Dujų terminalo vieta Kiaulės nugara - neįteisinta kaip sala

Būsimoji suskystinto dujų terminalo (SGD) vieta Kiaulės nugara kaip sala nėra užregistruota dokumentuose.

Žurnalas "Veidas" rašo, kad formaliai Kiaulės Nugara yra ne sausuma, o akvatorija, be to, įstrižu brūkšniu planuose padalyta į dvi dalis: šiaurinis jos trečdalis priklauso jūrų uostui, o likę du trečdaliai - Vidaus vandens kelių direkcijai.

"Kol Kiaulės Nugaros sala bus neįteisinta kaip uosto teritorija, joje jokių darbų negalime pradėti", - sakė uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Anot žurnalo, nors Vyriausybė žada žaibišką 2014-aisiais turinčio pradėti veikti terminalo proveržį, per porą mėnesių taip ir nepasiūlė būdo, kaip ilgai nedelsiant paversti popierinį vandenį teisėtai uostui priklausančia sala.

Artimiausi SGD kaimynai uoste - Jūrų perkėlos terminalas ir "Klasco" operuojamos krantinės, todėl tikėtina, kad vėlesniuose projekto etapuose, Vyriausybei apsisprendus dėl statybos darbų finansavimo sistemos, "Achemos grupė", gyvybiškai suinteresuota konkurencingomis gamtinių dujų kainomis, sieks įtakos būsimojo terminalo veikloje.

Preliminari terminalo kaina - 200 mln. eurų, tačiau ji didėtų, jei vietoj belgų įmonės "Exmar" pasiūlyto laivo su SGD išdujinimo įranga naudojimo varianto būtų pasirinkta stacionarių talpyklų krante statyba.

Terminalo kainą gali padidinti ir aplinkosaugininkų reikalavimai, mat projekto dar laukia poveikio aplinkai vertinimo studijos etapas. Sprendžiant iš griežtų pirmųjų reakcijų, šis barjeras terminalo prie Kiaulės Nugaros salos projektuotojams bus nelengvas.

Pirma, tektų pasirūpinti šiuo metu saloje perinčių retų paukščių rūšimis: tam gali būti reikalaujama atokiau nuo uosto supilti naują salą. Kita vertus, gilinant laivybos kanalą tokį reikalavimą nebus sunku įgyvendinti: iš dugno iškastas gruntas būtų pilamas nurodytoje vietoje, o ne gabenamas į atviroje jūroje esantį dampingo rajoną.

Jei aplinkosaugininkams vis dėlto pavyktų įrodyti, kad tokio terminalo Kiaulės Nugaros saloje būti negali, kaip pirmąją alternatyvą darbo grupė nurodė SGD terminalo planavimą atviroje jūroje ties šiauriniu uosto vartų molu, kaip antrąją - vaiduoklio sugrįžimą į "Klaipėdos naftą".

Išorinio uosto atveju gerokai išaugtų terminalo kaina, be to, dujovežiai būtų neapsaugoti nuo bangavimo. Prie "Klaipėdos naftos" krantinių nepalankių krypčių vėjų įsiūbuotų bangų aukštis taipogi gali siekti 1-1,5 metro.

Abiem atvejais lauktų ilga kova su nepageidaujančiais kaimynystėje dar vieno terminalo Melnragės gyventojais ir galvosūkis, kaip rasti laisvą 50 m pločio teritorijos tunelį jungčiai iki magistralinio dujotiekio nutiesti.


Šiame straipsnyje: suskystintų dujų terminalas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Seniausiam Europoje kurėnui gali būti suteikta valstybės apsauga
    Seniausiam Europoje kurėnui gali būti suteikta valstybės apsauga

    Neringos savivaldybė šiemet planuoja paprašyti Kultūros paveldo departamento (KPD) įtraukti į Kultūros vertybių registrą seniausią Europoje kurėną „Kuršis“, šeštadienį rašo „Lietuvos žinio...

    5
  • Žuvininkystės tarnybai sunkiai sekasi rasti naujas patalpas Klaipėdoje
    Žuvininkystės tarnybai sunkiai sekasi rasti naujas patalpas Klaipėdoje

    Nuo kitų metų rengiantis į Klaipėdą perkelti pagrindinius Žuvininkystės tarnybos skyrius, pareigūnams sunkiai sekasi rasti tam reikalingas patalpas uostamiestyje, šeštadienį rašo „Lietuvos žinios“. ...

    3
  • Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė
    Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė

    Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė, ji gydoma ligoninėje, penktadienį pranešė LNK Žinios. ...

  • Dėl triukšmo – diskusijos
    Dėl triukšmo – diskusijos

    Uostamiesčio pramonininkams neaiškumų sukėlė rengiamos Triukšmo prevencijos viešose vietose taisyklės. Jos bus teikiamos tvirtinti miesto tarybai. ...

    1
  • Klaidos ir vėl rėžia akį
    Klaidos ir vėl rėžia akį

    Maisto prekių parduotuvei "Grūstė", kuri gamina ir parduoda sausainius "Mažoji gaspadinė", teks gilinti kalbos žinias. Kalbininkai šiuo metu aiškinasi, kodėl šios prekės pavadinimui nebuvo pasirinktas lietuvi&sc...

    36
  • Vilkikai įsikraustė į svetimą žemę
    Vilkikai įsikraustė į svetimą žemę

    Teritorija šalia Centrinio Klaipėdos terminalo virto sunkiasvorio transporto lūkuriavimo vieta. Vilkikų vairuotojai savavališkai okupavo privatų sklypą ir jame jaučiasi lyg šeimininkai. ...

    11
  • Ciklonas suks „garbės ratus“
    Ciklonas suks „garbės ratus“

    Sinoptikai gerų naujienų neturi. Savaitgalį Klaipėdą vėl užklups gausūs krituliai – lietus su šlapdriba, neišvengsime ir stiproko vėjo. Saulė pasirodys gal tik ateinantį trečiadienį. ...

  • Geležinio žmogaus fenomenas: skrydis iš 11-o aukšto
    Geležinio žmogaus fenomenas: skrydis iš 11-o aukšto

    Klaipėdietis Kirilas Trofimovas iškrito pro viešbučio langą iš vienuolikto aukšto. Nelaimė nutiko viename Kinijos mieste, kur vyras lankėsi darbo reikalais. Stebuklas yra tai, kad jis ne tik liko gyvas, bet neįtikėtinomis val...

    8
  • Dalį pontonų perduos irkluotojams
    Dalį pontonų perduos irkluotojams

    Dalis pontonų, prie kurių vasarą Dangėje švartavosi regatos "The Tall Ships Races" burlaiviai, bus perduoti naudotis Klaipėdos irklavimo centrui. Ką daryti su likusiais, bus svarstoma. ...

  • Poliklinika turėtų įsikurti naujame pastate
    Poliklinika turėtų įsikurti naujame pastate

    Naujas pastatas Klaipėdos Jūrininkų sveikatos priežiūros centrui turėtų iškilti sklypuose Birutės g. 5 ir 5A  – tokiam variantui šiandien, spalio 17 d., pritarė Savivaldybės tarybos kolegija. Sprendimas priimtas atsižvelgus ...

    5
Daugiau straipsnių