Vieno langelio principą – į laivyną

Biurokratija „skandina“ jūrininkus – laivyne turi būti mažinamas įvairių ataskaitų ir nereikalingos biurokratijos kiekis.

Tokias mintis pateikė Europos transporto darbuotojų federacijos (ETF) ir Europos laivų savininkų asociacijos (ECSA) Taline vykusiame forume „Digital Transport Days“.

„Popierizmo šiandien laivuose daugiau nei buvo anksčiau. Dėl to jūrininkai labiau pavargsta. Mažėja jų pasitenkinimas darbu“, - teigta forume Taline.

Jūrininkų nusivylimas yra ir todėl, kad biurokratijos kiekis laivuose didėja, o įgulos mažėja.

Jau prieš kurį laiką Europos Sąjungoje yra sukurta Europos vieningo jūrinio langelio (EMSW) sistema. Šiuo metu jos efektyvumą vertina Europos Komisija. Vieno langelio principas jūrų laivyne testuojamas naudojant jį atskirose laivybos kompanijose.

Jos esmė ta, kad nebereikia pildyti popierinių dokumentų. Tarpusavio ataskaitoms tarp laivo įgulos, laivybos kompanijos ir uostų svarbios dokumentų formos sudėtos į specialią kompiuterinę programą. 

Tačiau jūrininkams kyla pagrįstas klausimas – jei vieno jūrinio langelio principo programos pradės veikti Europoje, ar pripažins jas Afrikoje?

Jūrininkai Europos ir netgi JAV uostuose lengviau įveikia tikrinimus nei Afrikoje ar Azijos šalyse. Vieningo jūrinio langelio sistema turėtų būti diegiama visame pasaulyje ir skubiai pagal kokią nors laivybos konvenciją. Bet vėlgi kol ją ratifikuos pakankamas kiekis šalių praeis dešimtmetis.


Šiame straipsnyje: laivynasjūrininkai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Smolnas

Smolnas portretas
Kiekkviena uostas turi savas formas. Idėja gera, bet priversti sunku, turėtu ir IMO prisidet prie šios iniciatyvos bet rodos ten dirba tie kurie i jura žiūri nuo kranto. Kaip ir visos naujausios konvencijos yra eilinis popierizmas, visi žino kad neveikia, bet visi meluoja ir šypsosi vieni kitiems. Kad ir ta pati LMC ar naujasis BWM yra visiška nesamonė. Dvigubas popierizmas, vienas popierelis inspektoriui kuris tikrina, o kitas kompanijai. Realiam darbui nera laiko, nes jei viska atlikt kaip reik turi dvigubas ekipažas laive arba paroje turi būti bent 36val. Kiekvienas turi turėti po sekretoriu popieriu pildymams ir paruošimams, kad laivas galėtų užeiti i uosta.

Yamas

Yamas portretas
Taip, laivo administracija yra uzkrauta dar niekada neregetais biurokratiniais popieriais. O dar ir paciame laive pasitaiko "uzpakali prisidengianciu", kurie sugalvoja papildomu "popiereliu"...
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių