Autobusų vairuotojų kultūros skatinimui - vaizdo kameros

Sovietmečiu autobusų vairuotojams nereikėjo sukti galvos dėl bedravimo su keleiviais kultūros. Vairuodami jie netgi galėjo valgyti ir rūkyti. Akivaizdu, kad šiandien reikalavimai viešojo transporto darbuotojams stipriai pasikeitę. Tačiau klaipėdiečiai skundžiasi, jog įlipus į miesto autobusą, juos dar dažnai pasitinka šaltas vairuotojo veidas. Retas vairuotojas bent linkteli galvą, kad pasisveikintų su įlipančiais žmonėmis. Negana to, keleiviai, norintys autobuse įsigyti bilietą, sulaukia priekaištų, jog ne vietoje padeda pinigus ar per lėtai eina į autobuso galą.

Suprantama, vairuotojo darbas yra ne bendrauti su keleiviais, o saugiai juos nuvežti iš vienos stotelės į kitą. Tačiau ar tikrai bendravimo kultūra yra nereikšminga šiame darbe?

23 metų klaipėdietis Rokas Bžeskis, prieš trejus metus laimės ieškoti išvykęs į Švediją ir jau pusę metų dirbantis autobuso vairuotoju Stokholme, teigė, jog ten norint gauti tokį darbą neužtenka tik turėti patirties ar būti įgijus reikiamą vairavimo kategoriją.

Uniformos keičia požiūrį

„Visų pirma norint gauti darbą man reikėjo būti labai motyvuotam. Darbo pokalbio metu aš turėjau įrodyti, kad noriu ir galiu dirbti", - pasakojo jaunuolis, nusprendęs pretenduoti į darbo vietą, kurią aptiko skelbime vietos kalbų mokykloje.

Ano jo, kadangi šis darbas reikalauja gerų švedų kalbos žinių, emigrantų iš kitų šalių dirbančių jį - mažai.

"Per pirmąsias dvi savaites kartu su kitais naujai priimtais darbuotojais turėjau praeiti kursus, kuriuose mokėmės bendravimo su keleiviais kultūros, konfliktinių situacijų sprendimo, kaip elgtis užklupus gaisrui ar kitai nelaimei, taip pat dokumentacijos tvarkymo pagrindų bei kitų mums darbe reikalingų dalykų“ –  kalbėjo R. Bžeskis.

Didžiausias skirtumus tarp Klaipėdos ir Stokholmo vairuotojų, kurį pastebėjo jaunuolis - uniformos.

„Mes turime tvarkingas uniformas, kurias sudaro marškiniai, kelnės, liemenė ir net kaklaraištis. Mano nuomone, uniforma įpareigoja darbuotoją visiškai kitaip elgtis savo darbo vietoje. Kaip mums pasakė kompanijos atstovai, ši uniforma įpareigoja ir tuo pačiu saugo. Atvirai pasakius, to labiausiai pasigendu įlipęs į Klaipėdos autobusą. Atrodo, jog čia vairuotojai yra tiesiog ką tik atėję iš gatvės. Manau, kad uniformos šiems žmonėms padėtų kitaip pradėti žiūrėti į savo darbą“.

Bilietas mobiliuoju telefonu ir apsaugos kameros

Švedijoje gyvenančio klaipėdiečio teigimu, Stokholme viešajame transporte taip pat galioja taisyklė įleisti keleivius tik per priekines duris. Tačiau skirtingai nei Klaipėdoje, ten iš vairuotojo bilieto nenusipirksi.

„Keleivius taip pat įleidžiame tik per priekines autobuso duris. Žinoma, išskyrus moteris su vaikais vėžimėliuose ir neįgaliuosius. Apskirtai ten neįgalieji ir moterys su mažais vaikais vėžimėliuose autobusu keliauja nemokamai. Skirtingai nei Lietuvoje, kiti keleiviai iš vairuotojo bilietėlio įsigyti negali. Apskritai, mano nuomone, ir Lietuvoje reikėtų išgyvendinti šią praktiką. Nes dažnai Klaipėdos vairuotojai norėdami suspėti pagal grafiką, tik pradėję važiuoti pradeda rinkti centus ir atidavinėti grąžą keleiviams. Tai tikrai atsiliepia vairuotojo dėmesingumui. Šią problemą švedai yra išsprendę labai paprastai. Žmonės gali autobuso bilietą įsigyti mobiliuoju telefonu nusiuntę trumpąją žinutę. Vėliau gautą žinutę reikia įlipant parodyti vairuotojui“.

Paklaustas apie vairuotojo bendravimo su keleiviais kultūrą, R. Bžeskis teigė, jog Švedijoje vairuotojai visuomet stengiasi bent jau pasisveikinti su įlipančiais į autobusą, o kadangi autobusas yra filmuojamas, nepagarbiai su keleiviu pasielgusio vairuotojo gali laukti nemalonumai.

„Visuose autobusuose yra įrengtos vaizdo kameros. Viena autobuso gale, kita - vairuotojo kabinoje. Vairuotojo kabinoje įrengta kamera įrašinėja ir garsą. Žinoma, jos labiau skirtos užtikrinti keleivių ir vairuotojų saugumą. Tačiau kuomet tave filmuoja, tu tiesiog negali nepagarbiai elgtis su keleiviais. Beje, Klaipėdoje praeityje teko važiuoti autobusu, kurio vairuotojas įtartinai kvepėjo alkoholiu. Švedijoje autobusuose yra įrengta sistema, kuri neleidžia nepapūtus į alkotesterį užvesti autobuso. Jei iš vakaro šventei, kitą dieną geriau pasiimk išeiginę“ – juokavo R. Bžeskis.

Sunkiausia susitarti su senais vairuotojais

Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ pervežimų skyriaus vadovo Vaido Ramanausko teigimu, Klaipėdoje sunkiausia yra „perauklėti“ daug metų dirbančius autobusų vairuotojus.

„Sunkiausia situacija yra ne su naujais, o su daug metų dirbančiais vairuotojais. Jie dar nuo tarybinių laikų yra pripratę prie uždaros autobuso kabinos. Ten jie galėdavo vairuodami ir valgyti ir rūkyti, o apie bendravimą su žmonėmis net nekalbu. Tad tokius žmones „perlaužti“ yra sunkiausia“ – kalbėjo vadovas.

Pasak V. Ramanausko, bendrovė „Klaipėdos Autobusų parkas“ stengiasi investuoti į vairuotojų tobulėjimą.

„Vairuotojus esame siuntę į psichologijos bei bendravimo kursus. Taip pat šiemet visiems vairuotojams reikėjo įgyti vadinamąjį 95 kodą. O tam, kad jį gautų, jie turėjo lankyti kursus, kuriuose reikėjo praeiti apmokymus apie bagažo vežimą, darbo ir poilsio režimus bei, žinoma, bendravimo kultūrą. Prisipažinsiu, man pradžioje panašaus pobūdžio kursai atrodė nereikalingas pinigų švaistymas. Tačiau dabar galiu pasakyti, kad jie tikrai duoda naudą žmogui“ – teigė vadovas.

Švedijos praktika sektina

Paprašytas palyginti Stokholmo ir Klaipėdos viešojo transporto sektorius, V. Ramanauskas teigė, jog yra ko iš šios šalies pasimokyti, tačiau aklai sekti jų pavyzdžiu netikslinga.

„Mes apskritai labai stengiamės lygiuotis į Švediją. Kopijuojame jų praktiką bankų sektoriuje, kai kuriuos įstatymus, tačiau Lietuvoje tai ne visuomet pasiteisina. Reikia pripažinti, kad mes dar stipriais atsiliekame nuo jų. Ypač kalbant apie pačios visuomenės požiūrį. Mūsų bendrovės darbuotojai taip pat turi uniformas, tačiau šiuo metu jas reikia atnaujinti ir šis klausimas yra įtrauktas į ateities planus. Mes taip pat ateityje planuojame autobusuose įdiegti kameras, tam, kad galėtume efektyviau tirti kažkokius įvykius bei labiau užtikrinti keleivių saugumą. Didžiausia bėda yra ta, jog kasmet savivaldybės finansavimas transporto sektoriui vis mažėja, o kuras sparčiai brangsta. Tad viskas remiasi į finansus. Tačiau mūsų bendrovė vis vien stengiasi judėti į priekį ir tobulinti tiek techniką, tiek personalo darbo kokybę“.

V. Ramanausko nuomone, daugiau problemų yra kitose Klaipėdoje veikiančiose viešojo transporto įmonėse. Pasak vadovo, ten vairuotojų kontrolė yra itin prasta. Dėl to, pasak jo, gyventojai dažnai susidaro prastą įvaizdį apie visas šiame sektoriuje veikiančias įmones.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kristina

kristina portretas
Vairuotojai privalo būti tvarkingai apsirengę ir mandagūs.O vaizdo kameros padės ne tik vairuotojų ,bet ir keleivių stebėjimui.Nebebus darkomas inventorius.

Klausimas

Klausimas portretas
Kodėl vyksta vairuotojų lenktynės??? Ne kartą teko bėgti iki autobuso,kad spėti įlipti.Atvažiuoja į stotelę po 3-4, tai paskutinis dažniausiai net durų nedaro jeigu nespėji pribėgti prie jo ir nuvažiuoja.Toks įspūdis,kad mokama už nuvažiuotus ratus,o ne už keleivių pervežimą.O kas liečia bilietų pardavimą, tai pilnai sutinku - vairuotojas ne kasininkas. Pilni kioskai bilietu,elektroninis bilietas.Dėl pirkimo mob.tel.irgi puiki idėja.

arturas

arturas portretas
Metus gyvenau Anglijoje , beveik kasdien tekdavo naudotis autobusu , vairuotojai mandagus , uniformuoti autobusuose kameros , gryzau i Lietuva viena karta pavaziavau autobusu ir nuo to laiko jau du metus nevazineju su autobusu ir nezadu to daryti, Klaipedos autobusai smirda, purvini vairuotojai iskrite is medziu , nemandagus
VISI KOMENTARAI 17
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos centre įgriuvo Danės krantinė
    Klaipėdos centre įgriuvo Danės krantinė

    Šeštadienį Danės skvere, priešais burlaivį „Meridianas“, šalia upės stop juosta atitvertas keliolikos metrų ruožas. Pėstiesiems ir dviratininkams šia krantine vaikščioti pavojinga, nes ji įgriuvo. ...

    9
  • Laikrodžių muziejuje – unikalus eksponatas
    Laikrodžių muziejuje – unikalus eksponatas

    Mediniai smagračiai, korpusas ir visos kitos detalės – taip pat iš medžio. Tai – kol kas vienintelis Lietuvoje medinis švytuoklinis veikiantis laikrodis. Jo meistras Vytautas Brazauskas – ne profesionalus laikrodininkas, bet ...

  • Palanga skelbia vasaros sezono pradžią
    Palanga skelbia vasaros sezono pradžią

    Šį savaitgalį Palanga skelbia vasaros sezono pradžią. Nors oras ir ne itin šiltas, tačiau saulėtas, bet žmonių dar ne tiek, kiek norėtųsi kurorto šeimininkams. J.Basanavičiaus gatvė neperpildyta, o ir visur kitur saikingai ramu...

    1
  • Palanga šiemet žada daug naujovių
    Palanga šiemet žada daug naujovių

    Šiemet Palangos svečių laukia daug naujovių. Penktadienį atidaryta istorinė grafų Tiškevičių alėja – tik vienas iš tris dienas truksiančios kurorto šventės akcentų. ...

  • „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos filialo vadovui – griežtas papeikimas
    „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos filialo vadovui – griežtas papeikimas

    Penktadienį griežto papeikimo sulaukė į teisėsaugos akiratį patekęs „Lietuvos geležinkelių“ filialo „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūra“ vadovas Julius Mikšys. Tai BNS pranešė „Lietuvos geležinkelia...

    6
  • Radinys jūros dugne sukėlė sumaištį
    Radinys jūros dugne sukėlė sumaištį

    Vokiečių žurnalistės ir nardytojos Sabine Kerkau socialiniame tinklalapyje paviešintos fotografijos apie netoli Lietuvos teritorinės jūros ribos dugne aptiktą laivo varpą suglumino vietos mokslininkus ir paveldosaugininkus. Sunerimta, kur dingo ...

    7
  • Vasarą keliuose išbandymų netrūksta
    Vasarą keliuose išbandymų netrūksta

    Vasara – atostogų metas. Tai jaučiame ir kelyje. Vairuotojai ir prie vairo yra labiau atsipalaidavę, galvoja apie poilsį, kuris jų laukia, arba mielai prisimena atostogų dienas, praleistas pajūryje. Tačiau atostogauti prie vairo – nevalia. ...

  • Miestas atidavė sporto salę
    Miestas atidavė sporto salę

    Valstybės žinion atiduota Melnragėje stovinti sporto salė. Už šį objektą uostamiestis iš bendrovės "Klaipėdos nafta" gaus nemenką kompensaciją. ...

    3
  • Neįgalaus benamio vieta – šiukšlyne?
    Neįgalaus benamio vieta – šiukšlyne?

    Prie atliekų konteinerio daugiabučio kieme guolį sau susisuko kojų neturintis benamis. Vaizdas šokiravo klaipėdiečius, kurie ėmė skambinti bendruoju pagalbos telefonu 112. Nelaimėliu tarnybos pasidomėjo tik praėjus gerokai laiko po šio...

    13
  • R. Vaišvila: mažesnė tikimybė nepražilti
    R. Vaišvila: mažesnė tikimybė nepražilti

    Klaipėdos "Naftos-Uni-Akvaservis" komandos vyriausiasis treneris Rytis Vaišvila žodžių į vatą nevynioja. Anot jo, geriau būti žaidėju nei treneriu, taip mažesnė tikimybė pražilti. Kovoti su įtampa buvusiam Lietuvos rinktinės kre...

Daugiau straipsnių