- Evelina Zenkutė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujasis bendrovės „Klaipėdos nafta“ Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo departamento vadovas Tadas Matulionis pripažįsta, jog pastačius vienintelį Baltijos šalyse SGD terminalą, pirmųjų eksploatacijos metų tikslas yra pasiekti, kad objektas veiktų patikimai ir būtų efektyvus. Artimiausiu metu žadama ne tik pastatyti antžeminę SGD paskirstymo stotį, bet ir patenkinti SGD paklausą regiono rinkoje.
Prisidėjo prie ištakų
Iki šiol ėjęs SGD terminalo departamento direktoriaus pavaduotojo pareigas T.Matulionis kilstelėjo karjeros laiptais ir pakeitė Rolandą Zuką, pradėjusį vadovauti bendrovei „EPSO-G“.
T.Matulionis projektų valdymo ir inžinerijos sritis derina dar nuo studijų pradžios. Bakalauro studijas jaunas profesionalas baigė Kauno technologijos universitete, vėliau mokslus tęsė Baltijos vadybos institute, o magistro laipsnį įgijo Vytauto Didžiojo universitete. Dabartinis SGD terminalo departamento direktorius yra ir sertifikuotas projektų vadovas.
„Didžiąją gyvenimo dalį ir užsiėmiau įvairių projektų įgyvendinimu. Daugiausia – energetikos srityje. Prie SGD terminalo projekto prisijungiau prieš dvejus metus. Kaip tik tada jau buvo priimti pagrindiniai sprendimai, bet dar neprasidėjusios statybos. Manau, kad tai buvo puikus laikas tapti komandos, kuri pradėjo didėti ir plėstis, nariu“, – kalbėjo T.Matulionis.
Anot jo, tada projekto direktoriui reikėjo žmonių, kurie ne tik suteiktų pagalbą statant terminalą, bet ir padėtų susiorientuoti SGD terminalo eksploatacijos klausimais, tapsiančiais svarbiais netolimoje ateityje.
„Tik pastatyti terminalą dar nebuvo viskas. Supratome, kad turime sukurti organizaciją, kuri vėliau bus atsakinga už tolimesnius veiksmus. Taip sutapo, kad šią sritį prieš porą metų ir pradėjau kuruoti“, – apie pirmąsias patirtis, įgyvendinant SGD terminalo projektą, pasakojo pašnekovas.
Paruošė operatyviai
T.Matulionis pripažino, kad jį ypač džiugina faktas, jog komandinis darbas SGD terminalo eksploataciją leido pradėti itin greitai.
SGD terminalo departamento direktorius priminė, kad SGD laivas-saugykla „Independence“ į Klaipėdos uostą įplaukė 2014 m. spalio 27-ąją, jau kitą dieną buvo priimtas pirmasis testavimo krovinys, kurį atgabeno dujovežis „Golar Seal“.
Nuo lapkričio 14 d. pradėti tiekti pirmieji dujų kiekiai į gamtinių dujų perdavimo sistemą, o jau lapkričio 27-ąją Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija priėmė sprendimą suteikti „Klaipėdos naftai“ skystinimo licenciją, reiškiančią, kad bendrovė tapo SGD terminalo operatoriumi.
„Komanda užtruko vos penkias savaites. Stebėdami kitų panašių terminalų atsiradimo pavyzdžius Europoje, matėme, kad analogiški darbai, kol bus pradėta eksploatacija, neretai užtrukdavo ir iki pusės metų“, – kalbėjo T.Matulionis.
Pasak vadovo, procesas itin sklandžiai praėjo ir todėl, kad pirmieji pagrindinio terminalo įrenginio – laivo-saugyklos „Independence“ – patikrinimai norvegų bendrovės „Hoegh LNG“ buvo vykdomi dar Pietų Korėjos laivų statykloje.
„Į Lietuvą atvykęs „Independence“ jau buvo puikiai paruoštas ir vietiniams testavimo darbams, kurių paskutiniuoju tapo dujų tiekimo išbandymas į bendrą Lietuvos gamtinių dujų sistemą. Esame dėkingi Lietuvos gamtinių dujų perdavimo sistemos operatoriui bendrovei „Amber Grid“, kuri mus į sistemą priėmė labai sklandžiai. Jiems tai irgi buvo nemenkas iššūkis. Anksčiau dujos tekėjo priešinga kryptimi – iš rytų į vakarus, dabar srautai yra du“, – teigė T.Matulionis.
Anot pašnekovo, didelį darbą atliko ir Lietuvos valstybinio jūrų uosto direkcija bei Uosto kapitono tarnyba, gavusios naujo tipo terminalą ir krantinę, prie kurios laivas-saugykla „Independence“ yra prišvartuota nuolat.
„Šiuo metu galiu pasakyti, kad jau beveik du mėnesius vykdydamas komercinę veiklą SGD terminalas veikia sklandžiai ir efektyvumo parametrais net lenkia įsipareigojimus terminalo vartotojams“, – akcentavo naujasis SGD terminalo departamento vadovas.
Žada tapti aprūpinimo centru
Pašnekovo teigimu, sėkmingas didžiojo SGD terminalo pastatymas leido įgyvendinti pagrindinius tikslus – Lietuvos vartotojams buvo užtikrintas dujų tiekimo saugumas, suteikta galimybė pasirinkti alternatyvų tiekėją.
„Per labai trumpą laiką gamtinių dujų rinkoje pastebėjome didelius kainų pasikeitimus. Atsirado biržos funkcionavimas. Tačiau jau statydami SGD terminalą, supratome, kad šį objektą galime pritaikyti ir svarbioms papildomoms funkcijoms. Kitaip tariant, naudodamiesi ta pačia infrastruktūra suteikti daugiau paslaugų, o kartu sumažinti terminalo išlaikymo sąnaudas, padalijant jas didesniam paslaugų ir vartotojų skaičiui“, – akcentavo T.Matulionis.
Pasak departamento vadovo, greta SGD perkrovos bei dujinimo paslaugų trečiųjų šalių prieigos pagrindu SGD terminale jau dabar suteikiama galimybė perkrauti SGD iš standartinio dydžio terminalo į smulkesnius laivelius, kad krovinys būtų nugabentas į mažesnius terminalus.
Kitoje Baltijos jūros pakrantės pusėje tokie objektai jau yra pradėję veiklą, o kiti dar statomi.
„Matome, kad dėl patogios geografinės padėties mažesniems terminalams galime būti puikiu aprūpinimo centru. Be to, stengiamės būti kaip įmanoma lankstesni ir prisitaikyti prie rinkos sąlygų bei reaguoti į jos pasikeitimus“, – teigė SGD terminalo departamento vadovas.
T.Matulionis pabrėžė, kad be galimybės teikti perkrovos paslaugą buvo pastebėtas ir kitas SGD terminalo potencialas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VPT įpareigojo nutraukti „Naglio“ rekonstrukcijos konkursą – jis bus skelbiamas iš naujo1
Lietuvos kino centras turi nutraukti 8,3 mln. eurų vertės Palangos kino teatro „Naglis“ rekonstrukcijos konkursą, nes jo reikalavimai tiekėjams dirbtinai ribojo konkurenciją, pareiškė Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT). ...
-
Karklės gyventojai trūko kantrybė: svarstau grąžinti lauko tualetą, kad visi eitų ir riestų nosis11
Pajūrio regioniniame parke, esančioje Karklėje, kai kas iki šiol neturi tualeto. Viena vietos gyventoja už savo pinigus su kaimynais nusitiesė centralizuotus tinklus, tačiau įsirengti nuotekų įvado negali. Parko vadovai neduoda sutikimo siurbli...
-
Pabaigtas 13 elektra varomų autobusų įsigijimo projektas4
Kovo mėnesį padėtas taškas UAB „Klaipėdos paslaugos“ 13 elektra varomų autobusų įsigijimo projekte. ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo kontrolę vykdantys ekspertai iš Centrinės projektų valdymo agentūros ap...
-
Lietuvos jūrų muziejuje – pirmieji ruoniukai-pamestinukai1
Šį sekmadienį į Lietuvos jūrų muziejų atgabentas pirmasis šiemet pajūryje rastas išsekęs Baltijos pilkųjų ruonių jauniklis. Apie jį pranešė žmonės, pastebėję gyvūną krūmuose ties molu Smiltynėje. ...
-
Virš Šiaulių ir Klaipėdos vyks Karinių oro pajėgų ir sąjungininkų naikintuvų treniruotė15
Virš Šiaulių ir Klaipėdos miestų pirmadienį vyks bendra Karinių oro pajėgų ir sąjungininkų naikintuvų treniruotė. ...
-
Klaipėdos institucijos su kariuomenės atstovais aptarė pasiruošimą mobilizacijai3
Apie 80 Klaipėdos civilinių institucijų ir Lietuvos kariuomenė derino veiksmus mobilizacijos metu, šeštadienį pranešė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate2
Belaukiant iškilmingo naujausio šalyje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro atidarymo savo grožiu rūpinasi ne tik gala koncerte balandžio 20 d. pasirodysiantys atlikėjai. Viešumui bei spindesiui rampų šviesoje ruošias...
-
V. Grubliauskas: apšaudant Odesą žuvo mano bičiulis, tikras Ukrainos patriotas S. Tetiukhinas
Buvęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas šiandien savo feisbuko paskyroje pasidalino slogia žinia. Odesoje žuvo buvęs šio miesto vicemeras Sergejus Tetiukhinas ...
-
Dėl Mažosios Lietuvos herbo – abejonės104
Galiausiai patvirtintas Mažosios Lietuvos herbas, dėl kurio ietys buvo laužomos kone dešimt metų. Heraldikos komisijai vis netiko pagrindinė herbo figūra – briedis. Vis dėlto jis atsirado ant herbo skydo. Tačiau galutiniu variantu patenkin...
-
Šilumos dar teks palaukti1
Pavasaris dar neskuba džiuginti maloniais orais, savaitgalis bus lietingas ir vėjuotas, kita savaitė numatoma šalta. Gūsingi vėjai vers gūžtis ir nevilios grožėtis bundančia gamta. ...