Savai įmonei – milijonai

Dituvos sodų bendrijos gyventojai tėškė antausį Klaipėdos autobusų parkui ir pasiprašė įtraukiami į bendrą uostamiesčio susisiekimo sistemą. Daugybę metų neišsikovodami patogių autobusų judėjimo grafikų gyventojai verčia Klaipėdos valdžią imtis pertvarkos priemiestinio transporto sistemoje.

Dituvos sodų bendrijos gyventojai tėškė antausį Klaipėdos autobusų parkui ir pasiprašė įtraukiami į bendrą uostamiesčio susisiekimo sistemą. Daugybę metų neišsikovodami patogių autobusų judėjimo grafikų gyventojai verčia Klaipėdos valdžią imtis pertvarkos priemiestinio transporto sistemoje.

Moka už tuščius autobusus?

Paaiškėjo, kad su Klaipėdos autobusų parku sudarinėjamos kone penkmečio sutartys, o konkursai keleivių vežimo paslaugoms net neskelbiami, nors to ir reikalauja Europos direktyvos.

Tačiau Klaipėdos savivaldybė už lengvatinius bilietus įmonei kasmet atseikėja ketvirtį milijono litų. Per kelerius metus susidarė įspūdingos septynžeklės sumos.

"Kam išlaikyti begalę tuščiai važinėjančių autobusų dienos metu, kai ryte nėra patogaus autobuso nuvykti į darbą? Aš savo vaiko neleidžiu 7 val. ryto važiuoti autobusu, vežu pati automobiliu į mokyklą, nes tokiu laiku jam dar per anksti tamsoje klampoti šalikelėmis. O vėlesnis grafikas jau nepatogus, nes sūnus net nebespėtų į mokyklą. Daugybę metų čia ta pati problema", – pasakojo Dituvoje gyvenanti ir du mokyklinio amžiaus vaikus auginanti Laima.

Dituvos soduose gyvenantis moksleivis prisipažino, kad jam teko atsisakyti svajonės užsiimti popamokine veikla, nes jokie būreliai Klaipėdoje jam yra nepasiekiami. Vėliausias autobusas, pajudantis iš Klaipėdos į Dituvą, išvažiuoja 18 val. 40 min.

"Problema yra didelė, ir niekas su mumis nesikalba jau daugybę metų. Dituviškiai sėda į savo automobilius ir patys važiuoja į darbą uostamiestyje. Niekiniai šie autobusai. Tačiau miesto biudžetui jie kainuoja nemažus pinigus, nes jie dotuojami", – kalbėjo sodų bendrijos "Dituva" gyventojas Karolis.

Nelegaliam verslui – oazė

Nors šiam maršrutui ir seikėjami biudžeto pinigai, pasirodo, iš Dituvos maršruto ir šiais laikais pelnus kraunasi tik nelegalūs vežėjai.

Kone kasdien į sodus kursuoja vienas arba du vienatūriai, kurie uostamiestyje prieš pat stotelėje pasirodant Klaipėdos autobusų parko autobusui susisodina važiuojančiuosius į Dituvą.

"Kaina ta pati, kaip ir autobuse – 3,5 lito. Mano dukrai jau 15 metų, todėl jokių nuolaidų autobuse ji negauna. Kam jai važiuoti juo? Privatininkas dar ir sustos ten, kur vaikui patogiau", – pasakojo moksleivės mama.

Į Dituvą kone kiekvieną dieną juda moters ir vyriškio vairuojami mikroautobusai.

Dituviškiai net turi jų telefonus ir žino, kada ir kokią dieną jiems teks ieškoti mašinos kelionei į Klaipėdą.

"Autobusų sistema, atrodo, ne žmogui sukurta. Dieną važiuoja kone kas pusę valandos ir veža tris bobutes. O dirbantys žmonės neturi kaip grįžti į namus", – kalbėjo dituviškė.

Įsirengė paviljonus

Sodų bendrijos "Dituva" pirmininkas Tadas Vaitkus stebėjosi, kad lapkritį dažniausiai panaikinami anksčiausias ir vėliausias autobusų maršrutas, o tai ir yra paskutinis dūris vietos gyventojams į nugarą.

"Visa Dituva sėda į automobilius ir dūsta spūstyse prie geležinkelio pervažos. Po to ta masė juda vakare namo. O autobusai tušti visą dieną važinėja pirmyn–atgal. Kreipėmės į savivaldybę, kad mus prijungtų prie miesto transporto sistemos. Į mūsų sodus važiuoja 20 tūkst. žmonių. Nemažas jų skaičius gyvena visus metus. Įsirengėme devynis apšviestus paviljonus. Turime visas sąlygas normaliam autobusų judėjimui", – pasakojo T.Vaitkus.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus patvirtino, kad idėja prijungti Dituvą prie miesto sistemos kyla nebe pirmą kartą.

Sodų bendrijos "Šernai" ir "Aisė" jau senokai yra integruotos į bendrą miesto transporto sistemą.

"Ir aš suprantu žmones. Naudodamiesi elektroniniu bilietu jie galėtų toliau keliauti ir po miestą. Manau, pageidautų prisijungti ne tik Dituva, bet ir "Guboja", ir Gružeikiai. Gyventojų pasiūlymas yra labai neblogas, bėda tik ta, kad iki 2016 metų turime ilgalaikę sutartį su Klaipėdos autobusų parku, – situaciją aiškino R.Mockus.

Klesti ilgalaikės sutartys

Pradėjus domėtis, kaip buvo pasirašomos sutartys šiai paslaugai, paaiškėjo, kad metų metus šiuo maršrutu veža vis tas pats vežėjas, o viešieji konkursai nebuvo skelbiami.

"Dabartinė sutartis pasirašyta 2011 metais. Kiek pamenu, ankstesnioji buvo pasirašyta dar 2005-aisiais. Kai jos pasibaigia, pratęsiamos", – sutarčių pasirašymo aplinkybes prisiminė R.Mockus.

Pasak R.Mockaus, šiuo metu Klaipėda lūkuriuoja stebėdama, kuo pasibaigs teisminis ginčas dėl panaikintų Vilniaus savivaldybės sutarčių su vežėjais priemiestiniams maršrutams.

"Europiniai reglamentai neleidžia savivaldybėms pasirašyti sutarčių su vežėju be viešųjų konkursų. Netrukus Aukščiausiasis Teismas turėtų pasakyti galutinį žodį, kaip reikėtų šias sutartis vertinti teisiniu požiūriu", – aiškino R.Mockus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AP

AP portretas
JAU TIKRAI REIKIA KEISTI JELIZAVETA, LAIKAS I PENSIJA. SU SAVO DUKROM.

to na štai

to na štai portretas
tai dabar vienai bobai į darbą nuvežti reikia autobusą siųsti? Tegu prašo Gargždų savivaldybės - tegu pasirūpina gyventojais.

Lo

Lo portretas
Rusu Aljansui yra atiduota seimyninkauti tiek Klaipedos autobusu parke, tiek Naujajame turguje. Ir taip jau yra daugeli metu. Rusu Aljansas laimi 3 vietas miesto taryboje ir politiskai parsiduoda liberalams mainais, kad ju "kormushkes" butu nejudinamos. Kol bus liberalai valdzioje, niekas nesikeis nei Naujajame turguje, nei Klaipedos autobusu parke.
VISI KOMENTARAI 23

Galerijos

Daugiau straipsnių