KAM: rudenį uoste padaugės Vokietijos tranzito krovinių į Afganistaną

Krašto apsaugos ministerija (KAM) teigia, kad rudenį išaugs per Klaipėdos uostą vežamų tranzitinių Vokietijos krovinių į Afganistaną apimtys.

"Vokietija yra priėmusi aiškų sprendimą ir planuoja artimiausius vežimus organizuoti rudenį. Bandomųjų vežimų metu buvo išbandytos galimybės, o dabar jie tikisi didinti apimtis ir dažnesnių pervežimų", - sakė KAM Tarptautinių ryšių ir operacijų departamento atstovas Jurgis Stanaitis.

Pozityviu signalu jis pavadino tai, kad Vokietija paprašė išduoti ilgalaikį leidimą nekarinio NATO tranzito kroviniams per Lietuvą gabenti.

"Leidimas buvo suteiktas visiems metams. Reiškia, kad tai nebus pavieniai, atsitiktiniai ar epizodiniai pervežimai ir kad Vokietijos pusėje yra dėliojamas grafikas, vežimų tinklelis, kuris aprėps visus metus. Tikimasi, kad šiais ir kitais metais tai vyks toliau ir intensyviau", - aiškino J.Stanaitis.

Pastaraisiais mėnesiais Vokietija per Klaipėdos uostą vykdė bandomuosius krovinių gabenimus.

"Jie absoliučiai pozityviai viską daro, turi atstovybę Klaipėdoje, per ją dirba pasinaudodami kitais kontaktais Rytuose. Jie jaučiasi pramynę šitą kelią ir tų pastangų taip nepaliks. Pirminė investicija iš vokiečių pusės tiek organizuojant, tiek dėliojant logistinę grandinę jau yra padaryta", - aiškino KAM atstovas.

Be vokiečių birželį bandomąją nekarinio tranzito krovinių partiją į Afganistaną per Lietuvą siuntė ir britai, tačiau kol kas neaišku, ar tai taps ilgalaikiu krovinių srautu per Klaipėdą.

"Turime žinių, kad jų kroviniai sėkmingai pasiekė tikslą. Tai yra tiesiog faktinis konstatavimas, kad tai praėjo sėkmingai. Kol kas neturime signalų, kokie būtų iš jų pusės komentarai, kokias rekomendacijas jie sau pasirengė, kokias išvadas padarė. Matyt, tai yra susiję su vasaros sezonu. Tikimės rugsėjį gauti tą informaciją, bendradarbiaujame su mūsų kariniais atstovais Didžiojoje Britanijoje", - sakė J.Stanaitis.

Nekarinio NATO tranzito kroviniai iš Klaipėdos geležinkeliais gabenami per Lietuvą, vėliau ties Obeliais įvažiuoja į Latviją, tuomet kerta Rusiją, Kazachstaną ir Uzbekistaną.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, Lietuva prieš kelerius metus pražiopsojo galimybę gauti NATO tranzitą ir jis - 11 tūkst. konteinerių per metus - atiteko Latvijai.


Šiame straipsnyje: NATO kroviniai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių