Jūrų uosto įstatymo pataisa stringa Seime

Į Seimo rudens sesijos darbotvarkę  įtrauktas ir Klaipėdoje itin laukiamas Jūrų uosto įstatymo 33 str. papildymo svarstymas stringa parlamente, nors šią įstatymo pataisą planuota patvirtinti dar rugsėjį.

Po įstatymo projekto svarstymo Seimo Biudžeto ir finansų komitete bei Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisijoje dokumentas grąžintas jo rengėjams.

Uosto įstatymo 33 str. pataisa siekiama sureguliuoti Klaipėdos miesto ir neatsiejamos jo dalies – uosto – santykius. Projekte, kurį parengė LR Susisiekimo ministerija, numatoma, jog  Uosto direkcijos paskirstytinojo pelno dalis turėtų būti skiriama Klaipėdos miesto savivaldybės įgyvendinamiems, su uosto veikla susijusiems viešosios paskirties infrastruktūros plėtros projektams finansuoti.

Į Seimo komitetus atkeliavusį dokumento projektą analizavę Juridinio departamento specialistai nustatė, jog jis prieštarauja Valstybės biudžeto sandaros įstatymui, dėl to šis projektas turi būti tobulinamas.

Po projekto svarstymo Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisijoje neaišku, kuriam laikui nusitęs šio teisės akto priėmimo procedūra, ar jis dar gali būti patvirtintas paskutinėje kadenciją baigiančio parlamento sesijoje.

Šios pataisos nuosekliai siekianti Klaipėdos miesto savivaldybė ir jos vadovai įsitikinę, jog būtent įstatymas turi aiškiai apibrėžti miesto ir uosto santykius, įteisinti uostininkų pareigą finansiškai prisidėti prie abiems pusėms svarbių projektų įgyvendinimo. Dėl to neretai kyla įtampų ir diskusijų tarp sparčiai krovą didinančio uosto ir dėl to nepatogumų patiriančio miesto.

Viena priežasčių, paskatinusių Vyriausybę kuo skubiau teikti Jūrų uosto įstatymo pataisą  Seimui, Klaipėdoje numatomas statyti Suskystintų gamtinių dujų importo terminalas.

Pirminėse diskusijose dėl šio projekto įgyvendinimo uostamiestyje Klaipėdos vadovams pavyko įtikinti Vyriausybės institucijų atstovus, jog įstatymu įteisinus miesto ir uosto partnerystę, numačius lėšas miesto infrastruktūros projektams įgyvendinti, būtų galima tikėtis ne tik abipusės ekonominės naudos, bet ir palankesnio bendruomenės požiūrio į ambicingus uostininkų plėtros planus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

P.Morkūnas

P.Morkūnas portretas
O kodėl tada nepriimti įstatymų dėl visų lietuvos įmonių(Uostas- tik viena iš jų)...sureguliuojant su savivaldybėmis santykius...Kodėl niekam to nereikia, o Klaipėda kas per išskirtinė savivaldybė? Ar kad Gentvilas baigs darbą spalio 14?
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių