Estai perėmė „Baltijos“ laivų statyklą

Vakarų laivų gamyklą valdanti Estijos „BLRT grupp“ perėmė Klaipėdoje esančios „Baltijos“ laivų statyklos ir bendrovės „Baltic Engineering centre“ akcijas.

Visos šių dviejų bendrovių perėmimo procedūros buvo užbaigtos liepos 22 dieną, po to, kai Lietuvos konkurencijos tarnyba leido vykdyti akcijų perėmimo sandėrį.

„BLRT grupp“ iš Danijos Odensės laivų statyklos perėmė 99,18 proc. „Baltijos“ laivų statyklos ir 100 proc. bendrovės „Baltic Engineering centre“ akcijų. Sprendimą parduoti minėtų bendrovių akcijas danai priėmė pernai. Lėmė tai, kad dėl krizės sumažėjo laivų statybos apimtys ir jie nebeišsilaikė rinkoje.

Už kiek įsigytos akcijos neatskleidžiama, nes toks yra pirkėjo ir pardavėjo susitarimas.

Šiuo metu „Baltijos“ laivų statykloje dirba apie 1000, laivų projektavimą vykdančiame „Baltic Engineering centre“ – 50 darbuotojų. „Baltijos“ laivų statyklos apyvarta pernai siekė 143,2 mln. litų. Šiuo metu ji stato žvejybinį laivą, taip pat laivų korpusus. Iš Danijos Odensės laivų statyklos prisiimti įsipareigojimai bus baigti 2011 metų viduryje.

Liepos 28 dieną „Baltijos“ laivų statykloje lankėsi „BLRT Grupp“ valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas. Jis susitiko su įsigytos bendrovės vadovybe, padalinių, projektų vadovais.

„Baltijos“ laivų statyklos akcijų įsigijimas tapo mūsų grupės strategine užduotimi. Kai prieš devyneris metus nusipirkome „Vakarų laivų remonto“ (dabar „Vakarų laivų gamykla“)  akcijas, viena iš veiklos krypčių buvo laivų statyba. Padaryti nikalūs projektai. Tai ir „Windlif“, kuris sėkmingai dirba Šiaurės jūroje, ir pirmasis žaliasis keltas Alandų saloms pagal Suomijos valstybės užsakymą, ir keltai Estijos Saremos salose žmones ir mašinas keliančiai kompanijai.  Norint tapti tikru laivų statybos žaidėju reikalingos kitos techninės galimybės. Tokios galimybės yra Baltijos laivų statykloje“, - teigė F.Bermanas.

Anot jo, „Baltijos“ laivų statykloje išliks laivų statybos kryptis. Iš Vakarų laivų gamyklos į šią bendrovę bus perkeltas laivų statybos padalinys su jau turimais užsakymais. „Baltijos“ laivų statyklos siekis bus pereiti nuo laivų korpusų prie „iki rakto“ užbaigtų laivų statybos. Tokie projektai yra brangesni. Jie reikalauja ir didesnio inžinerinio pasirengimo.

F.Bermanas minėjo, kad „Baltijos“ laivų statykloje nesirengia keisti vadovybės ar atleisti darbuotojų. Anot jo, kol kas anksti kalbėti ir apie galimas investicijas. „Baltijos“ laivų statyklą valdę danai pakankamai investavo į gamybos tobulinimą. Kasmet investicijos siekė 15-18 mln. litų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių