Bandomoji NATO krovinių partija Klaipėdos dar nepasiekė

Bandomoji nekarinio NATO tranzito krovinių partija iš Vokietijos Klaipėdos uosto iki trečiadienio popietės nepasiekė dėl kol kas negautų visų būtinų leidimų.

Anksčiau buvo teigiama, kad NATO kroviniai į Klaipėdą atplauks antradienį, tačiau kol kas jie yra Vokietijos Zasnico uoste. Krovinius gabens Danijos kapitalo keltų bendrovė "DFDS Lisco".

"Kiek man žinoma, krovinys bus dedamas ant rusiškų platformų, kaupiamas Zasnico uoste ir siunčiamas čia. Dalis tų platformų turėjo atplaukti šiandien, bet jos neatplauks, kadangi, kiek man žinoma, nesusiderino leidimų", - trečiadienį sakė "DFDS Lisco" atstovas Vaidas Klumbys.

"Kadangi tas krovinys, kiek man žinoma, iš Klaipėdos iki Afganistano turi važiuoti be sustojimo, dėl to visi leidimai reikalingi išankstiniai. Tikriausiai jie nespėjo gauti leidimų ir šiandien tiesiog neišplaukė", - aiškino bendrovės atstovas.

Tai, kad krovinys iš Zasnico iki šiol neišplaukė, BNS patvirtino ir Vokietijos geležinkelių kontroliuojamos logistikos kompanijos "DB Schenker" padalinys Rusijoje - bendrovė "Railion Russija Services", kuri vykdo krovinio ekspedijavimo paslaugas.

V.Klumbio žiniomis, šiuo metu Zasnico uoste yra suformuota apie dešimt platformų. Jis prognozavo, kad kroviniai turėtų išplaukti turėtų artimiausiu metu, tačiau konkretaus laiko įvardinti negalėjo.

"Kitas reisas iš Zasnico bus penktadienį, vadinasi, artimiausiu metu tie kroviniai į Klaipėdą galėtų atvykti šeštadienį. Jei jie bus susitvarkę leidimus. (...) Mes esame tik vežėjai, mes turime susitarimą su Vokietijos geležinkeliais, kad jų krovinį atplukdome. Mes turime tris reisus, o jie pristato krovinį ir rūpinasi leidimais", - teigė V.Klumbys.

Pasak Krašto apsaugos ministerijos (KAM) Tarptautinių operacijų skyriaus specialisto Jurgio Stanaičio, kroviniai iš Klaipėdos bus gabenami per Lietuvą, vėliau ties Obeliais įvažiuos į Latviją, tuomet kirs Rusiją, Kazachstaną, Uzbekistaną, o Afganistano pasienyje juos perims vokiečių kariai.

KAM teigimu, bendradarbiaujant Lietuvai ir Vokietijai į Klaipėdos uostą yra pritraukiami NATO vadovaujamoje Tarptautinių saugumo paramos pajėgų (ISAF) operacijoje Afganistane dalyvaujančių šalių kroviniai.

Šios savaitės vokiečių pervežimais susidomėjusiems ISAF partneriams demonstruojamas maršruto patikimumas ir efektyvumas.

Praėjusią savaitę Lietuvoje viešėjęs Vokietijos užsienio reikalų ministerijos valstybės ministras Werneris Hoyeris (Verneris Hojeris) sakė neatmetantis galimybės, kad vokiškų NATO krovinių srautas per Lietuvą gali didėti, tačiau sakė konkrečių planų nežinąs.

Lietuva yra pasiūliusi NATO šalims naudotis Klaipėdos jūrų uostu ir Lietuvos geležinkeliais aprūpinant Tarptautines saugumo ir paramos pajėgas Afganistane.

Anksčiau teigta, kad naujų perspektyvų šioje srityje atveria neseniai atsiradusi galimybė krovinius Tarptautinėms saugumo paramos pajėgoms gabenti tranzitu per Baltarusiją.

Baltarusijos atstovai yra sakę, jog Minskas norėtų dalyvauti iš Klaipėdos uosto gabenant krovinius kariškiams Afganistane. Tačiau šie bandomieji pervežimai per Baltarusija nevykdomi, nes, kaip teigiama, vokiečiams šis maršrutas atrodo ne visai patikimas.

Daug NATO krovinių tranzitu gabenama per Latviją, o šios šalies pareigūnai yra sakę, kad Rygos gauta nauda iš krovinių tranzito jau viršijo išlaidas, kurios išleidžiamos Latvijos karių dalyvavimui NATO vadovaujamoje misijoje Afganistane.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, Lietuva prieš kelerius metus pražiopsojo galimybę gauti NATO tranzitą ir jis - 11 tūkst. konteinerių per metus - atiteko Latvijai.


Šiame straipsnyje: NATO kroviniai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių