Klaipėdai trūksta tylos

Klaipėdos savivaldybės užsakymu parengtas miesto triukšmo žemėlapis.Įgyvendinus šį projektą paaiškėjo, kad situacija uostamiestyje nėra džiuginanti, kaip ir kituose Lietuvos miestuose.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Aplinkos kokybės sk. vedėjos Daivos Berankienės, pagrindinė triukšmo taršos priežastis yra transportas.

Tyrimų rezultatai rodo, kad triukšmingiausios yra trys šiaurės pietų kryptimi einančios transporto srautų arterijos (Taikos pr., Minijos g., Šilutės pl.) bei Baltijos pr. su Vilniaus plentu. Taip pat triukšminga ir teritorijose prie uosto įmonių.

Kaip gero kvartalų planavimo pavyzdys išskiriami Pempininkų, Naujakiemio, Gedminų kvartalai. Juose komercinės-visuomeninės paskirties pastatai yra išdėstyti prie gatvės, o gyvenamieji namai stovi atokiau gatvės ir iš jos sklindančio triukšmo.

Specialistų teigimu, dieną triukšmo lygis mieste negali viršyti vidutiniškai 70 decibelų, o naktį - 55 decibelų. Deja, daugumoje uostamiesčio teritorijų šios normos yra pažeidžiamos. Didžiausias triukšmas Klaipėdoje fiksuojamas rytinio ir vakarinio piko metu.

Aplinkos kokybės sk. vedėjos teigimu, triukšmo žemėlapio parengimas yra pirmas žingsnis sprendžiant šias problemas. Anot D.Berankienės, dabar bus ruošiamas strateginis triukšmo žemėlapis, kuriame bus numatytos prevencinės priemonės triukšmo sklaidos mažinimui.

Specialistai mano, jog triukšmas uostamiestyje šiek tiek sumažėtų jei gatvėse būtų įgyvendintas „žaliosios bangos" principas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių