Prie daugiabučių – dviračių saugyklos

Verslininkams Klaipėdoje pradėjus teikti dviračių mainų paslaugas, analogiškų planų turėjęs miestas keičia kursą. Pietinėje miesto dalyje, greta daugiabučių, numatoma įrengti dviračių saugyklas. Teigiama, kad tai gyventojus turėtų paskatinti dažniau keliauti dviračiais.

Klaipėda kartu su dar penkiais miestais dalyvauja projekte PORTIS. Jo tikslas – bendromis jėgomis surasti inovatyvius sprendimus, siekiant subalansuoti augančius miestų ir uostų transporto srautus, pasiūlyti naujus urbanistinius, transporto reguliavimo ir alternatyvaus judėjimo modelius.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Elidos Mantulovos teigimu, pagal šį projektą uostamiestyje buvo numatyti du darbai – įdiegti dviračių mainų sistemą ir šviesoforus sureguliuoti taip, kad su uosto prieigomis susijusioje gatvėje atsirastų vadinamoji žalioji juosta, prioritetą teikianti viešajam transportui.

"Kadangi šiais metais dviračių mainų sistema yra įdiegta privačia iniciatyva, tokio poreikio mieste nebėra. Savivalda neturi konkuruoti su verslu ir riboti jo vystymosi perspektyvų", – pastebėjo E.Mantulova.

Pasikeitus situacijai, miestas kiek pakoregavo savo planus – daugiau lėšų nuspręsta skirti vadinamajai žaliajai juostai, o dalį pinigų atseikėti naujai priemonei – dviračių saugojimo sistemai.

Modernios, stiklinės, dviejų aukštų dviračių saugyklos turėtų būti įkurdintos prie daugiabučių namų.

"Preliminariai yra pasiūlytas Žardės skveras, kuris jau baigiamas projektuoti ir bus įrengiamas. Skverą žadama tvarkyti iš esmės. Greta jo yra daug daugiabučių, tad žmonės turi rūpestį, kur laikyti savo dviračius", – paaiškino pašnekovas.

Dviračių saugojimo sistema būtų dviejų lygių. Pačios saugyklos užrakto kodą žinotų visi ten dviračius laikantieji, o konkretaus dviračio – tik jo savininkas.

Viliamasi, kad tokia naujovė pietinės miesto dalies gyventojus paskatintų dažniau keliauti būtent dviračiais, juolab kad prie Taikos prospekto yra projektuojamas ir bus įrengtas tranzitinis dviračių takas.

"Jeigu sumanymas pasiteisintų, ateityje projektas galėtų būti įgyvendinamas kaip tęstinis miesto savivaldybės lėšomis ir įtraukiamas į miesto savivaldybės strateginius planus. Su PORTIS programa tai būtų bandomasis projektas, kuris leistų įvertinti, ar miestiečiams to reikia", – dėstė E.Mantulova.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Uz normalius dviraciu takus

Uz normalius dviraciu takus portretas
Visų pirma tegu įrengia normalius, o ne popierinius formalius, dviračių takus, kuriais būtų galima važiuoti nedrąskant dviračio, nebijant nudaužt išsigandusio pėsčiojo ir nešokinėjant nuo neva dviračiam skirtų 5 cm bortelių.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių