Uostas „klimsta“ privažiavimo keliuose

Pateiktuose uosto bendrojo plano sprendiniuose daugiausiai pastabų sulaukta dėl Klaipėdos miestą kertančių privažiavimo kelių.

Nenorėtų uždaros Kairių gatvės

Pagal uosto bendrąjį planą prie jo papildomai būtų prijungta apie 525 ha naujų teritorijų. Didžiausia dalis – apie 290 ha būtų plėtros teritorija šiaurinėje uosto dalyje, susieta su išorinio uosto statyba. Iš jų apie 130 ha apimtų sausumos plotas.

Pietinėje uosto dalyje iš Vyriausybės numatytų 337 ha rezervinės teritorijos į uostą būtų įtrauka apie 70 ha dalis dabar esanti Klaipėdos rajono teritorijoje. Toks nedidelis plotas imamas naudoti todėl, kad pasiektas kompromisas išsaugoti miškus.

Taip pat apie 165 ha teritorija būtų vystoma už Kiaulės nugaros.

Klaipėdos miesto savivaldybės merui Vytautui Grubliauskui dėl pietinės dalies kyla klausimas - ar netaps uostui perduota Kairių gatvė vidine uosto gatve?

„Visi tikime, kad pietinėje uosto dalyje Uosto direkcijos lėšomis bus pastatyta pramoginių valčių prieplauka. Todėl Kairių gatvė bus reikalinga ir miestiečiams. Norime, kad būtų aiškiai užtikrinta, kad ta gatvė nebus atitverta uosto dalis, ja galės naudotis ir miestiečiai“, - sakė V.Grubliauskas.

Išvažiavimo problemos kyla ir dėl kitų uosto vietų pietinėje miesto dalyje. Varnėnų, Smiltelės, Minijos gatvės. Dalis problemų čia išnyks rekonstravus Jūrininkų prospektą, o tolimesnėje ateityje įrengus pietinį išvažiavimą. Tai turėtų būti daroma ne miesto, o valstybės lėšomis ir kuo greičiau.

Klaipėdos savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas uosto bendrajame plane įžvelgė ir tokių vietų kur labiau turėtų būti plėtojamas geležinkelis, įrengiami viadukai kai kurių gatvių ir geležinkelio susikirtimo vietose.

Uosto patvoriuose – galimos statybos

Šiuo metu problemiškas yra uosto centrinis išvažiavimas. Nors tikinama, kad tokių sunkvežimių kamščių, kaip buvo pernai lapkričio 1 d., nebeturėtų būti, tačiau centrinės uosto dalies išvažiavimas kol kas nėra sutvarkytas.

Jo tvarkymo sprendiniai numatyti uosto bendrajame plane. Manoma, kad uosto sunkiajam transportui labiau turėtų būti naudojama Nemuno gatvė su išvažiavimu Kalnupės gatve į Minijos gatvę. Iš esmės turėtų būti pertvarkomos ir Baltijos prospekto sankryžos.

K.Macijauskas atkreipė dėmesį, kad uosto teritorijoje nebenumatomi želdinių plotai. Tačiau želdiniai turi būti kitose vietose mieste už uosto ribų. Uosto naudotojai ką nors derindami statyti privalės nurodyti, kur mieste pasodins naujus želdinius.

Kitas niuansas tai, kad nebenurodomos uosto sanitarinės zonos, nes to nebereikalauja įstatymai. Anksčiau tarp uosto ir miesto buvo vadinamas „buferinės zonos“ susitarimas. Dabar jo nebėra. Anot K.Macijausko, miestiečiai gali reikalauti leidimo prie pat uosto tvorų ką nors statyti.

Jau parengto uosto bendrojo plano sprendiniai keletą kartų buvo aptarinėjami Uosto techninės tarybos posėdžiuose, savo pastabas yra pateikusi ne tik savivaldybė, bet ir atskiros uosto kompanijos.

Pastabų ir pasiūlymų, kaip pripažino Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė buvo daug. Pastabos ir pasiūlymai turi būti išanalizuoti ir atsakymai pateikti iki Uosto plėtojimo tarybos posėdžio, kuris preliminariai numatomas šio mėnesio pabaigoje.

Kokios dalies reikės uostui?

Daugiausiai pastabų sulaukta dėl išorinio uosto plėtros. Tiksliau ne tiek dėl paties uosto, kiek dėl privažiavimo kelių į jį.

Dėl išorinio uosto kyla tokie klausimai – kaip uostas veiks pajūrio krantus. Arba kaip bus kompensuojama Melnragės gyventojams už gražaus vaizdo į jūrą praradimą.

Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus pastebėjo, kad į klausimą dėl pajūrio krantų saugojimo priemonių, turėtų atsakyti Vyriausybės sukurta ir paties premjero Sauliaus Skvernelio vadovaujama darbo grupė dėl išorinio uosto statybos į kurią įtrauktas ir Aplinkos ministras

Daugiausiai klausimų vėlgi kyla dėl privažiavimo į išorinį uostą. Uosto bendrajame plane nurodytas preliminarus privažiavimas pagal šiaurinį molą. Jame nėra pažymėtas konkretus atstumas su apsaugos zona, kurio reikės keliui ir geležinkeliu, nėra nurodyti konkretūs namai už kuriuos bus mokamos kompensacijos. Detalus privažiavimas būtų nurodytas parengus specialųjį planą, kuris būtų pagrindas paimti teritoriją visuomenės poreikiams.

„Miesto pozicija uosto vystymo atžvilgiu yra geranoriška, bet kol nėra detalių negalime kelti rankų už uosto bendrąjį planą“, - teigė V.Grubliauskas. Šis planas uosto taryboje buvo patvirtintas dauguma balsų miesto atstovams susilaikius.

Kada bus parengtas išorinio uosto specialusis planas šiandien nėra aišku. Taip pat nėra aišku, ar tikrai išorinis uostas bus ties Melnrage. Šiuo metu Uosto direkcija yra paskelbusi konkursą išorinio uosto parinkimo vietos studijai atlikti. Jei po šios studijos paaiškės, kad geriausiai vieta Lietuvos pakrantėje statyti išorinį uostą yra ties Melnrage, tada ir bus startas įvairiems konkretiems dokumentams rengti. Uosto bendrasis planas tik numato galimybę, kad ties Melnrage galėtų būti išorinis uostas.

Tai reiškia, kad Melnragės gyventojai, kurių sklypai yra netoli menamo kelio į galimą išorinį uostą, galėtų kažką statyti, bet tai jie darytų savo rizika, nes valstybė galėtų iš jų paimti teritoriją kompensuodama už ją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

g

g portretas
Mūsų didieji planų kūrėjai nubraižys(su kompiuterio pagalba),kaip gražiai nuo šiaurinio molo,per miesto centrą,Manto,Sportininkų,Lideikio gatvėmis išvažiuos krovininiai automobiliai,o, iškirtus dar likusį pušyną,nutiesus bėgius į Pauostį riedės traukiniai.O gal malūnsparius įkomponuokit.Bus gražu,kai suprojektuosit išskraidinamus konteinerius.Ko tik nepadarysi,kai norisi "prasimušti babkių"

Miša

Miša portretas
Raštingieji mūsų žurnalistai, net neperskaito parašyto teksto ar tiesiog - neraštingi?

Vidmantai, ką reiškia

Vidmantai, ką reiškia portretas
klimsta ? Klimti, klimto, klims ?
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Uostamiesčiui – LKL vadovo padėka
    Uostamiesčiui – LKL vadovo padėka

    Sporto metai uostamiestyje įsibėgėja. Klaipėdos savivaldybė gavo oficialią padėką už bendradarbiavimą rengiant SIL-Karaliaus Mindaugo taurės krepšinio turnyrą. „Bendradarbiavimas su Jumis mums padeda sukurti renginį, kuris įvardijama...

  • Darželyje „Klevelis“ – kiauros sienos
    Darželyje „Klevelis“ – kiauros sienos

    Lopšelį-darželį "Klevelis" lankantiems mažiesiems klaipėdiečiams ir įstaigos darbuotojams galbūt jau kitąmet bus šilčiau. Miesto savivaldybė rengia projektą, susijusį su patalpų apšiltinimu ir atnaujinimu. ...

    2
  • Atvers žvalgybinių nuotraukų archyvą
    Atvers žvalgybinių nuotraukų archyvą

    Daugiau nei 17,5 tūkst. Lietuvos teritorijos, taip pat ir pajūrio fotografijų iš oro, užfiksuotų Antrojo pasaulinio karo metais, bus eksponuojama virtualioje erdvėje. Šias unikalias nuotraukas Lietuva gavo iš JAV nacionalinio archyvo...

  • Želdiniams – dar daugiau lėšų
    Želdiniams – dar daugiau lėšų

    Miestas šiemet skirs apie 600 tūkst. eurų šešiolikai aplinkosauginių priemonių įgyvendinti. Tam pritarė ir miesto taryba. ...

    1
  • Į banką – velionio pinigų
    Į banką – velionio pinigų

    Kas pasinaudojo mirusio vyro banko sąskaitoje buvusiais pinigais? Atsakymo į šį klausimą ieško Klaipėdos miesto policijos komisariato pareigūnai. ...

    1
  • L. Vitkevičienė: visi vaikai yra geri
    L. Vitkevičienė: visi vaikai yra geri

    Laisvalaikio klubo "Aerobikos uostas" direktorės ir trenerės Loretos Vitkevičienės misija – labai subtili. Jos manymu, visi vaikai yra talentingi ir unikalūs, tačiau tam, kad tai pamatytume, reikia suteikti jiems galimybę save realizuoti...

    1
  • Kariai lieka Šilutės rajono potvynio vietoje ir toliau teiks paramą gyventojams
    Kariai lieka Šilutės rajono potvynio vietoje ir toliau teiks paramą gyventojams

    Nuo vasario mėnesio pradžios Šilutės rajono potvynio rajone veikusi Sausumos pajėgų Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono karių komanda su būtiniausia gelbėjimo įranga ir technika lieka potvynio vietovėje ir toliau teiks pagalbą gyventojams. ...

  • Paštas paliko be pašalpų
    Paštas paliko be pašalpų

    Klaipėdiečiai įsiutę – du mėnesius dalis įvairias pašalpas ar kompensacijas gaunančių miestiečių liko be jiems taip reikalingų pinigų. Paaiškėjo, jog savivaldybės skelbtą konkursą tokių išmokų pristatymui gyventojam...

    10
  • Planuojami pakeitimai – ne į naudą vartotojams
    Planuojami pakeitimai – ne į naudą vartotojams

    Kitą savaitę Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) ketina peržiūrėti šilumos supirkimo tvarką. Kokia tų pakeitimų nauda ir kaip tai gali paveikti šilumos kainas vartotojams, situaciją pakomentuoti sutiko Kauno tec...

    6
  • VRK tenkino D. Palucko atsistatydinimo prašymą dėl nenurodyto teistumo
    VRK tenkino D. Palucko atsistatydinimo prašymą dėl nenurodyto teistumo

    Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį panaikino teistumo nenurodžiusio socialdemokrato Dano Palucko mandatą Palangos savivaldybės taryboje jo paties prašymu. ...

    3
Daugiau straipsnių