- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dituvos sodų bendrijos gyventojai tėškė antausį Klaipėdos autobusų parkui ir pasiprašė įtraukiami į bendrą uostamiesčio susisiekimo sistemą. Daugybę metų neišsikovodami patogių autobusų judėjimo grafikų gyventojai verčia Klaipėdos valdžią imtis pertvarkos priemiestinio transporto sistemoje.
Dituvos sodų bendrijos gyventojai tėškė antausį Klaipėdos autobusų parkui ir pasiprašė įtraukiami į bendrą uostamiesčio susisiekimo sistemą. Daugybę metų neišsikovodami patogių autobusų judėjimo grafikų gyventojai verčia Klaipėdos valdžią imtis pertvarkos priemiestinio transporto sistemoje.
Moka už tuščius autobusus?
Paaiškėjo, kad su Klaipėdos autobusų parku sudarinėjamos kone penkmečio sutartys, o konkursai keleivių vežimo paslaugoms net neskelbiami, nors to ir reikalauja Europos direktyvos.
Tačiau Klaipėdos savivaldybė už lengvatinius bilietus įmonei kasmet atseikėja ketvirtį milijono litų. Per kelerius metus susidarė įspūdingos septynžeklės sumos.
"Kam išlaikyti begalę tuščiai važinėjančių autobusų dienos metu, kai ryte nėra patogaus autobuso nuvykti į darbą? Aš savo vaiko neleidžiu 7 val. ryto važiuoti autobusu, vežu pati automobiliu į mokyklą, nes tokiu laiku jam dar per anksti tamsoje klampoti šalikelėmis. O vėlesnis grafikas jau nepatogus, nes sūnus net nebespėtų į mokyklą. Daugybę metų čia ta pati problema", – pasakojo Dituvoje gyvenanti ir du mokyklinio amžiaus vaikus auginanti Laima.
Dituvos soduose gyvenantis moksleivis prisipažino, kad jam teko atsisakyti svajonės užsiimti popamokine veikla, nes jokie būreliai Klaipėdoje jam yra nepasiekiami. Vėliausias autobusas, pajudantis iš Klaipėdos į Dituvą, išvažiuoja 18 val. 40 min.
"Problema yra didelė, ir niekas su mumis nesikalba jau daugybę metų. Dituviškiai sėda į savo automobilius ir patys važiuoja į darbą uostamiestyje. Niekiniai šie autobusai. Tačiau miesto biudžetui jie kainuoja nemažus pinigus, nes jie dotuojami", – kalbėjo sodų bendrijos "Dituva" gyventojas Karolis.
Nelegaliam verslui – oazė
Nors šiam maršrutui ir seikėjami biudžeto pinigai, pasirodo, iš Dituvos maršruto ir šiais laikais pelnus kraunasi tik nelegalūs vežėjai.
Kone kasdien į sodus kursuoja vienas arba du vienatūriai, kurie uostamiestyje prieš pat stotelėje pasirodant Klaipėdos autobusų parko autobusui susisodina važiuojančiuosius į Dituvą.
"Kaina ta pati, kaip ir autobuse – 3,5 lito. Mano dukrai jau 15 metų, todėl jokių nuolaidų autobuse ji negauna. Kam jai važiuoti juo? Privatininkas dar ir sustos ten, kur vaikui patogiau", – pasakojo moksleivės mama.
Į Dituvą kone kiekvieną dieną juda moters ir vyriškio vairuojami mikroautobusai.
Dituviškiai net turi jų telefonus ir žino, kada ir kokią dieną jiems teks ieškoti mašinos kelionei į Klaipėdą.
"Autobusų sistema, atrodo, ne žmogui sukurta. Dieną važiuoja kone kas pusę valandos ir veža tris bobutes. O dirbantys žmonės neturi kaip grįžti į namus", – kalbėjo dituviškė.
Įsirengė paviljonus
Sodų bendrijos "Dituva" pirmininkas Tadas Vaitkus stebėjosi, kad lapkritį dažniausiai panaikinami anksčiausias ir vėliausias autobusų maršrutas, o tai ir yra paskutinis dūris vietos gyventojams į nugarą.
"Visa Dituva sėda į automobilius ir dūsta spūstyse prie geležinkelio pervažos. Po to ta masė juda vakare namo. O autobusai tušti visą dieną važinėja pirmyn–atgal. Kreipėmės į savivaldybę, kad mus prijungtų prie miesto transporto sistemos. Į mūsų sodus važiuoja 20 tūkst. žmonių. Nemažas jų skaičius gyvena visus metus. Įsirengėme devynis apšviestus paviljonus. Turime visas sąlygas normaliam autobusų judėjimui", – pasakojo T.Vaitkus.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus patvirtino, kad idėja prijungti Dituvą prie miesto sistemos kyla nebe pirmą kartą.
Sodų bendrijos "Šernai" ir "Aisė" jau senokai yra integruotos į bendrą miesto transporto sistemą.
"Ir aš suprantu žmones. Naudodamiesi elektroniniu bilietu jie galėtų toliau keliauti ir po miestą. Manau, pageidautų prisijungti ne tik Dituva, bet ir "Guboja", ir Gružeikiai. Gyventojų pasiūlymas yra labai neblogas, bėda tik ta, kad iki 2016 metų turime ilgalaikę sutartį su Klaipėdos autobusų parku, – situaciją aiškino R.Mockus.
Klesti ilgalaikės sutartys
Pradėjus domėtis, kaip buvo pasirašomos sutartys šiai paslaugai, paaiškėjo, kad metų metus šiuo maršrutu veža vis tas pats vežėjas, o viešieji konkursai nebuvo skelbiami.
"Dabartinė sutartis pasirašyta 2011 metais. Kiek pamenu, ankstesnioji buvo pasirašyta dar 2005-aisiais. Kai jos pasibaigia, pratęsiamos", – sutarčių pasirašymo aplinkybes prisiminė R.Mockus.
Pasak R.Mockaus, šiuo metu Klaipėda lūkuriuoja stebėdama, kuo pasibaigs teisminis ginčas dėl panaikintų Vilniaus savivaldybės sutarčių su vežėjais priemiestiniams maršrutams.
"Europiniai reglamentai neleidžia savivaldybėms pasirašyti sutarčių su vežėju be viešųjų konkursų. Netrukus Aukščiausiasis Teismas turėtų pasakyti galutinį žodį, kaip reikėtų šias sutartis vertinti teisiniu požiūriu", – aiškino R.Mockus.
Kokį transportą renkatės važiuodami į Dituvą?
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas1
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas1
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas4
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą3
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės7
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...
-
Klaipėdos vaikams – galimybė nemokamai pažinti baidarių irklavimo džiaugsmą ir naudas1
Klaipėdos, Tauragės ir Telšių apskrityse netrukus bus pradėtas projektas, kurio metu vaikai galės nemokamai susipažinti su baidarių irklavimo teikiamais privalumais, daugiau sužinoti apie judėjimo ir sveikos gyvensenos naudą bei gilinti gamtos...
-
Savivaldybių sprendimai dėl Mėlynosios vėliavos – skirtingi2
Klaipėda nusprendė nedalyvauti Mėlynosios vėliavos – aplinkosauginius reikalavimus esą atitinkančių paplūdimių – programoje, o tam skirtus tūkstančius investuoti į realų pliažų sutvarkymą. Kaimyninės Palangos ir Neringos savivaldyb...
-
Apleistas pastatas bus parduotas aukcione: matininkai pagaliau įveikė užduotį11
Istorija dvelkianti Puodžių gatvė turi savo bėdą – 13 numeriu pažymėtą pastatą. Daugelis klaipėdiečių prisimena, kad jame ilgą laiką veikė „Caritas“, vienoje jo dalyje varguoliai gaudavo rūbų, kitoje veikė pigiausia visoje K...
-
Švenčiant Lietuvos įstojimo į NATO 20-ąsias metines – tradicinis bėgimas uostamiestyje14
Minint Lietuvos įstojimo į NATO 20-ąsias metines, Lietuvos didžiojo kunigaikščio Butigeidžio Dragūnų batalionas pirmą kartą kviečia klaipėdiečius prisijungti prie tradicinio bėgimo, kuris vyks jau šį penktadienį, kovo 29-ąją. ...