Keičiama Klaipėdos keleivių terminalo išvaizda

Architektūriniuose konkursuose geriausių įvertinimų sulaukę darbai, deja, netampa miesto aplinkos puošmenomis ir profesionalumo etalonais.

Architektų idėjas ir užmojus neatpažįstamai koreguoja užsakovų poreikiai ir finansiniai ištekliai. Tai konstatuota Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų posėdyje, svarstant būsimojo Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos techninį projektą (Baltijos pr. 40, 40A).

Pasigedo dėmesio žmonėms

Ekspertų tarybai pateiktas 2012-aisiais planuojamo pastatyti naujo Keleivių ir krovinių terminalo techninis projektas numato beveik 20 ha uosto rezervinės teritorijos pritaikymą keleivių ir krovinių pervežimui. Tam bus sukurta visa reikalinga infrastruktūra: statomi naujas sandėlis bei keleivių aptarnavimo-administracinis pastatas, įvažiavimo postai, krovinių aikštelės, sureguliuoti transporto srautai.

Daugiausia diskusijų kilo dėl Keleivių ir krovinių terminalo prieigų transporto srautų sutvarkymo, jų schemos terminalo teritorijos viduje bei planuojamo sandėlio generaliniams kroviniams statybos. Dauguma ekspertų abejojo, ar teisingas sprendimas, jog sunkiasvoriai vilkikai, keliaujantieji savo automobiliais ar svečius pasitinkantieji į terminalą važiuos tuo pačiu keliu - nuo Minijos gatvės pratęstu Baltijos prospektu. Posėdyje dalyvavęs Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas tame problemos neįžvelgė. Jo teigimu, Šengeno procedūros yra gana paprastos ir sunkiasvorio transporto spūsčių neturėtų būti. Be to, transporto specialistų atlikta studija parodė, jog pradėjęs veikti terminalas automobilių srautus šioje vietoje padidins vos keliais procentais, tad dėl to nepatogumų esą nepajus nei miestiečiai, nei krovinių vežėjai ar turistai. Tik tokiu atveju, jei srautai smarkiai srautai didėtų, būtų rekonstruojama sankryža su Minijos gatve, nutiesiant požeminius įvažiavimus į teritoriją. Ekspertų siūlymus svarstyti galimybes lengvuosius keleivių automobilius į terminalą nukreipti iš Varnėnų gatvės, B. Petrauskas atmetė. Esą ir dabar vasarą čia susidaro važiuojančiųjų į Kuršių neriją spūstys, tad papildomi srautai situaciją tik dar pablogintų.

Sandėlio, kurį planuojama statyti terminalo teritorijoje, projektas sulaukė ypač daug architektų-ekspertų kritikos. Ilgas skardinis statinys, „išsitiesiantis“ greta esamos geležinkelio linijos, bjauros Klaipėdos panoramą iš marių pusės ir bus prasta miesto vizitinė kortelė, pagal kurią atvykusieji susidarys įspūdį apie uostamiestį. Projekto užsakovai sandėlio išvaizdą žadėjo koreguoti.

Esminiu projekto trūkumu Ekspertų taryba pavadino akivaizdų verslininkų norą šią teritoriją orientuoti į krovinių, o ne keleivių pervežimą, pastarieji ir toliau turės tenkintis minimaliais patogumais, sukinėtis tarp sunkiasvorio transporto. Terminalo statytojų teigimu, ekonominė realybė yra tokia, kad keltais į Klaipėdą ir iš jos per metus keliauja tik apie 200 tūkst. keleivių, palyginti per tą patį laikotarpį Taline - 6 mln.

“Kai pas mus apžiūrėt mūsų katedrų ir nuostabios architektūros ims važiuot milijonai, terminalas bus rekonstruojamas”,- ironizavo jo direktorius B.Petrauskas.

Tada, pasak jo, bus galima pastatyti ir stiklines galerijas, ir modernius eskalatorius, kad keliautojai tiesiai iš laivų pasiektų Keleivių aptarnavimo kompleksą, dabar juos per terminalo teritoriją numatoma gabenti autobusais.

Kaip žlunga naujos idėjos

Skaudžiausia diskusijų tema tapo naujojo terminalo Keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato projektas. Dėl jo kokybės ekspertai esminių priekaištų autoriams neturėjo, tačiau 2007-aisiais surengtą Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo architektūrinių sprendimų  konkursą laimėjo bendrovė “Uostamiesčio projektas” parengtas projektas - modernus kubo formos pastatas. Ketvirtadienį Ekspertų tarybai pateiktas numatomo įgyvendinti keleivių aptarnavimo pastato projektas, kurį rengė tos  pačios bendrovės kūrybinė komanda, niekuo nepriminė palankiausių profesionalų vertinimų pelniusio darbo.

Anot projekto autoriaus architekto A.Stripinio, pirminė idėja pakito dėl užsakovų poreikių bei specialiųjų tarnybų reikalavimų tokio pobūdžio objektams. Tad vientisas kubo formos statinys, kuriame dominavo stiklas bei originalios metalo konstrukcijos, transformavosi į dviejų tūrių (3 ir 8 aukštų) administracinį kompleksą. Jį Ekspertų tarybos narys Romas Gailius pavadino projektu „be ambicijų“, „vienu iš daugelio pastatų, kokių jau yra Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje“. Anot LAS Klaipėdos apskrities organizacijos pirmininkės Ramunės Staševičiūtės galima tik apgailestauti, kad kol kas Klaipėdoje be pakeitimų nebuvo įgyvendintas nė vienas architektūriniame konkurse laimėjęs projektas.

„Kažkada architektūros srityje Lietuva pirmavo tarp trijų Baltijos valstybių, dabar esame paskutiniai ir ne be užsakovų pagalbos... Galėjom Klaipėdoje turėti gražų, naują architektūrinį kūrinį, o dabar jo nebus. Gera idėja buvo užgesinta, turėsime tradicinį sprendimą“,- sakė R.Staševičiūtė.

Architekto Gintaro Čičiurkos teigimu, net sunku būtų įsivaizduoti, koks skandalas kiltų, jeigu kur nors Europoje būtų atsisakyta įgyvendinti konkursą laimėjusios Zaros Hadid projektą, bet Lietuvoje ši praktika kol kas negalioja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Premjeras: Palangos policijos pastato sklypo pardavimą turi įvertinti prokurorai
    Premjeras: Palangos policijos pastato sklypo pardavimą turi įvertinti prokurorai

    Premjeras Saulius Skvernelis prašo finansų ministro Viliaus Šapokos kreiptis į prokurorus, kad šie įvertintų bei panaikintų buvusio policijos komisariato bei žemės sklypo Palangoje pardavimo sandorį. ...

    3
  • Spūstims mieste artinasi galas?
    Spūstims mieste artinasi galas?

    Ambicingas planas Minijos gatvėje įdiegti išmaniąją transporto srautus atpažįstančią įrangą, panašu, taps realybe. Darbus, kurie sutrumpintų laukimą prie šviesoforų, planuojama pradėti dar šiemet ir užbaigti iki kit...

    6
  • Aikštelėse pavojų kelia „drageriai“
    Aikštelėse pavojų kelia „drageriai“

    Gausiai iškritus sniegui ir pašalus, ekstremalių pojūčių ištroškę vairuotojai ieško vietų, kur galėtų "padraskyti" savo automobilius – "piešti" vadinamąsias saules, atlikti staigius m...

    18
  • „Kur pinigai, ten ir pavojai“
    „Kur pinigai, ten ir pavojai“

    Michailo Denisenkos pilna visur – jis kuria tekstus, koncertuoja, užsiima ekologine veikla, be viso to, dar budina uostamiesčio jaunimą iš letargo miego. Tačiau ne ką mažiau žavi ir kita jo pusė – įgimtas patriotizmas ir meilė savo...

    8
  • L. Karbauskienė: su vyru per rinkimus balsuojame skirtingai
    L. Karbauskienė: su vyru per rinkimus balsuojame skirtingai

    Lapių bendruomenės centro pirmininkei Laimai Karbauskienei likimas lėmė pastaruoju metu itin populiarią pavardę. Ir nors su "valstiečių" lyderiu Ramūnu Karbauskiu ponią Laimą išties sieja ne atsitiktinis sutapimas, o giminystės sai...

  • Skubėkime pasidžiaugti žiema
    Skubėkime pasidžiaugti žiema

    Šį savaitgalį patartina išsiruošti į gamtą ir pasimėgauti žiemos malonumais, mat nuo kitos savaitės vidurio į pajūrį sugrįš lietūs ir žvarba. Gali būti, kad tai bus paskutinė proga šį mėnesį pasigrožėti &s...

    1
  • Tarpukario Lietuvoje girtuoklius gydė maldos
    Tarpukario Lietuvoje girtuoklius gydė maldos

    Sveikatos ministro Aurelijaus Verygos radikalizmas alkoholio vartojimo ir jo reklamos klausimais šiandien veikiausiai nustebintų net patį Motiejų Valančių, kuris savo laikais girtuoklius skatino "gydyti" blaivybės apžadais, bet nereikal...

    10
  • Linksmų perėjų idėjos nepametė
    Linksmų perėjų idėjos nepametė

    Sumanymas pagražinti pėsčiųjų perėjas piešiniais taip ir liko klaidžioti savivaldybės koridoriuose. Tikimasi, kad nuspalvinti gatves pavyks šiemet, minint Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį. ...

    4
  • Griaus sandėlius piliavietėje
    Griaus sandėlius piliavietėje

    Į Kruizinių laivų terminalą vedančios Priešpilio gatvės rekonstrukcija startuos jau šį pavasarį. Atnaujinant gatvę reikės pašalinti keturis sandėlius. Leidimo šiems darbams bus prašoma miesto tarybos. ...

    8
  • Įspėjama apie pavojus ant ledo
    Įspėjama apie pavojus ant ledo

    Pro miesto centrą tekančios Dangės ledas vilioja vaikus. Prižiūrėtojai prie upės pakabino ženklus, įspėjančius, kad lipti ant ledo yra nesaugu. Viliamasi, kad tai padės atkreipti dėmesį į tykančius pavojus. ...

Daugiau straipsnių