- Ieva Atė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienį vykusiame Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje jo nariams pristatytos dvi Atgimimo aikštės rekonstrukcijos alternatyvos. Šįsyk politikai vieningai pasisakė už brangesnį variantą su požemine automobilių aikštele.
Viršija ankstesnius lūkesčius
Keliskart pabrangęs Atgimimo aikštės sutvarkymo projektas – finišo tiesiojoje.
Gavus miesto tarybos palaiminą kitąmet startuotų realios statybos.
Tiesa, tam tikrų abejonių kelia smarkiai išaugusi projekto kaina.
Atlikus išsamius aikštės geologinius grunto tyrimus nustatyta, kad automobilių saugyklos įrengimo išlaidos gali siekti kur kas solidesnę sumą, nei buvo numatyta anksčiau – apie 11 mln. eurų.
Atlikus išsamius aikštės geologinius grunto tyrimus nustatyta, kad automobilių saugyklos įrengimo išlaidos gali siekti kur kas solidesnę sumą.
Sausį svarstant dėl požeminės aikštelės dydžio miesto tarybos kolegija šiuo klausimu nepriėmė jokio sprendimo ir nutarė sulaukti detalesnio projekto pagrindimo.
Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams pristatydamas dvi galimybes Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigė, kad nuo šių metų pradžios toliau vyko projektavimo darbai pagal techninę užduotį.
Projektas yra parengtas, suskaičiuotos tikslios sąmatos, kurios gerokai viršija ankstesnius lūkesčius.
Dabar savivaldybės administracija prašo politikų dar kartą apsvarstyti dvi požeminės aikštelės projekto dalies įgyvendinimo alternatyvas ir pritarti vienai jų.
Miesto taryba turės apsispręsti jau artėjantį ketvirtadienį.
Vietos kaina – 60–70 tūkst. eurų
"Terminas, kada turėtume pateikti paraišką Europos Sąjungos finansavimui gauti, yra spalio 11 d. Tai yra vienas rizikingiausių projektų ir atitinkamai esame atlikę daug namų darbų. Parengėme techninį projektą, kuris jau gavo teigiamą ekspertizės išvadą. Todėl siūlome tarybai apsispręsti dėl paraiškos teikimo ir dėl projekto vykdymo apimčių: be požeminės automobilių aikštelės arba su aikštele", – kalbėjo R.Zulcas.
Pasak savivaldybės atstovo, nelendant po žeme aikštės rekonstrukcija atsieitų apie 5 mln. eurų (ES lėšos – kiek daugiau nei 2,6 mln. eurų).
Pritarus šiam variantui būtų sukuriamos naujos mašinų statymo vietos Danės gatvėje nuo Laivų skersgatvio iki Herkaus Manto gatvės pagal parengtą techninį projektą: 22 automobiliams ir trys autobusams.
Taip pat Danės gatvėje nuo Herkaus Manto iki Naujosios Uosto gatvių pagal detaliojo plano sprendinius ir infrastruktūros sutartį turi būti įrengiamos 30 vietų.
Iš viso aplink Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą Liepų, Danės, J.Karoso gatvėse suskaičiuotos 248 vietos.
Projekto su vieno aukšto požemine aikštele (nuo 157 iki 184 stovėjimo vietų, priklausomai nuo jų išdėstymo) išlaidos padidėtų per 11 mln. eurų.
Požeminės aikštelės statybos vertė – daugiau nei 10,6 mln. eurų, dar pusę milijono kainuotų archeologiniai tyrimai, 138,350 tūkst. eurų – inžinerinės paslaugos.
Vienos stovėjimo vietos įrengimo kaina – nuo 60 iki 70 tūkst. eurų.
Bendra projekto vertė – daugiau nei 16 mln. eurų.
Pliusai ir minusai
"Abu variantai turi savų pliusų ir minusų", – apibendrino R.Zulcas.
Esą įgyvendinant projektą didesne apimtimi ir užsitęsus statybos darbams būtų rizikuojama netekti 2,6 mln. eurų europinės paramos, skirtos antžeminei aikštės daliai.
Esą įgyvendinant projektą didesne apimtimi ir užsitęsus statybos darbams būtų rizikuojama netekti 2,6 mln. eurų europinės paramos, skirtos antžeminei aikštės daliai.
Tačiau optimistiniu atveju rekonstruoti aikštę planuojama per trejus metus.
Jei būtų pasirinktas pigesnė alternatyva, R.Zulco žodžiais, liktų neišspręstas mašinų stovėjimo vietų poreikis miesto centre.
Komiteto narė Elida Mantulova teiravosi, ar skaičiuojant požeminės dalies įrengimo kainą buvo įvertintos tokios aplinkybės, kaip vandeningi ir nestabilūs gruntai.
Pasak R.Zulco, būtent detalūs geologiniai tyrimai ir padidino projekto išlaidas.
Kita komiteto narė Alina Velykienė priminė, kad rekonstravus Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą savivaldybė įsipareigojo užtikrinti įstaigai reikalingų 116 automobilių stovėjimo vietų 500 m atstumu nuo jo.
Naujų vietų automobiliams atsiradimu suinteresuoti ir verslo atstovai. Todėl požeminė aikštelė išspręstų mašinų statymo problemą.
Be to, iki 2030-ųjų senamiestyje turės nelikti taršių transporto priemonių. Kur tada žmonės statys mašinas?
R.Zulcas patikslino, esą vietos bus kitur – trijų aukštų antžeminė stovėjimo aikštelė atsiras Bangų g. ir dar viena – šalia Senojo turgaus.
"Pinigai uždirbami"
Vis tik politikai buvo linkę pritarti Atgimimo aikštės rekonstrukcijai su požemine automobilių aikštele.
"Pinigai yra uždirbami. Atlaisvinkime miestą nuo automobilių grūsties ir turėkime vietą, kur būtų galima patogiai juos palikti", – ragino A.Velykienė.
E.Mantulova, kaip ir kiti jos kolegos, pasisakė už požeminę mašinų saugyklą, tačiau pabrėžė, kad įgyvendinant projektą kils ir daugiau nenumatytų grėsmių.
Esą neverta tikėtis, kad jis bus įgyvendintas labai greitai.
Ketvirtadienį Klaipėdos miesto taryba spręs, kuriai alternatyvai pritarti – su požemine aikštele ar be jos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus48
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų18
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...