Istorinis tiltas – niekam nebereikalingas

Klaipėdoje pastačius naują pėsčiųjų tiltą per geležinkelį, senasis – nors ir pripažintas istorine vertybe – 4 metus rūdija po atviru dangumi. Tiltą vis žadėjusi pasiimti Šilutės valdžia dabar nusprendė, kad jo nebereikia. Artėjant Klaipėdos geležinkelio stoties rekonstrukcijai, geležinkelininkams toliau saugoti tiltą tampa sudėtinga, praneša LRT televizijos naujienų tarnyba.

Šiam pėsčiųjų tiltui per geležinkelį – apie 100 metų. Vokiečiai jį pastatė Šilutės geležinkelio stotyje XIX–XX amžių sandūroje. Prieš Antrąjį pasaulinį karą jis buvo pervežtas į Klaipėdą. Kultūros vertybe paskelbtas tik 2008-aisiais, jau pradėjus naujo pėsčiųjų tilto statybų parengiamuosius darbus. Dėl to tilto savininkas – „Lietuvos geležinkeliai“ – jo nebegalėjo supjaustyti į metalo laužą kaip buvo planavę.

Saugomoje aikštelėje, tačiau po atviru dangumi tiltas rūdija jau beveik 4 metus. Visą tą laiką susigrąžinti jį žadėjo Šilutės valdžia. Geležinkelininkai jau buvo sutikę vertybę ten nuvežti už savo pinigus, tačiau pamario politikai prieš keletą dienų nutarė, kad jiems tilto nebereikia – esą tai būtų per sunki našta ir taip skylėtam savivaldybės biudžetui.

„Manytume, nuo 2 mln. ir daugiau – būtų tokia sąmatą. Yra projektavimo darbai, atstatymo darbai, pastatymo darbai. Manom, kad šiuo metu tiltui tikrai nėra didelio poreikio Šilutėje ir tai nebūtų funkcionalu“, – sakė Šilutės rajono merė Daiva Žebelienė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas sako, kad tiltas, jau prieš jį išardant, buvo pripažintas avariniu, neatitinka šiuolaikinių saugumo reikalavimų, sunkiai pritaikomas neįgaliesiems, todėl naudoti jo pagal paskirtį neketinama. O taip saugoti toliau tampa sudėtinga.

„Saugojimas mums papildomų lėšų kaip nekainavo, nes teritorija yra saugoma. Tiek, kad nepatogu. Nepatogumų kyla, nes yra numatoma Klaipėdos stoties rekonstrukcija ir tai užima plotą – o mums reikės medžiagas sandėliuoti“, – teigia Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros direktorius Julius Mikšys.

Rekonstrukciją pradėti numatoma 2014-aisiais. Uostamiesčio paveldosaugininkai sako ieškosią kam įsiūlyti 100-metį tiltą. Tačiau primena, kad pagal įstatymus prievolė rūpintis kultūros vertybe gula ant savininkų pečių.


Šiame straipsnyje: tiltaspėstiejigeležinkelis

NAUJAUSI KOMENTARAI

emigrant

emigrant portretas
Stovejo tas tiltas per gelezinkeli 100 metu ir dar tiek pat butu stovejes.. Bet dabar pastate nauja, gera... Pasildomais laiptais... Tik uz tuos pinigus galejo viaduka pastayti.. Deje isejo tik tiltelis :)))
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų
    Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų

    Šiuo metu Vyriausybėje derinamos Vidaus vandens transporto kodekso pataisos, kurios Lietuvoje iš esmės pakeis požiūrį į vėju varomus laivus. ...

    2
  • Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške
    Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške

    Jūrų kapitonas Juozas Liepuonius kolegoms iš Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos jau perdavinėja linkėjimus iš karštų taškų Viduržemio jūroje ir Afrikos pakrantėje. ...

  • Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo
    Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo

    Kylančios kuro kainos pradėjo koreguoti ir Baltijos jūros keltų kompanijų pajamų ir pelno rodiklius. ...

    2
  • V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai
    V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

    7
  • Naftininkų ginče – laikina atomazga
    Naftininkų ginče – laikina atomazga

    Pati šiauriausia uosto dalis yra tarsi karštas taškas, nes tarp bendrovių „Klaipėdos nafta“ ir Krovinių terminalas daugelį metų rusena ginčai. Į juos įtrauktas net dabartinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. ...

  • Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia
    Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia

    Krovos verslo sąlygų gerinimas Malkų įlankoje apims ir Klaipėdos konteinerių terminalo pirso pertvarkymą. ...

  • Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija
    Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija

    Elektromobilius Klaipėdoje bus galima įkrauti nemokamai. Tokiam siūlymui pritarę uostamiesčio politikai nuogąstavo, kad, norint pasinaudoti miestui priklausančiomis stotelėmis, reikės turėti savivaldybės išduotą kortelę. Tai esą bus nepato...

    3
  • Amatininkus atleido nuo rinkliavos
    Amatininkus atleido nuo rinkliavos

    Kruizinius laivus pasitiksiantiems bei Joninių ir tarptautinio nematerialaus kultūros paveldo festivalio "Lauksnos" mugėse prekiausiantiems amatininkams neteks mokėti vietinės rinkliavos. Viliamasi, kad tai padės į miestą pakviesti geriausius...

  • Pakeliui į pajūrį prireiks kantrybės
    Pakeliui į pajūrį prireiks kantrybės

    P.Lideikio gatvės gale, ties posūkiu į Pamario gatvę dirbantys kelininkai, vietos gyventojų manymu, pluša per lėtai. Transporto žiedą rengianti bendrovė ir jos darbą kontroliuojantys valdininkai įsitikinę – čia viskas gerai. ...

    4
  • Dėl laiptinės – į teismą
    Dėl laiptinės – į teismą

    I.Kanto gatvės name verda tylios kaimynų kovos. Nepatenkinti naujakurių sprendimu uždaryti nuo seno buvusį išėjimą į centrinę gatvę, gyventojai padavė kaimynus į teismą. Tačiau buto savininkai stebisi kaimynų įgeidžiu vaikščioti...

    28
Daugiau straipsnių