- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš 10 metų Europos Komisija priėmė nuostatą, vadinamąjį "Jūros autostradų" projektą nukrauti automobilių kelius perkeliant sunkųjį transportą į jūrą.
Prieš 10 metų Europos Komisija priėmė nuostatą, vadinamąjį "Jūros autostradų" projektą nukrauti automobilių kelius perkeliant sunkųjį transportą į jūrą.
Atsirado naujų linijų
Pagal "Jūros autostradų" projektą Europos Sąjungos mastu buvo numatyta kurti keturias jūrų autostradas - Baltijos jūroje, Šiaurės jūroje ir Lamanšo sąsiauryje, Europos pakrantėje pagal Atlanto vandenyną ir Viduržemio jūros regione.
"Jūros autostradų" kūrimo projektas bene geriausiai įgyvendintas Baltijos jūroje. Joje jūrų keltais gabenamų krovinių tinklas yra pats tankiausias. Per dešimtmetį atsirado naujų keltų linijų, pavyzdžiui, kad ir į Latvijos uostus.
Klaipėdos uostas jau ir prieš dešimt metų turėjo laivybos linijas į Vokietijos ir Švedijos uostus. Per dešimtmetį tos linijos dar labiau brendo - daugėjo laivų plaukimų skaičius.
Šiemet buvo atidaryta nauja linija iš Klaipėdos į Travemiundę. Tačiau dėl Rusijos embargo ji pristabdyta. Rusijos embargo arba blogėjanti ekonominė situacija regione gali stabdyti ir kitų laivybos linijų veiklą.
Apmokestins kelius
Laivybos ekspertų nuomone, dar didesnę žalą "Jūros autostradų" projektų gali smogti nuo 2015 metų sausio 1 dienos Baltijos ir Šiaurės jūrose, o taip pat Lamanšo sąsiauryje įvedami gerokai sugriežtinti reikalavimai sudegusio kuro išmetimui iš laivų.
Tie reikalavimai brangins krovinių gabenimo kainas jūrų keltuose. Jau ir dabar gabenti krovinius automobilių keliais buvo pigiau nei jūrų keltais. Nėra jokių abejonių, kad dalis automobilių transporto iš jūros keltų pasuks į kelius.
Plūstelėjus papildomam automobiliui srautui gali būti priimta nuostata didinti kelių mokesčius. Jau dabar tokia tendencija yra.
Apie tai, kad turėtų būti apmokestintas važiavimas autostrada Klaipėda - Vilnius neseniai pasisakė ir Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis.
Parama nutrūko
Vykdydama "Jūros autostradų" kūrimo projektą Europos Sąjunga kurį laiką netgi skyrė jam paramos pinigų. Tačiau pastaruoju metu ta parama vis mažėjo. Šiemet liepą buvo uždarytas paramos teikimas iš Marco Polo fondo programų.
Parama buvo teikiama vežėjams, kad šie naudotųsi jūrų transportu. Nustojus tiekti paramą kai kuriose Ispanijos ir Prancūzijos keltų laivybos linijose iš karto smarkiai sumažėjo sunkvežimių.
Apie tai, kad situacija keičiasi ne jūros keltų kompanijų naudai pirmieji prabilo laivybos kompanijos "LD Lines" atstovai. Ši kompanija buvo įkūrusi naujas linijas 16 valandų plaukimo tarp Prancūzijos Montoir ir Ispanijos Gijon uostų. Taip pat naujas linijas tarp Ispanijos Gijon ir Didžiosios Britanijos Pole uostų bei tarp Prancūzijos Montoir ir Islandijos Rosslare uostų. Šių linijų apkrovimas teikiant ES subsidijas siekė apie 70 procentų. Linijoms aptarnauti "LD Lines" frachtavo laivus ir iš švedų "Stena Line" kompanijos.
Kas laukia šių ir kitų linijų nutraukus finansavimą pagal "Jūros autostradų" kūrimo projektą. Neoficialiais duomenimis, nutraukus finansavimą nukentės apie 10 laivybos linijų ne tik tarp minėtų uostų, bet ir tarp Belgijos ir Ispanijos, o taip pat tarp Ispanijos ir Italijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?18
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką5
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...