Jūrininkai: gaisras kelte „Lisco Gloria“ kilo užsidegus vilkikui

Ketvirtadienį apklausti kelto "Lisco Gloria" jūrininkai patvirtino savo akimis matę, kad gaisras kilo, kai krovinių denyje staiga užsiliepsnojo vilkikas.

"Apklausus kelto "Lisco Gloria" įgulos narius gaisro aplinkybės daugmaž išryškėjo. Jūrininkai teigė, kad užsidegus vilkikui kelte automatiškai įsijungė gaisrų gesinimo įrangos sistema. Jų parodymus dar turėsime lyginti su kelte rasta juodąja dėže - visus duomenis fiksuojančia aparatūra", - ketvirtadienį sakė nelaimės aplinkybes tiriančios Lietuvos saugios laivybos administracijos vadovas Evaldas Zacharevičius.

Gaisrą kelte lietuviai tirs kartu su Vokietijos ir Danijos institucijomis. To pageidavo ir objektyviu tyrimu suinteresuoti kelto "Lisco Gloria" šeimininkai danai, rašo „Lietuvos rytas“.

"Jau sudaryta trišalė komisija turės nustatyti ne tik šios avarijos aplinkybes, priežastis, padarinius, bet ir pateiks išvadas bei siūlymus dėl priemonių, kad tokios nelaimės krovinių ir keleivių keltuose daugiau nepasikartotų", - pasakė E.Zacharevičius.

Pagal Europos Sąjungos direktyvas keleivius į Vokietiją ir Švediją plukdantiems "DFDS Sea-way" keltams keliami itin dideli technikos ir saugos reikalavimai.

"Prieš porą mėnesių tikrindami "Lisco Gloria" techninę būklę savininkams pareiškėme keletą pastabų. Tačiau didelių pažeidimų, galėjusių sukelti gaisrą, neaptikome", - kalbėjo E.Zacharevičius.

Kol kas neaišku, kokias prekes gabeno kelto denyje užsiliepsnojęs vilkikas. Anot E.Zacharevičiaus, kai kuriems "DFDS Seaways" keltams leidžiama per Baltiją plukdyti vilkikus su pavojingais kroviniais - tai esą normali laivybos praktika.

Atmetama versija, kad gaisrą kelte "Lisco Gloria" galėjo sukelti koks nors vairuotojas, nakvojęs ne kajutėje, o savo vilkiko salone.

"Keleiviai miega kajutėse arba pigesniame sėdimųjų vietų salone. Krovinių deniai keltuose atskirti nuo kitų patalpų", - sakė E.Zacharevičius.

Apdegęs keltas su korpuse išdegusia didžiule skyle ketvirtadienį dar plūduriavo jūroje netoli Danijos Langelando salos.

Jį apžiūrėję ekspertai nustatė, kad liepsnos visiškai suniokojo viršutinį denį su kroviniais. Apatinės patalpos, kuriose yra variklių skyrius, atrodo, nukentėjo mažiau.

"Lisco Gloria" greičiausiai bus plukdomas į Danijos Odensės uostą. Čia yra laivų statykla, kurioje keltą galima iškelti ir kruopščiai apžiūrėti", - kalbėjo "DFDS Seaways" atstovas Vaidotas Klumbys.


Šiame straipsnyje: Lisco Gloria

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Treniruojamas kūnas vasaros atostogų nepripažįsta
    Treniruojamas kūnas vasaros atostogų nepripažįsta

    Visus metus intensyviai sportuojantys žmonės vasarą linkę padaryti ilgesnę pertrauką ir pailsėti nuo įprasto režimo. Dauguma lankančiųjų grupines ir individualias treniruotes mano, jog šilčiausiu metų laiku jas atstoja darbas sode ar aktyv...

  • Klaipėdos autobusų vairuotojams – mokymai
    Klaipėdos autobusų vairuotojams – mokymai

    Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras kartu su „Klaipėdos keleiviniu transportu“ organizavo teorinius ir praktinius mokymus autobusų vairuotojams temomis ,,Streso ir konfliktų valdymas“, „Specialiųjų keleivių grupių (mam...

    1
  • Miesto centre duris atvers naujas tualetas
    Miesto centre duris atvers naujas tualetas

    Šią savaitę Klaipėdoje turėtų pradėti veikti naujas, išskirtinės išvaizdos viešasis tualetas. Numatoma, kad šiemet miesto centre atsiras ir antras toks objektas. ...

    11
  • Hidrauliniai bandymai – ir pietinėje miesto dalyje
    Hidrauliniai bandymai – ir pietinėje miesto dalyje

    Klaipėdos pietinėje pusėje – nuo Kauno gatvės iki Jūrininkų prospekto – įsikūrusiems centralizuoto šildymo vartotojams kelias dienas teks verstis be karšto vandens. Birželio 5–9 d. numatomi šilumos tinklų hidrau...

  • Vasarą važiuokime saugiai
    Vasarą važiuokime saugiai

    Jau daugybę metų šalyje viena opiausių problemų – didelis avaringumas. Eismo įvykių metu žūva, sužalojami žmonės bei suniokojamos transporto priemonės. Visiško eismo dalyvių atsakingumo kelyje vis dar nėra pasiekta. Tačiau ga...

  • Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų
    Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų

    Šiuo metu Vyriausybėje derinamos Vidaus vandens transporto kodekso pataisos, kurios Lietuvoje iš esmės pakeis požiūrį į vėju varomus laivus. ...

    2
  • Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške
    Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške

    Jūrų kapitonas Juozas Liepuonius kolegoms iš Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos jau perdavinėja linkėjimus iš karštų taškų Viduržemio jūroje ir Afrikos pakrantėje. ...

  • Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo
    Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo

    Kylančios kuro kainos pradėjo koreguoti ir Baltijos jūros keltų kompanijų pajamų ir pelno rodiklius. ...

    3
  • Upė parodė savo jėgą
    Upė parodė savo jėgą

    Savaitgalį įsmukusi Danės krantinė atvėrė nepamatuotas žmogaus ambicijas. Sovietmečiu upę iš abiejų krantų susiaurinus 4–6 metrus, nepaskaičiuota, kad ilgainiui jos srovė silpniausioje vietoje vis tiek pralauš krantinę. Taip i...

    10
  • V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai
    V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

    11
Daugiau straipsnių