„Statoil“ ir „Lietuvos energija“ per Klaipėdos terminalą prekiaus SGD

  • Teksto dydis:

Norvegijos dujų ir naftos koncernas "Statoil" ir "Lietuvos energijos" dujų prekybos bendrovės "Litgas" bei "Lietuvos dujų tiekimas" (LDT) per Klaipėdos SGD terminalą kartu prekiaus suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) Baltijos jūroje. Prieš pusantrų metų, šalims pradėjus derybas dėl bendros veiklos, įmonės planavo steigti bendrą įmonę, tačiau šios idėjos atsisakyta.

Bendrovės ketvirtadienį pasirašė sutartį, pagal kurią "Litgas" ir LDT rūpinsis "Statoil" dujų tiekimu iš Klaipėdos terminalo Baltijos jūroje esantiems klientams.

"Mums tai atveria naujas verslo galimybes kol kas tik atsirandančioje mažos apimties SGD rinkoje Baltijos jūroje. (...) Klaipėdos SGD terminalui tai yra galimybė praplėsti savo veiklą ir tapti mažos SGD apimties prekybos ir perkrovos centru", - spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė "Lietuvos energijos" vadovas Dalius Misiūnas.

Trys įmonės dujas turėtų tiekti mažesniems SGD terminalams Baltijos jūroje bei laivams, kurie naudos SGD kaip kurą.

Lietuvos bendrovės rūpinsis SGD tiekimu

"Litgas" ir "Lietuvos dujų tiekimas" rūpinsis SGD tiekimu. Anot bendrovių vadovų, įmonės valdys tiekimą - nesant galimybių dujų parduoti jūroje, jos bus patiekiamos Lietuvos klientams, taip suvaldant SGD srautus.

"Statoil" SGD prekybos vadovas Ingvaras Skogseide (Skoksaide) aiškino, kad Norvegijos bendrovė rūpinsis didmenine dujų prekyba.

"Verslo modelis gali būti išskirtas į dvi pagrindines dalis: "Litgas" ir "Lietuvos dujų tiekimo" SGD moduliavimas terminale ir dujų tinkle ir "Statoil" didmeninė prekyba", - ketvirtadienį Vilniuje sakė I.Skogseide.

"Mes teiksime SGD valdymo ir tiekimo paslaugas, kurias šiai dienai užfiksuojame, ir tai suteikia mums aiškumo", - teigė "Litgas" laikinasis vadovas Vytautas Čekanavičius.

LDT vadovas Mantas Mikalajūnas teigė, kad bendrovė rūpinsis dujų pardavimu jūroje ir vidaus rinkoje.

"Mūsų vaidmuo šiame verslo modelyje yra apibrėžtas tuo, kad mes turime pakankamai didelę vartotojų bazę Lietuvoje, pakankamai daug vartotojų, kas leis lanksčiau reaguoti į poreikius ir valdyti likučius terminale, tam tikrais laikotarpiais parduoti juos jūroje, o tam tikrais - parduoti Lietuvos vartotojams", - konferencijoje sakė M.Mikalajūnas.

Mažos apimties SGD rinkos augimas

"Statoil" atstovo teigimu, mažos apimties rinka Baltijos jūroje turėtų augti - daugiausiai dėl to, kad naujai statomi laivai naudos SGD kaip kurą.

"Mes matome, kad vis daugiau laivų savininkų, statančių naujus laivus, koncentruojasi į SGD technologiją", - teigė I.Skogseide.

Jis pripažino, kad prieš dvejus metus tikėtasi didesnio mažos apimties rinkos augimo, tačiau planus sujaukė kritusios naftos kainos, lemiančios kito laivų kuro - dyzelino - kainas. Taigi, pasak "Statoil" atstovo, rinka neauga taip sparčiai, nes SGD kainos šiuo metu nėra tokios patrauklios.

Pasaulyje yra apie 50 tūkst. komercinių laivų, iš jų - apie 150 varomų SGD.



NAUJAUSI KOMENTARAI

DJ

DJ  portretas
Kuo daugiau SGD vartojama tuo mažiau naftos reikia ir atmosfera švaresnė !.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių