Dujų terminalo vieta Kiaulės nugara - neįteisinta kaip sala

Būsimoji suskystinto dujų terminalo (SGD) vieta Kiaulės nugara kaip sala nėra užregistruota dokumentuose.

Žurnalas "Veidas" rašo, kad formaliai Kiaulės Nugara yra ne sausuma, o akvatorija, be to, įstrižu brūkšniu planuose padalyta į dvi dalis: šiaurinis jos trečdalis priklauso jūrų uostui, o likę du trečdaliai - Vidaus vandens kelių direkcijai.

"Kol Kiaulės Nugaros sala bus neįteisinta kaip uosto teritorija, joje jokių darbų negalime pradėti", - sakė uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Anot žurnalo, nors Vyriausybė žada žaibišką 2014-aisiais turinčio pradėti veikti terminalo proveržį, per porą mėnesių taip ir nepasiūlė būdo, kaip ilgai nedelsiant paversti popierinį vandenį teisėtai uostui priklausančia sala.

Artimiausi SGD kaimynai uoste - Jūrų perkėlos terminalas ir "Klasco" operuojamos krantinės, todėl tikėtina, kad vėlesniuose projekto etapuose, Vyriausybei apsisprendus dėl statybos darbų finansavimo sistemos, "Achemos grupė", gyvybiškai suinteresuota konkurencingomis gamtinių dujų kainomis, sieks įtakos būsimojo terminalo veikloje.

Preliminari terminalo kaina - 200 mln. eurų, tačiau ji didėtų, jei vietoj belgų įmonės "Exmar" pasiūlyto laivo su SGD išdujinimo įranga naudojimo varianto būtų pasirinkta stacionarių talpyklų krante statyba.

Terminalo kainą gali padidinti ir aplinkosaugininkų reikalavimai, mat projekto dar laukia poveikio aplinkai vertinimo studijos etapas. Sprendžiant iš griežtų pirmųjų reakcijų, šis barjeras terminalo prie Kiaulės Nugaros salos projektuotojams bus nelengvas.

Pirma, tektų pasirūpinti šiuo metu saloje perinčių retų paukščių rūšimis: tam gali būti reikalaujama atokiau nuo uosto supilti naują salą. Kita vertus, gilinant laivybos kanalą tokį reikalavimą nebus sunku įgyvendinti: iš dugno iškastas gruntas būtų pilamas nurodytoje vietoje, o ne gabenamas į atviroje jūroje esantį dampingo rajoną.

Jei aplinkosaugininkams vis dėlto pavyktų įrodyti, kad tokio terminalo Kiaulės Nugaros saloje būti negali, kaip pirmąją alternatyvą darbo grupė nurodė SGD terminalo planavimą atviroje jūroje ties šiauriniu uosto vartų molu, kaip antrąją - vaiduoklio sugrįžimą į "Klaipėdos naftą".

Išorinio uosto atveju gerokai išaugtų terminalo kaina, be to, dujovežiai būtų neapsaugoti nuo bangavimo. Prie "Klaipėdos naftos" krantinių nepalankių krypčių vėjų įsiūbuotų bangų aukštis taipogi gali siekti 1-1,5 metro.

Abiem atvejais lauktų ilga kova su nepageidaujančiais kaimynystėje dar vieno terminalo Melnragės gyventojais ir galvosūkis, kaip rasti laisvą 50 m pločio teritorijos tunelį jungčiai iki magistralinio dujotiekio nutiesti.


Šiame straipsnyje: suskystintų dujų terminalas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kodėl Šilutė vadinama magnolijų miestu
    Kodėl Šilutė vadinama magnolijų miestu

    Šilutė – magnolijų sostinė. Taip šis pamario krašto miestas tituluojamas ne tik todėl, kad jame daugelyje vietų auga magnolijos, kiekvieną pavasarį miestą paskandinančios nuostabiuose žieduose. ...

    1
  • Policija Klaipėdoje pažymėjo 100 oranžinių dviračių
    Policija Klaipėdoje pažymėjo 100 oranžinių dviračių

    Šeštadienį Klaipėdos miesto bendruomenės pareigūnai specialia įranga pažymėjo apie šimtą naujų „CityBee“ oranžinių dviračių, taip apsaugant juos nuo ilgapirščių. ...

    1
  • Klaipėdos senamiestį užtvindė skautai
    Klaipėdos senamiestį užtvindė skautai

    Šeštadienį Klaipėdoje sušaukta šalies skautų pavasarinė sueiga. Čia susirinko beveik du tūkstančiai šios organizacijos narių, kurie po mišių ir iškilmingos rikiuotės leidosi tvarkyti Kuršių ner...

    1
  • Klaipėdoje prisišvartavo itin prabangus laivas
    Klaipėdoje prisišvartavo itin prabangus laivas

    Šeštadienio rytą Klaipėdos kruizinių laivų terminale prisišvartavo itin prabangus keleivinis laineris „National Geografic Orion“. Dviejų savaičių kelionė po Baltijos jūra šiuo laivu kainuoja mažiausiai 14 tūks...

    3
  • Upės dugne talkininkų laukia šampanas?
    Upės dugne talkininkų laukia šampanas?

    Prizas už pastangas valant Danę – pilnas šampano butelis iš upės dugno. Ir taip beveik – kasmet. Šiomis radybomis vis džiaugiasi uostamiesčio ugniagesiai, jau ketvirtus metus dalyvaujantys visuotinėje talkoje „Darom...

    1
  • Ar klaipėdiečiai išdrįs priimti dviračių iššūkį dar kartą?
    Ar klaipėdiečiai išdrįs priimti dviračių iššūkį dar kartą?

    Klaipėdai ir jos gyventojams jau ketvirtą kartą metamas iššūkis – miestiečiai kviečiami dalyvauti tarptautiniame projekte „Europos dviračių iššūkis 2017“. ...

  • Valdininkus įspraus į uniformas?
    Valdininkus įspraus į uniformas?

    Uostamiesčio savivaldybės darbuotojų, kurie aptarnauja interesantus, laukia pokyčiai. Įprastą aprangą valstybės tarnautojams gali tekti pakeisti uniforma, o stalus puošiančias šeimos nuotraukas paslėpti stalčiuose. ...

    3
  • Klaipėdiečiai pajamas ir turtą deklaruoja aktyviai
    Klaipėdiečiai pajamas ir turtą deklaruoja aktyviai

    Šiemet uostamiesčio gyventojai pajamas ir turtą deklaruoja aktyviau nei pernai. Šiuo metu stebima po Velykų prasidėjusi antroji gyventojų aktyvumo banga. Kai kuriems klaipėdiečiams jau grąžinamas ir gyventojų pajamų mokestis. ...

  • Į miškus – retų grybų
    Į miškus – retų grybų

    Užkietėję grybautojai jau patraukė į miškus ieškoti bobausių. Nors šie grybai yra nuodingi, tačiau gurmanai vis tiek juos renka ir, gerai išvirę, valgo. ...

  • Miestas neberems pagalbos linijos?
    Miestas neberems pagalbos linijos?

    Miestui aktualūs klausimai pasiekė sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos ausis. Su juo susitikęs tarybos narys Artūras Razbadauskas akcentavo kai kurias problemines ir miestui keliančias nerimą sritis bei sulaukė optimistiškų pažadų. ...

    4
Daugiau straipsnių