Baltarusija durpių eksportui renkasi Klaipėdą

Bendrai krovai Klaipėdos uoste šiemet smukus, kai kurių krovinių, tarp jų durpių, krovos didėjimo tempai pranoko pernykštę apimtį.

Durpes ir jų produktus kraunančioms bendrovėms pavyko pritraukti naujų klientų, o baltarusiški briketai iš Latvijos uostų pasuko į Klaipėdą, rašo "Verslo žinios".

Per vienuolika mėnesių Klaipėdos uoste krauta 331,9 tūkst. tonų biriųjų durpių - tris kartus daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, kai krova siekė apie 111 tūkst. tonų. Šiemet bene didžiausias krovos augimas fiksuojamas biriuosius produktus, daugiausia durpes ir jų produktus, kraunančioje "Mabre LPC" - palyginti su pernai, šioje bendrovėje per devynis mėnesius krauta apie 70 proc. daugiau krovinių.

„Augti padėjo įdirbis, palankūs orai, pavyko pritraukti naujų klientų ne iš Lietuvos. Aišku, naujų klientų atėjimą pirmiausia lemia mūsų ir "Lietuvos geležinkelių" kainos, paslaugų kokybė. Mano žiniomis, Latvijos uostai nebegauna baltarusiškų durpių briketų, nors anksčiau kraudavo daugiau nei Lietuva. Baltarusiški durpių briketai iš Latvijos perėjo į Lietuvą", - sakė "Mabre LPC" direktorius Irmantas Chrimlis.

Didžiąją dalį bendrovėje kraunamų krovinių sudaro tranzitiniai ir baltarusiški kroviniai, daugiausia baltarusiškų durpių briketų per Klaipėdą eksportuojama į Skandinavijos šalis.

„Durpių krovos augimas rodo, kad yra pigios energijos išteklių poreikis, o dėl tranzito visi uostai vienodai konkuruojame. Aišku, Latvijos uostai turi an-glies, jos kiekis šiemet irgi auga ir galbūt jiems kompensuoja durpių nuostolį", - svarsto Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros direktorius Artūras Drungilas.


Šiame straipsnyje: uosto krovadurpės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių