Baigtas pirmasis krantinių rekonstrukcijos etapas

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija baigė įgyvendinti projekto „Jūrinio turizmo infrastruktūros Lietuvoje plėtra - jachtų ir mažųjų laivų prieplaukos Klaipėdos piliavietėje įkūrimas" I etapą.

Jo metu įrengta šiuolaikiška pramoginių laivų prieplauka Klaipėdos pilies fosoje. Pilies uoste rekonstruota senoji krantinė, uostas išplėstas, atkuriant senosios Klaipėdos pilies gynybinio griovio linijas, sumontuota apie 600 metrų plaukiojančių prieplaukų jachtoms ir mažiesiems laivams švartuotis, įrengtos elektros ir vandens tiekimo laivams kolonėlės. Pastatyti 35 nauji šiuolaikiški šviestuvai krantinei apšviesti, sutvarkytos dangos. Bendras  įrengtų krantinių ilgis - apie 1200 metrų.

Numatoma, kad atsinaujinusiame Pilies uoste galės dirbti dabartinės Klaipėdos laivų remonto įmonės, įsikūrusios gretimoje teritorijoje, darbuotojai. Vykdydama dar 1994 m. Vyriausybės nutarimą, įmonė savo veiklą turi perorientuoti į paslaugų teikimą ir pramoginių laivų remontą. Planuojama sezono metu sukurti 18 naujų ir išsaugoti apie 60 esamų darbo vietų.

Projekto I etapo metu rekonstruota 700 metrų Danės upės krantinės - nuo upės žiočių iki Pilies tilto. Krantinės apdailintos ypač tvirtu medžiu - ekki. Tai tropikuose augantis medis, kuriam suteikiama 50 metų garantija. Iš šio medžio jau daug metų statomi pramoginių laivų uostai Danijoje ir kitose Europos šalyse. Danės upės krantinėse įrengti laivų švartavimo stulpai (kas 10 metrų).

Antrajame projekto įgyvendinimo etape bus baigtos rekonstruoti Danės krantinės tarp Biržos ir Pilies tiltų, bus įrengtas visų krantinių apšvietimas, sutvarkytos dangos, kaip ir Pilies uoste, numatoma įrengti elektros ir vandens tiekimo laivams kolonėles. Taip pat bus renovuotas kultūros paveldo objektas - pasukamas tiltelis (Grandinių tiltas). Planuojama projekto pabaiga - 2009 m. gegužės mėn.

Klaipėda - jūrinio turizmo centras Lietuvoje. Pasirinkta projekto įgyvendinimo teritorija - senosios Pilies prieplauka ir Danės upės krantinės miesto centre - perspektyvi vieta plėtoti jūrinio turizmo infrastruktūrą. Kasmet į Lietuvą atvyksta apie 30 000 jūros turistų (įskaitant kruizinių laivų turistus). Jie visi atvyksta į teritoriją, kurioje vykdomas krantinių rekonstrukcijos projektas. Ateityje turistų skaičius neabejotinai augs. Krantines siekiama sutvarkyti iki kitų metų vasarą Klaipėdoje vyksiančios Didžiųjų burlaivių regatos.

Pagrindinis projekto tikslas - jūrinio turizmo Lietuvoje plėtra, sukuriant patrauklią aplinką svarbiausioje šalies jūrinio turizmo zonoje.

Projektas yra dalis kompleksinio teritorijos išvystymo plano, kurio pagrindinis tikslas - naujos patrauklios rekreacinės-kultūrinės erdvės sukūrimas, diversifikuoto turistinio produkto plėtra. Klaipėdos senosios pilies teritoriją ir Danės krantines ketinama paversti visos Vakarų Lietuvos turizmo ir pramogų centru su jame atgijusiomis istorinėmis ir archeologinėmis vertybėmis, muziejais, laivininkystės kultūra, jachtų ir mažųjų laivų prieplaukomis, kavinėmis, restoranais, mažais viešbutėliais, žuvų  turgumi, senovinėmis dirbtuvėlėmis.

Naujosios prieplaukos statomos kultūros paveldo požiūriu jautrioje teritorijoje - šalia Klaipėdos pilies ir bastionų komplekso. Išlikę pylimai, bastionai ir senovinės pilies liekanos suteikia išskirtinių galimybių siekti dermės tarp kultūrinio ir istorinio paveldo išsaugojimo bei pramogų išvystymo tikslų. Tai pagrindinis projekto iššūkis. Projekto teritorija klasifikuojama kaip vertinga kultūrinio paveldo zona, kur archeologai yra iškasinėję Pilies liekanas ir yra įsteigtas Pilies muziejus.

Projekto I etapas įgyvendintas ES struktūrinių fondų lėšomis (25,829 mln. litų). Klaipėdos miesto savivaldybė projektui skyrė 3 mln. litų.

Priminsime, jog tokia krantinių rekonstrukcija yra nepatenkinti Mažųjų laivų savininkų asociacijos „Pajūrio laivai" nariai. Anot jų, krantinės visiškai nepritaikytos laivams, nes pagal projektą jose galės švartuotis neilgesni kaip 10 metrų laivai. Laivai, kurių ilgis daugiau nei 10 metrų, turės stovėti Danės upėje. 


Šiame straipsnyje: krantinėspilies uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Dviračių tako tęsiniui iškilo grėsmė?
    Dviračių tako tęsiniui iškilo grėsmė?

    Siekiant nutiesti dviračių ir pėsčiųjų tako tęsinį nuo Klaipėdos gatvės tilto iki miesto ribos gali kilti nesklandumų. Per kelerius metus suaugę medžiai numatomo tako trasoje gali priversti keisti miesto planus, o galbūt jų net atsisakyti. ...

    4
  • Karklės kelyje – kantrybės išbandymas
    Karklės kelyje – kantrybės išbandymas

    Kelionė Karklės keliu vairuotojams tampa tikru kantrybės išbandymu. Dėl remonto darbų eismo sąlygos čia sudėtingos. ...

    2
  • Baigia seniau pradėtus darbus
    Baigia seniau pradėtus darbus

    Šiomis dienomis K.Donelaičio gatvėje plušėjo darbininkai. Čia buvo atliekami prieš kurį laiką pradėti ir nebaigti darbai. ...

  • Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo
    Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo

    Dar šią vasarą ketinama paskelbti naujojo baseino koncesijos konkursą. Jo sąlygas miesto tarybai tvirtinti ketinama pateikti liepą, o jas patvirtinus jau būtų skelbiamas konkursas. Tikimasi, kad baseino valdytojas bus išrinktas dar iki pas...

  • Jūros tiltai būna ir su užraktais
    Jūros tiltai būna ir su užraktais

    Palangoje turime nuostabų dalyką – visiems atvirą jūros tiltą ir net nepagalvojame, kad prie tos pačios Baltijos jūros tiltai gali būti mokami. ...

    6
  • Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose
    Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose

    Dėl Klaipėdos uoste nuolat atsirandančių naujų terminalų, gerėjančių laivybos ypatumų, kartas nuo karto koreguojamos ir Uosto laivybos taisyklės. ...

    2
  • Darnus miškas – darnaus turizmo praktika
    Darnus miškas – darnaus turizmo praktika

    Jau praėjo beveik metai kaip Žemaitijos nacionalinio parko direkcija pradėjo įgyvendinti projektą „Darnus kietųjų lapuočių miškų valdymas – darnaus turizmo vystymo praktika“. ...

  • Dėl naktinio triukšmo – pyktis
    Dėl naktinio triukšmo – pyktis

    Žvejybos uosto gyventojai jau kelintą parą kenčia didelį triukšmą, sklindantį iš bendrovės "Klaipėdos Smeltė" teritorijos. Įmonės generalinis direktorius patvirtino, jog taip triukšmingai į laivą kraunamas metalo la...

    5
  • Sportininkų vaistinė: tarybą pasieks pakoreguoti pasiūlymai
    Sportininkų vaistinė: tarybą pasieks pakoreguoti pasiūlymai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kurioje tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

  • Tauralaukyje pluša kelininkai
    Tauralaukyje pluša kelininkai

    Tauralaukyje įsibėgėja gatvių rekonstrukcijos darbai. Remontas prasidėjo Akmenų gatvėje. Klojami lietaus nuotekų tinklai, pradėta įrenginėti pagrindus. ...

    12
Daugiau straipsnių