turės būti ne tik stovint laivams, bet ir plaukiant Baltijos ir Šiaurės jūrose.

Nepriklausomos Norvegijos laivybos ekspertų kompanijos DNV (Det Norske Veritas) prezidentas Toras Svensenas teigė, kad yra keli būdai prisitaikyti prie sumažinto kuro sieringumo problemos. Pirmas ir pats brangiausias – vietoje jūrinio mazuto laivams varyti naudoti dyzelinį kurą. Kitas būdas statyti itin brangius įrenginius, kurie sugaudo iš laivų išmetamus sieros junginius.

Pats pigiausias ir labiausiai prieinamas būdas yra statyti naujos kartos dujomis varomus laivus. Investavusi milijonus eurų į mokslinius tyrimus, kompanija DNV buvo pirmoji pasaulyje dar 2001 metais parengusi ir pristačiusi pasauliui suskystintomis dujomis varomų laivų naudojimo taisykles. Anot Toro Svenseno, per nepilną dešimtmetį DNV klasifikavimo doklumentus yra suteikusi jau dvidešimčiai dujomis varomų laivų.

Daugiausiai dujomis varomų laivų tinklas išvystytas Skandinavijos šalyse. Platesnę dujomis varomų laivų naudojimą kol kas stabdo per menkai išvystytas laivų bunkeravimo suskystintomis dujomis stočių tinklas.

Pirmuosius tris dujomis varomus keltus Norvegijos keltų operatorė „Fjord1“ užsakė pastatyti Lenkijos Gdansko laivų statykloje. Šie keltai jau plaukioja. Iki 2011 metų pabaigos „Fjord1“ Norvegijos pakrantėse planuoja naudoti 11 dujomis varomų keltų.


Šiame straipsnyje: VLGFjord1Vakarų laivų gamykla

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Daug žadanti nauja metų pradžia
    Daug žadanti nauja metų pradžia

    Šiuos mokslo metus Klaipėda pradės puse tūkstančio moksleivių daugiau nei pernai. Prognozuojama, kad jų daugės ir kitais metais. Iš viso šiais metais mokyklose laukiama beveik 20 tūkst. jaunųjų klaipėdiečių. ...

  • Atostogavo ir Klaipėdos miesto valdžia
    Atostogavo ir Klaipėdos miesto valdžia

    Baigiantis rugpjūčiui galimybe pailsėti pasinaudojo nemažai svarbių uostamiesčio valdžios atstovų. Tarp ką tik baigusių atostogauti – Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas. Tiesa, atit...

  • Uniformos – skiriamasis mokyklos ženklas
    Uniformos – skiriamasis mokyklos ženklas

    Įvairiaspalviai švarkai, languoti sarafanai, megztukai ar liemenės tapo skiriamuoju kiekvienos ugdymo įstaigos ženklu. Ir šiandien jau vargiai beišgirstume pasipiktinimą, kam reikalingos tos uniformos mokyklose. Priešingai, mok...

    4
  • Ministras: Klaipėdos SGD terminalo potencialas dar neišnaudotas
    Ministras: Klaipėdos SGD terminalo potencialas dar neišnaudotas

    Šiandien energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno ir JAV kompanijos „Cheniere“ viceprezidento Frederiko Smits van Oyeno susitikime aptartos regioninės gamtinių dujų rinkos kūrimo aktualijos ir tolimesnio bendradarbiavimo perspektyvos. ...

    12
  • Prasidėjo Žardininkų aikštės remontas
    Prasidėjo Žardininkų aikštės remontas

    Atgimsta dar viena pietinės Klaipėdos dalies viešoji erdvė – jau beveik savaitę darbininkai pluša Žardininkų aikštėje. ...

    5
  • Dėl mašinos pajūryje – detektyvas
    Dėl mašinos pajūryje – detektyvas

    Antrosios Melnragės paplūdimio prieigoje esančioje aikštelėje jau antrą mėnesį stovi automobilis. Už transporto priemonės valytuvo užkištas kuokštas pranešimų apie nesumokėtą rinkliavą. Kodėl mašina tiek laiko ...

    20
  • Klaipėdos senamiestyje – „bomžų“ desantas
    Klaipėdos senamiestyje – „bomžų“ desantas

    Gyventojai griebiasi už galvos – Klaipėdos širdyje įsivyrauja dar neregėta anarchija. Vargetos diena po dienos toje pačioje vietoje geria ir tuštinasi, o išguiti veltėdžių nepavyksta net pareigūnams. ...

    25
  • Darbai kasdienybės netrikdys?
    Darbai kasdienybės netrikdys?

    Iki rugsėjo 1-osios bus baigti ne visi privažiuojamojo Naikupės gatvės kelio įrengimo darbai. Žadama, kad esamoje arterijos dalyje bus paklota kelio danga, tad, prasidėjus mokslo metams, išskirtinių trukdžių čia neturėtų kilti. Likusią gat...

  • Sujungs dviračių ir pėsčiųjų takus
    Sujungs dviračių ir pėsčiųjų takus

    Į Smiltynės jachtklubą atvykę svečiai jūrą galės pasiekti trumpesniu keliu. Planuojama įrengti jungtis tarp lygiagrečiai esančių dviračių-pėsčiųjų takų. Darbai turėtų startuoti dar šiemet. ...

    7
  • Klaipėdos uoste – išskirtinė doko plukdymo operacija
    Klaipėdos uoste – išskirtinė doko plukdymo operacija

    Klaipėdos uosto prieigose lankėsi didžiausias pasaulyje laivas „Dockwise Vanguard“. Iš Juodkalnijos jis atgabeno doką, skirtą maksimalių parametrų laivams remontuoti. ...

    2
Daugiau straipsnių