Ar turės Palanga naują autobusų stotį?

Kad dabartinė autobusų stotis nebeatitinka jokių kurorto vizitinei kortelei keliamų reikalavimų, kalbama ir rašoma seniai. Po praėjusių rinkimų į savivaldybes keturios partijos, sudariusios valdančiąją daugumą Palangoje, pasirašydamos koalicijos sutartį į jį įrašė punktą: iškeldinti autobusų stotį iš miesto centro į aikštelę prie „Statoil“ degalinės. O trečiadienį nuvykę į Skuodą kurorto Tarybos nariai išgirdo pasiūlymą, kaip būtų galima šį punktą paversti tikrove, bei savo akimis įsitikino, kaip analogišką projektą įgyvendino Skuodas, - rašo portalas palangostiltas.lt .

Skuodo rajono meras S. Vainoras kartu su miesto autobusų stoties direktoriumi Rimantu Pabrėža bei naują objektą pastačiusių investuotojų UAB „Homburg valda“, beje, stačiusių ir Klaipėdos autobusų stoties kompleksą, atstovais, surengė palangiškiams improvizuotą ekskursiją po naująją autobusų stotį.

Pasak S. Vainoro, Skuode autobusų stotis buvusi dar prastesnės būklės nei Palangoje. Dabar miestas turi 36 arų sklype stovinčią naują dviejų aukštų autobusų stotį, kurios bendras plotas – 330 kv.m. Iš jų 80 kv.m skirta keleiviams bei jų aptarnavimui. Investuotojas savo ruožtu turi prekybos centrą, kuriame – 2 500 kv.m prekybos ploto.

„Kai jau apsisprendėme, procesas vyko rekordiniais tempais, – sakė S.Vainoras. – 2009-ųjų rugsėjo dvyliktąją atvažiavo technika, per porą dienų „sugriaužė“ senąjį pastatą, o jau gruodžio 17-ąją naujoji stotis su skuodiškių vadinamu „Akropoliu“ atvėrė duris“.

Skuodo rajono savivaldybės salėje palangiškiams bendrovės „Homburg valda“ projektų direktorius Artūras Šukys bei dukterinėje įmonėje „Capital city group“ už projektų valdymą atsakingas Mindaugas Zaremba pristatė Palangos miesto autobusų stoties ir prekybos centro statybos projekto idėją. Projekto tikslas – pastatyti mūsų mieste naują autobusų stotį ir prekybos centrą. Projekte dalyvautų bendrovė „Palangos komunalinis ūkis“ ir specialiai šiam projektui įgyvendinti sukurta bendrovė „Palanga properties“, kurios sudarytų jungtinę veiklos sutartį. Veiklos rezultatas – kurortą atstovausiantiems komunalininkams, kurių bendrovę valdo Savivaldybė, atitektų naujoji autobusų stotis, investuotojams – prekybos centras.

Priminę tarybos nariams, kokį sklypo tarp „Statoil“ degalinės ir Vėžių gatvės prie Klaipėdos – Liepojos plento detalųjį planą, kuriame numatyta naujosios stoties statyba, jie patvirtino, investuotojų atstovai pristatė, kaip jie bei alimo projekto eskizus darę „City projects“ architektai mato būsimą kompleksą.

Pati autobusų stotis – su privažiavimais iš Kretingos g. ir Klaipėdos pl., keleivių išlaipinimo aikštelėmis bei laikino autobusų stovėjimo aikštelėmis, dengtais įlipimo peronais, – įsikurtų vieno aukšto pastate ir užimtų 450 kv.m ploto. Joje būtų įrengta visa, ko reikia II kategorijai. Pati stotis „atsistotų“ sklypo rytinės dalies šiaurinėje pusėje. Link pietų pusės ji jungtųsi su prekybos centru, kuriame planuojama 5-6 tūkst. kv.m prekybos ploto. Prieš centrą nuo Klaipėdos pl. pusės ketinama įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Pasak investuotojų, šie siūlymai – tik eskiziniai, ir, jeigu būtų pasirašyta jungtinė sutartis, planavimo bei projekto rengimo etapuose gali keistis ir išplanavimas. Kuriant pačios autobusų stoties, o ir prekybos centro pastatus, jų architektūrinėje išraiškoje būtų ieškoma pajūrio krašto motyvų.

„Palangos komunalinis ūkis“ turėtų prisidėti tuo, ką turi – aikštelės statiniais, kurių beveik nėra. „Palanga properties“ įnašai – projekto finansavimas, jo valdymas, techninio projekto rengimas, paties objekto, kuris gali kainuoti nuo 10 iki 15 mln. Lt, statyba. Įgyvendinus projektą, Palangai atitektų stotis su visa infrastruktūra – galima objekto kaina – nuo 1,5 iki 2 mln. Lt, – investuotojams – naujasis prekybos centras.

Jeigu Palangos miesto Tarybai būtų priimtini investuotojų pasiūlymai ir jeigu dar šiais metais būtų spėta pasirašyti jungtinės veiklos sutartį, kitų metų pirmajame ketvirtyje prasidėtų projektavimas. Per antrą-trečią ketvirčius būtų galima gauti statybos leidimą, ir rudeniop pradėti statybą. O per pirmąjį 2014-ųjų metų pusmetį būtų realu statybas pabaigti, ir tų metų vasaros sezoną pasitikti turint naują Palangos autobusų stotį.


Šiame straipsnyje: Palangaautobusų stotis

NAUJAUSI KOMENTARAI

qaw

qaw portretas
Parinkta vieta bloga, nes toli nuo centro, ten gerai bus tik "BAM'o" gyventojaams

tik

tik  portretas
neuzmirskit paleist autobusa is oro uosto norsi Palanga.I Klaipeda abejoju ar sugebesit

C

C portretas
Viskas ten gerai su dabartine stotimi. Be to stotis turi buti centre. Yra rimtesniu bedu palangoj
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių