Pertvarkomos apleistos uosto krantinės

Uosto direkcija rengiasi krovai pritaikyti iki šiol uoste mažai naudotas krantines pietinėje uosto dalyje.

Nurašytos krantinės

Buvusią „Senosios Baltijos“ žvejybos dalį jau keletą metų naudoja pati Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Čia įrengta jos laivyno ir gelbėjimo įrangos bazė. Jau prieš kurį laiką Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus užsiminė, kad yra pernelyg didelė prabanga krantinėse, kurios gali būti naudojamos krovai, laikyti uosto direkcijos laivus.

Šiuo metu jau parengtas projektas ir vykdomas konkursas dėl 113-117 krantinių pritaikymo krovai. Jau suplanuota, kad bus nuardytas iš krantinių Nr. 114 (ilgis 43 metrai), Nr. 115 (ilgis 18 metrų) ir Nr. 116 (ilgis 57 metrai) suformuotas pirsas. Šios krantinės, kurių likutinė vertė pernai buvo atitinkamai 36; 15 ir 49 tūkst. eurų, 2015 metais nurašytos kaip netinkamos naudoti dėl nusidėvėjimo.

Ardys pirsą

Šios krantinės yra dar su mediniais poliais, statytos pokaryje ir iki šiol nerekonstruotos. Prie jų yra vos 4 metrų gylis.

Krantinių ardymas truks apie du mėnesius. Jų darbų vertė apie 230 tūkst. eurų. Kaina nemaža, nes griovimo darbus suplanuota vykdyti nuo plaukiojančios baržos.

Nuardžius šias krantines bus rekonstruojamos 23 metrų ilgio 113 ir 36 metrų ilgio 117 krantinės.

Oficialiuose Uosto direkcijos dokumentuose „Kamineros krovinių terminalas“ nurodomas ir kaip galimas rekonstruotų 113-117 krantinių naudotojas. Ši palyginti jauna uosto bendrovė įkurta tik 2013 metais.

Jos savininkai perėmė nemažą buvusios „Klaipėdos hidrotechnikos“ turto dalį.

Ne paskutinė rekonstrukcija

Taip pat numatyta rekonstruoti 210 metrų ilgio 118 bei 163 metrų ilgio 119 krantines ir kapitališkai remontuoti 60 metrų ilgio 120 krantinę. Į jas ateityje planuojama nutiesti ir geležinkelio atšaką.

118 krantine anksčiau naudojosi „Klaipėdos hidrotechnika“, bet šiai žlugus ji stovėjo pustuštė, prie krantinės glausdavosi įvairių uosto rangovų statybinė technika. 119 krantine naudojosi Lietuviškų durpių krovos bendrovė, po to bendrovė „Mabre LPC“. Dabar abi krantines ir teritorija šalia jų naudojasi „Kamineros krovinių terminalas“.

Ši bendrovė yra pateikusi pageidavimą prie 118-119 krantinių statyti apie 270 tonų sveriantį laivų krautuvą. Jis galėtų krauti iki 230 metrų ilgio laivus.

Dabar prie 118-119 krantinių yra 10 metrų gylis. Po rekonstrukcijos jis padidėtų iki 10,8 metrų.

118-119 krantinių rekonstrukcija pagal skaičiuojamąją vertę kainuotų apie 700 tūkst. eurų. Bet po konkurso kaina gali būti ir mažesnė, nes uoste išlieka kainų mažėjimo tendencijos.

118-119 krantinių rekonstrukcija – ne paskutinė. Ateityje jas teks dar kartą rekonstruoti pritaikant 14 metrų gyliui.

Net ir po dabartinės rekonstrukcijos dėl per mažo 10,8 metrų gylio dideli iki 230 metrų ilgio laivai prie 118-119 krantinių nebūtų pilnai pakrauti ir jas reikėtų baigti krauti prie kurios nors kitos uosto krantinės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių