Dviratininkams – Klaipėdos valdininkų pažadai

Uostamiesčio valdžios atstovai galėjo patys įsitikinti, su kokiomis problemomis susiduria važinėjantys dviratininkai. Jie buvo pakviesti kartu pasivažinėti mieste įrengtais dviračių takais.

Į žygį su dviračiais Klaipėdos takais leidosi mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė, vyriausiasis miesto architektas Almantas Mureika, tarybos narys Naglis Puteikis ir kiti savivaldybės specialistai.

Kartu su Lietuvos dviratininkų bendrijos nariais valdininkai važiavo daug diskusijų keliančiais Manto ir Tiltų gatvėse įrengtais dviračių takais bei Pajūrio dviračių trasa. Pasiūlyta įveikti ir neseniai atidarytą pėsčiųjų tiltą per geležinkelį.

Portalas 1kl.lt ne kartą rašė apie problemas, su kuriomis susiduria dviratininkai važiuodami miesto gatvėmis. Yra nemažai vietų, kur ant šaligatvių įrengtuose takuose kelią pastoja medis ar kioskas.

Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Saulius Ružinskas tvirtino, jog daug problemų kyla dėl kelio ženklų. Miesto valdžia būtent dėl dviratininkų iš Tiltų gatvės išprašė lengvuosius automobilius, tačiau dviratininkai ja važiuoti vis tiek negali. Tą daryti draudžia ženklas vadinamoji plyta.

„Pagal kelių eismo taisykles šis ženklas leidžia važiuoti tik visuomeniniams transportui. Dviratininkas to daryti negali. Jei įvyktų nelaimė, jis liktų kaltas“, – komentavo S.Ružinskas.

Anot jo, problemų dviratininkams kyla ir važiuojant tiltu per geležinkelį. Iš pradžių buvo teigiama, kad statinys bus skirtas dviratininkams ir pėstiesiems. Tačiau, S.Ružinsko teigimu, pastačius tiltą dviratininkams čia vietos nebeliko.

„Kadangi yra įrengtos poilsio aikštelės neįgaliesiems, dviratininkai ir pėstieji sunkiai prasilenkia. Tiltas per siauras. Čia kyla ženklo problema. Jis žymi, kad tiltas skirtas tik pėstiesiems“, – teigė S.Ružinskas.

Bendrijos tarybos nario teigimu, miesto valdžia yra pamiršusi ir Pajūrio dviračių trasą. Danės gatve Pilies gatvės link dviratininkai priversti važiuoti prieš eismą arba šaligatviu.

„Trūksta ženklų, kad būtų įteisintas dviračių takas“, – tvirtino S.Ružinskas.

Vis tik kelionės dviračiais miesto gatvėmis organizatoriai džiaugiasi pasiektais rezultatais. Uostamiesčio valdžios atstovai pripažino, kad klaidų yra daug, jog infrastruktūra nėra visiškai tinkama dviratininkams. Jie pažadėjo ieškoti problemos sprendimo būdų.

Valdžios atstovai taip pat pažadėjo įtraukti Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovus į Saugaus eismo komisiją.

„To mes prašėme jau anksčiau. Gal dabar tai įvyks greičiau“, – vylėsi S.Ružinskas.

Dviračių takų apžiūros rezultatai:

Trūksta horizontalaus ir vertikalaus ženklinimo ir kitų dviračių eismo saugumo priemonių esamuose dviračių takuose ir jų sankirtose su gatvėmis (sankryžomis) ir įvažomis į kiemus.

Esami dviračių takai daugelyje vietų nutrūksta, jie nėra sujungti į bendrą sistemą, netinkamos nuovažos arba jų visai nėra.

Dviratininkams draudžiama įvažiuoti į Tiltų gatvę.

Dviratininkams draudžiama važiuoti naujuoju „invalidų“ tiltu per geležinkelį.

Nacionaline Pajūrio dviračių trasa Danės gatvėje nuo Tiltų g. iki Pilies tilto dviratininkai turi važiuoti prieš eismą arba šaligatviu.

Šviesoforų signalai ir saugumo salelės didesnėse sankryžose  nepritaikyti dviračių eismui.

Daugelyje vietų prie naujų objektų šalia gatvių įrengtos trumpos ir nesujungtos tarpusavyje dviračių takų atkarpos po 100 metrų ar trumpesnės, kuriomis dviratininkai negali naudotis.

Dažnai dviračių takai užstatomi automobiliais ir spaudos kioskais, nėra užtvarų motorinėms transporto priemonėms, o policija menkai kontroliuoja.

Dviračių takai valomi labai retai, dviratininkai kliūva ir už neprižiūrimų ir išsikerojusių krūmų arba per daug nusvirusių medžių šakų.

Vykdant naujas gatvių rekonstrukcijas nebuvo įrengti dviračių takai ar juostos.


Šiame straipsnyje: Dviračių takaidviratininkai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių