A.Lukašenkai Klaipėdos uostas - pagrindinis partneris

Pirmas kartą Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukošenka aukštu lygiu priėmė Lietuvos pramonininkų delegaciją.

Pajuto atšilusius santykius

„Lietuvos pramonininkų susitikimas su Baltarusijos prezidentu Aleksandru Lukošenka ir verslo forumas Gardine gali turėti ypač gerų perspektyvų Klaipėdos uosto veiklai“, - mano Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir Klaipėdos jūrų krovinių komanijos „Bega“ vadovas Aloyzas Kuzmarskis.

Protokolinis susitikimas Baltarusijos prezidentūroje su A.Lukošenka vietoje planuotos vienos tęsėsi daugiau kaip dvi valandas. Po to buvo dar pusvalandžio neformalaus bendravimo laikas.

A.Kuzmarskio manymu, pramonininkų susitikimas su Baltarusijos vadovu tapo įmanomas dėl pašiltėjusių santykių su kaimynine šalimi po pernai spalį įvykusio A.Lukošenkos susitikimo su Lietuvos Prezidente Dalia Grybauskaite.

To susitikimo rezultatus jau pajuto ir Klaipėdos uostas. Pernai per visus metus Klaipėdos uoste krauta 6,6 mln. tonų Baltarusijos krovinių, kai šiemet per pirmąjį ketvirtį baltarusių kroviniai Klaipėdos uoste sudarė jau 2,3 mln. tonų.

Ypač teigiamai A.Kuzmarskis vertino ir Baltarusijos ambasadoriaus Lietuvoje Vladimiro Dražino ir Lietuvos ambasadoriaus Baltarusijoje Edmino Bagdono veiklą.

Baltarusių eksportas dar didės

„Smagu buvo girdėti, kad Baltarusijos prezidentas Klaipėdos uostą vertino kaip svarbiausią partnerį. Jis akcentavo, kad Klaipėda yra baltarusiams patraukliausias, palankiausiais įkainiais paslaugas teikiantis uostas. Kaimyninės šalies vadovas labai gerai žino Klaipėdos uostą. Jis patvirtino, kad nuo 2006 metų nedidėjo Klaipėdos uosto krovos tarifai, nuo 2009 metų nekito krovinių gabenimo geležinkeliais įkainiai“, - pastebėjo A.Kuzmarskis.

Baltarusija 47 proc. pagamintos produkcijos eskportuoja. Apie trečdalis prekių išgabenama per Klaipėdos uostą. Pagrindiniai per Lietuvą keliaujantys baltarusių kroviniai yra trąšos, naftos produktai, traktoriai, automobiliai, padangos ir atsarginės dalys, žemės ūkio produkcija, konteineriuose gabenamos prekės.

Anot A.Kuzmarskio, yra tendencijos, kad baltarusių eksportas dar didės, tačiau mažės importas. Lietuva išliks pagrindiniu Baltarusijos importo partneriu. Susitikime su Lietuvos pramonininkais A.Lukošenka užsiminė apie Venesuelos naftos importą per Klaipėdos uostą.

Baltarusijos prezidentas A.Lukošenka, anot A.Kuzmarskio, sveikino mūsų šalies siekį statyti suskystintų dujų terminalą. Ateityje galimi bendradarbiavimo keliai su Baltarusija ir suskystintų dujų importo srityje.

Kaimyninės šalies vadovas, anot A.Kuzmarskio, pakvietė Lietuvos verslininkus investuoti asmeniškai garantuodamas, kad jų kapitalas Baltarusijoje bus saugus.

Pasiūlė nuomoti sandėlius

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Bronislovas Lubys pasiūlė baltarusiams Klaipėdos uoste nuomoti distribucinius sandėlius.

Anot A.Kuzmarskio, Klaipėdos uoste vienu metu galima sukaupti 310 tūkst. tonų vien trąšų. Tai geriausias rodiklis visame rytinės Baltijos jūros regione. Uoste trąšas kraunančios trys kompanijos tuos pajėgumus dar planuoja didinti.

Baltarusiams, kurie akcentavo, kad plėtos žemdirbystę, aktuali yra ir krova per universalius žemės ūkio produktų sandėlius.

Teigiamai įvertinta ir Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statyba.

„Baltarusijos ir Lietuvos verslo forume Gardine pristatydamas Klaipėdos uostą akcentavau, kad uostas gali priimti laivus su 12 metrų grimzle, o netrukus ją padidinsime dar pusmetriu. Galėsime krauti 80 tūkst. ir didesnės talpos laivus“, - pastebėjo A.Kuzmarskis.

Jį nustebino, kad dalis Baltarusijos verslininku turi neteisingą informaciją apie Klaipėdos uosto gylius.

„Turėtume aktyviau bendradarbiauti su baltarusiais, kviesti aplankyti Klaipėdos uostą daugiau žmonių“, - teigė A.Kuzmarskis.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių