Prioritetai – atsiperkantiems projektams

Yra ne vienas aiškinimas, kodėl kelerius metus tūpčiojusi Klaipėdos uosto veikla pradėjo sparčiai kilti.


 

Bene svarbiausia tai, kad uosto infrastruktūros vystymas orientuojamas į atsiperkamumą.

Uoste pinigų yra

„Prieš trejus metus mums pavyko išrauti su šaknimis, pasakymą, kad uoste nėra pinigų. Mano požiūriu tai korupcinis pasakymas. Kaip gali nebūti pinigų uosto projektui, jei jis naudingas ir gretai atsiperka?“, - aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Kol Klaipėdos uosto veikla yra ant bangos, nekyla didesnių klausimų dėl krovos objektų vystymosi. Atsiperkančių uosto objektų sąrašas būtų koreguojamas tuo atveju, jei prasidėtų kokie nors drastiški kritimai. To kol kas neprognozuojama.

„Mes Klaipėdos uoste nuo krizių jau esame susiformavę storą odą. Anksčiau, kai uosto veikla buvo orientuota į veiklą tarp Rytų ir Vakarų, bet koks ekonomikos nuosmukis turėdavo įtakos. Dabar esame labiau orientuoti į Vakarus. Neturime liūdnų prognozių nei krovinių srautuose, nei uosto pajamose“, - svarstė Lietuvos krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.

Jis dar netgi įžvelgia didžiulį potencialą kai kurios krovinių sritims. Gerokai turėtų augti konteinerių krova. Neišnaudojami jūrų keltai, nes pernelyg daug transporto dar keliauja keliais, kai turėtų plaukti keltais.

Išvys įbestą kastuvą...

V.Šileika pastebėjo, kad vykdant Klaipėdos uosto infrastruktūros projektus įvyko rimtų pokyčių. Dauguma uosto vystymo projektų vykdoma operatyviai, laiku.

„Kai kuriais atvejais yra pernelyg didelis laiko tarpas nuo idėjos iki jos įgyvendinimo. Turiu galvoje ir užmirštą kampelį – Malkų įlanką. Nuolat rodėme į tą pusę, daug kas tik žadėjo. Dabar jau vyksta konkursai. Dar šiais metais tikimės išvysti ir įbestą kastuvą“, - su humoru svarstė V.Šileika.

Tai, kad Malkų įlanka iki šiol buvo užmirštas uosto kampelis pripažino ir A.Vaitkus. Padėtis joje sudėtinga dėl aplinkosauginiu reikalavimų.

„Reikėtų labai rimtai įvertinti Lietuvos teisės aktus aplinkosaugos srityje, kad juose neliktų dviprasmybių ir interpretacijų. Kartais atrodo, kad sąmoningai stabdomi kai kurie projektai, elgiamasi taip, kad blogiau būtų Lietuvai“, - svarstė A.Vaitkus.

Jis pripažino, kad Uosto direkcija dirba visiško verslo principu. Vystant infrastuktūrą pagrindinis jo siekis yra pelnas.

„Visiškai ramia sąžine galiu pasakyti, kad projektai, kurie yra ekonomiškai atsiperkantys uoste vykdomi maksimaliais greičiais, kokių niekada nebuvo. Galiu pasidžiaugti profesionaliu Uosto direkcijos infrastruktūros specialistų darbu“, - akcentavo A.Vaitkus.

Nebėra užkulisinių susitarimų

Jau ne pirmą kartą akcentuojami skaidrūs Uosto direkcijos viešųjų pirkimų procesai. Jie padeda išvengti teisminių ginčų, ilgai užsitęsusių projektų sustabdymų. Anksčiau tokių procesų uoste buvo apstu.

„Uoste yra sukurta didžiulė rangos darbų konkurencija. Beveik visais atvejais rangos darbų kainos yra mažesnės nei skaičiuotinos. Kartais jos mažesnės net iki 40 procentų“, - teigė A.Vaitkus.

Tai, jo nuomone, rodo skaidrumą. Uosto vadovybė ne kartą buvo girdėjusi užsienio kompanijų vertinimą, kad Klaipėdos uoste yra saugu dirbti, nes jos konkursuose ir vykdant darbus nebėra jokių užkulisinių susitarimų. Todėl vis dažniau į Klaipėdos uostą dirbti, ypač gilinimo srityje, ateina pasaulinio mąsto kompanijos.

Bene svarbiausias šiais metais atliktas uosto vystymo projektas yra užbaigtas gilinti iki 15,5 metrų uosto išorinis laivybos kanalas. Tai leido padidinti laivų grimzles ir prie uosto krantinių. Taip pat baigta tvarkyti 101-104 krantinių privažiavimo keliai, pasirašyta sutartis su kompanija „Latvijas tilti“ dėl pačių 101-104 krantinių rekonstrukcijos. Pradėtos ir 66 krantinės statybos.

Strategine prasme svarbi ir estakados per Nemuno gatvę statyba. Jis pagerins išvažiavimą iš
Klaipėdos Smeltės“, sujungs dvi šios kompanijos teritorijas.

„Netrukus, o tiksliau gegužę, vyks konkursas dėl Malkų įlankos kranto linijos įrengimo. Atlikus šiuos darbus, Malkų įlanką bus galima gilinti iki 14,5 metrų. Tai atvers visai kitas šios įlankos verslo galimybes“, - patikslino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Gediminas Zumaras.

Dar šiemet Uosto direkcija planuotų pradėti rekonstruoti ir 139-140 krantines, kurias naudoja bendrovė „Malkų įlankos terminalas“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pritariu

Pritariu portretas
Ir man patinka gyventi Klaipėdoje.

Nuomonė

Nuomonė portretas
Klaipėda - pats geriausias miestas. Čia nors dar kažkas vyksta.

Mėmelis mėnulis

Mėmelis mėnulis portretas
Mėnulio miestas Klaipėda, Saulės miestas Šiauliai. Atstatysim kryžiuočių sugriautą šventyklą, Ir sugrįš į Tėvynę Lietuvos vaikai
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

  • Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana
    Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana

    Dr. Saulius Bučas Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui įteikė ypatingą dovaną – maždaug 7 tūkst. metų senumo mezolito pabaigos kirvuką iš elnio rago. Mokslininkas rado jį parko teritorijoje, pajūrio ruo...

  • Klaipėdiečius kviečia į talką
    Klaipėdiečius kviečia į talką

    Šiemet Klaipėdą švarinti kviečiama paskutinį balandžio savaitgalį. ...

    1
  • Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
    Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas

    Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...

  • Atšilus orams viešose vietose lesinti paukščius draudžiama
    Atšilus orams viešose vietose lesinti paukščius draudžiama

    Atšilus orams, viešose vietose lesinti paukščius draudžiama, tai buvo galima daryti tik žiemą, dabar paukščiai turi patys ieškotis natūralaus maisto. ...

    2
  • Bandė pasiskinti gyventojų pasodintų narcizų
    Bandė pasiskinti gyventojų pasodintų narcizų

    Joniškės gatvėje buvo pastebėta moteris, kuri, išlipusi iš savo automobilio, bandė nusiskinti praėjusių metų rudenį vietinių gyventojų pasodintus narcizus. Atlikti šį „darbą“ jai esą sutrukdė vyras, tuo met...

    2
  • Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda
    Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda

    Skulptūrų parkas, pritraukiantis vis daugiau lankytojų, sulaukia ir pastabų. Antai kažkas teigė pastebėjęs, esą parke gerokai sumažėję inkilų, o kai kurie likę – aplūžę ir nebetinkami sparnuočiams gyventi. ...

    5
  • Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma
    Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma

    Susisiekimo ministerija šiemet Klaipėdos miesto gatvių, kiemų ir juose esančių automobilių stovėjimo aikštelių bei dviračių ir pėsčiųjų takų atnaujinimui ir remontui skyrė milijonus eurų. Trečdalis šios sumos numatyta dau...

    5
  • Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos
    Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos

    Praėjus daugiau nei pusmečiui nuo tada, kai Turto bankas paskelbė parduosiantys buvusio kino teatro „Jūratė ir Kastytis“ pastatus, esančius Taikos prospekte, bei du namus Herkaus Manto gatvėje, Klaipėdoje, lig šiol dar neparengti j...

  • Melnragėje pasigesta informacinio stendo
    Melnragėje pasigesta informacinio stendo

    Ties įėjimu į pagrindinį Melnragės paplūdimį, Odesos promenados prieigose, pasigesta informacinio stendo, kuris buvo įrengtas vos prieš pusketvirtų metų. Paaiškėjo, jog lenta buvo nuimta atnaujinimui. ...

    3
  • „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
    „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos

    Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...

Daugiau straipsnių