Klaipėda nepraranda vilties tapti pasaulinės regatos uostu

Į Klaipėdos miesto tarybos komitetus jau keliauja sprendimo projektas dėl Klaipėdos miesto paraiškos dalyvauti prestižinės regatos „Volvo Ocean Race“ (VOR) finišo uosto atrankoje.

Sprendimą šiuo klausimu uostamiesčio politikai turės priimti spalio 23-ąją vyksiančiame Tarybos posėdyje.

Aplink pasaulį vyksiančių jachtų lenktynių organizatoriai dar šiais metais planuoja išrinkti ir oficialiai paskelbti 2014-2015 ir 2017-2018 metų regatos finišo uostus.

Neoficialiais duomenimis, dėl šios teisės konkuruoja dešimtys Europos uostamiesčių, pasirengusių glaudžiai bendradarbiauti su renginio organizatoriais, prisidėti lėšomis bei sukurti didžiųjų jachtų lenktynėms būtiną infrastruktūrą. Klaipėdos miestas turi realią galimybę pretenduoti tapti VOR finišo uostu, nes regatoje ketina startuoti Lietuvai atstovausianti jachta, kurios branduolį sudaro legendinio Tūkstantmečio odisėjos projekto iniciatoriai ir organizatoriai.

„Volvo Ocean Race“ – didžiausios pasaulyje jachtų lenktynės, pagal savo mastą, informacinę sklaidą bei turistų trauką prilyginamos garsiosioms „Tour De France“ lenktynėms ar pasauliniams golfo turnyrams. Organizatoriai skelbia, jog vien š.m. lenktynių finiše Galvėjuje (Airija) sulaukta maždaug 1 mln. lankytojų, o miesto pajamos siekė 100 mln. eurų.

Teikdamas Tarybos komitetams sprendimo projektą dėl VOR finišo organizavimo Lietuvos uostamiestyje, Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas sako, jog regata gali tapti didžiausia iki šiol Lietuvoje įgyvendinta jūrinė ambicija.

„Klaipėdoje lankęsi VOR inspektoriai kruopščiai vertino mūsų galimybes priimti šį renginį ir turime daug vilčių būti pirmuoju ir vieninteliu Baltijos jūros uostu, pažymėtu „Volvo Ocean Race“ ženklu. Patirties ir pajėgų suorganizuoti deramo lygio regatos sutiktuves mums pakanka ir tai jau esame įrodę per  „Tall Ships Race“ regatas. Jau tada į uostamiestį plūdo šimtatūkstantiniai svečių srautai. Neabejoju, jog ir per šią regatą Klaipėda sulauktų didžiulio turistų dėmesio, tačiau  ši garbė - tai ir finansiniai įsipareigojimai, kuriuos turi prisiimti ne tik miestas, bet ir visa valstybė“,- sako Vytautas Grubliauskas.

Skaičiuojama, jog pasirengimo VOR finišui ir jo organizavimo kaštai gali siekti 6 mln. Lt.

„Suprantama, jog vien Klaipėdos miestui  tai neįkandama suma, todėl kartu su kolegomis turime atidžiai įvertinti ir nuspręsti, ar sugebėsime šiam projektui sutelkti visas pajėgas, kad užsitikrintume valstybės ir jos institucijų paramą įgyvendinant iki šiol neregėtą jūrinį iššūkį. Regatos organizatorių praktika rodo, jog renginio sėkmei būtinos konsoliduotos pajėgos“,- sako Klaipėdos miesto vadovas.

VOR organizatoriai skelbia, jog regatą priimantys miestai ir šalys po šio renginio skaičiuoja didelę tiesioginę ir netiesioginę ekonominę naudą. Auditorių atlikta Galvėjaus (2009 m. jis buvo regatos tarpinis uostas, o 2012-aisiais priėmė  finišą) ekonominė analizė rodo akivaizdų efektą. 2009 m. renginį šiame Airijos mieste aplankė  650 tūkst. svečių, 2012-aisiais – daugiau nei 900 tūkst. , iš jų – 40 tūkst. užsienio turistų. Apskaičiuota, jog vienas užsienietis mieste viešbučiams, maistui, transportui bei pramogoms išleido vidutiniškai 950 eurų, t.y. apie 40 mln. eurų. Klaipėdos galimybes vertinę specialistai prognozuoja, jog 2015-aisiais Lietuvos uostamiestyje realu sulaukti 30 tūkst. svečių iš užsienio. Vien iš jų tikėtinos pajamos regiono verslo subjektams gali siekti 150 mln. Lt.

„Volvo Ocean Race“ organizatoriai sutartis su konkursą priimti šį renginį laimėjusiais miestais planuoja pasirašyti dar šių metų gruodžio mėnesį. Svarbiausiais uostų pasirinkimo kriterijais nurodomi: uosto mokesčio dydis, komandos dalyvavimas lenktynėse, aiškiai išreikštas noras ir garantijos prisidėti prie renginio finansavimo, regiono patrauklumas regatos ir komandų rėmėjams bei  turistams, infrastruktūros ir renginio kokybė.


Šiame straipsnyje: Volvo Ocean Racesregata

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Nacionalinis diktantas klaipėdiečių nesudomino?
    Nacionalinis diktantas klaipėdiečių nesudomino?

    Uostamiesčio gyventojai rinkosi rašyti Nacionalinio diktanto. Šiemet į Klaipėdos savivaldybę atskubėjo kur kas mažiau lietuvių kalbos žinias pasitikrinti nusprendusių klaipėdiečių nei pernai. Mažiau žmonių susirinko ir Klaipėdos a...

  • Malūno parko laukia atgimimas
    Malūno parko laukia atgimimas

    Miesto valdžia ne tik sugrąžino Trinyčių tvenkiniui istorinį pavadinimą – Malūno, bet ir planuoja šalia esančio parko atnaujinimą. Po kelerių metų vaizdas šioje teritorijoje turėtų pasikeisti iš esmės. ...

    2
  • Sniegas vėl kelia problemų vairuotojams
    Sniegas vėl kelia problemų vairuotojams

    Sugrįžusi žiema vėl sukėlė stresą vairuotojams. Keliose vietose aplink Klaipėdą automobiliai nuslydo nuo kelio, daugybė kitų žmonių vėlavo į darbą, tačiau stengėsi važiuoti itin lėtai ir atsargiai. ...

  • KRATC su mokslininkais ieškos sudegintų atliekų panaudojimo galimybių
    KRATC su mokslininkais ieškos sudegintų atliekų panaudojimo galimybių

    Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centras (KRATC) ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuria įsipareigoja ieškoti sprendimų, kaip racionaliai panaudoti sudegintų komunalinių atliekų &sca...

  • Vilnius ir Palanga turės oro tiltą su Rusijos kultūros sostine
    Vilnius ir Palanga turės oro tiltą su Rusijos kultūros sostine

    Rusijos kultūros sostine tituluojamas Sankt Peterburgas jau nuo pavasario pabaigos iš Lietuvos vėl bus pasiekiamas oru. ...

    1
  • Policijos pareigūnai – be privilegijų
    Policijos pareigūnai – be privilegijų

    Policijos rėmėjų statuso galinčios tikėtis maitinimo įmonės netrykšta noru siūlyti pigesnės kavos ar užkandžių išalkusiems patruliams. ...

  • Dėl bortelio – gyventojų pyktis
    Dėl bortelio – gyventojų pyktis

    Senamiesčio gyventojus stebina kelias savaites ant šono gulintis gatvės bortelis. Esą į raginimus pastarąjį sutvarkyti miesto tvarkytojai nekreipia dėmesio. ...

    7
  • Uostamiesčio politikų postuose – permainos
    Uostamiesčio politikų postuose – permainos

    Keletas miesto tarybos narių pradės dirbti naujuose postuose. Permainų esama vienoje opozicinių frakcijų, miesto tarybos kolegijos ir Etikos komisijos sudėtyse. Pastarojoje posto netekęs Viačeslavas Titovas nestokojo kritikos komisijos darbui. ...

    2
  • Uostamiestyje – dar viena išskirtinė „Vyšnia“
    Uostamiestyje – dar viena išskirtinė „Vyšnia“

    Uostamiesčio kavinių rinką sudrebinusi "Vyšnia" nestokoja populiarumo ir plečiasi. Šiandien duris atveria erdvi ir jauki "Vyšnia 2", kuri savaitgaliais transformuosis į naktinį klubą. Čia, kaip ir įprasta "...

    16
  • Klaipėdos kasdienybė: centre – benamių irštva
    Klaipėdos kasdienybė: centre – benamių irštva

    Pavasarėjant priešais daugiabučių namų langus tarsi grybai po lietaus ima dygti benamių guoliai. Šiuo metu Puodžių gatvės sandėliuose įsikūrę asocialūs asmenys siutina ramybės trokštančius gyventojus. ...

    6
Daugiau straipsnių